solanum sisimbrifolium

1. Data: 2004-04-08 21:27:57

Temat: solanum sisimbrifolium
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie takie zielsko co sie nazywa jak w tytule?Jest to roslina z rodziny
psiankowatych.Wysoka na ok 1 m.Lodyga i liscie pokryte kolcami .Kwiaty piekne
jak u ziemniaka.Owoc to czerwona jagoda wpoczatkowej fazie wzrostu otoczona
mieszkiem [jak miechunka].Jagoda ma do 2,5 cm srednicy,jest slodka ,dosc
smaczna.Ima jeszcze jedna ceche ,wedlug uznania-wada albo zaleta.Wszystkie
stonki z calej okolicy zlatuja sie na ta rosline.Zadna nie usiadzie na rosnace
w poblizu pomidory.Czyli to moze byc jedyna naprawde ekologiczna ochrona
pomidorow-pryskamy solanum a reszta jast czysta.Jesli moj brak wprawy w
pisaniu nie sprawi klopotu,to moge jeszcze czasem opowiedziec co u mnie
rosnie.mirzan

2. Data: 2004-04-08 22:24:50

Temat: Re: solanum sisimbrifolium
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
otoczona
> mieszkiem [jak miechunka].Jagoda ma do 2,5 cm srednicy,jest slodka ,dosc
:)
a jest ona przy tym jadalna
wiecej jak jeden raz
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-04-09 06:09:11

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jadlem juz to kilka razy i nic zlego nie dzieje sie .Poza tym sieje sie sama
i rosnie w tym samym miejscu pare lat.Ale owoce sa nieduze ,moze byc na
deser a nie do najedzenia sie.

4. Data: 2004-04-09 07:45:28

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2d08.00001063.4075c3db@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> ta rosline.Zadna nie usiadzie na rosnace w poblizu pomidory.Czyli to moze
> byc jedyna naprawde ekologiczna ochrona pomidorow-pryskamy solanum a

Hejka. Skoro stonki zlatują się na jedną roślinę, to chyba dość łatwo
możnaby je wyzbierać ręcznie. W ten sposób obyłoby się bez oprysku. :-)

>Jesli moj brak wprawy w pisaniu nie sprawi klopotu,to
> moge jeszcze czasem opowiedziec co u mnie rosnie.mirzan

Nie trać wiary we własne możliwości. Ubung macht den Meister (ćwiczenie
prowadzi do doskonałości). ;-)
Pozdrawiam zachęcajaco Ja...cki
H.Z.: "Goethe pisał Fausta przez całe życie, a nawet dłużej." :-)

5. Data: 2004-04-09 08:16:09

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prowadzi do doskonałości). ;-)
>                    Pozdrawiam zachęcajaco Ja...cki
> H.Z.: "Goethe pisał Fausta przez całe życie, a nawet dłużej." :-)

Prechodzac kolo solanum daje jej kopniaka stonki spadaja i niech sie
wspinaja,a larwy tego nie potrafia.

A z tym Goethem jest ciekawe szczegolnie to ''jeszcze dluzej"

6. Data: 2004-04-09 08:37:32

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jesli moj brak wprawy w
> pisaniu nie sprawi klopotu,to moge jeszcze czasem opowiedziec co u mnie
> rosnie.mirzan

Ja jestem oczywiscie zainteresowana. No i roślinka nr 1 do obgadania.
Dostałam od Ciebie bulwkę roślinki oczywiście nazwa była, zanotawałam, ale
potem kartkę mi wcięło i nie pamiętam jak się nazywa. Jest to pnącze, czepia
sie wąsami, kwiatki żółte, coś w stylu dyniowatych. Można porosić o nazwę,
jest to o tyle męczące, ze rośnie ono przy bramce wejściowej i ludziska się
pytają co to jest, a ja nie nie moge odpowiedzieć :(
Dodam, ze Bogusław nie wiedział co to jest ;))

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2004-04-09 09:14:13

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Kaśka
>

> Bardzo mnie to cieszy ze to w koncu ja cos wiem i chetnie odpowiem.Ta
roslina nazywa sie TLADIANTHA DUBIA o ile nie poknocilem cos z tym H
wnazwie.Nalezy do dyniowatych.Wytwarza w ziemi bulwy ktore podobno sa
jadalne.Chyba po ugotowaniu.Kwitnie zolto jak widzialas.Jesli rok jest
cieply ,tworzy owoce czerwone ,zawierajace slodki rzadki miazsz.Jadalne
wielokrotnie czyli nie sa trujace.I jeszcz jedno -ona lazi pod ziemia.Nigdy
nie wykopiesz jej tam gdzie posadzilas.Mrozoodpornosc wystarczajaca.Do
uslyszeni.Mirek

8. Data: 2004-04-09 09:14:19

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie wykopiesz jej tam gdzie posadzilas.Mrozoodpornosc wystarczajaca.Do

Scilla biflora var. rosea
W Kokotowie o 11.02
zdjęcia z ogrodu Kazimierza Kota
Nowa dziewczynka z zapałkami :-)