sos do spagetti

1. Data: 2005-06-09 15:10:51

Temat: sos do spagetti
Od: Madzik <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zalozylam sie z mama ze zrobie obiad w niedziele wiec postanowilam ze
bedzie to wlasnie spagetti tylko jak samemu zrobic ten sos?

2. Data: 2005-06-09 15:35:37

Temat: Re: sos do spagetti
Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

Madzik <m...@o...pl> nakibordził(a):

> zalozylam sie z mama ze zrobie obiad w niedziele wiec postanowilam ze
> bedzie to wlasnie spagetti tylko jak samemu zrobic ten sos?

Najpierw oa oliwie podsmażam na ciemny kolor mieszane mięso mielone
(wieprzowe, wołowe i drobiowe), na osobnej duuużej i głębokiej patelni (a
najlepiej w brytfannie)duszę cebulkę czasami z pieczarkami (a czasami nie
:-) i zawsze dodaję jakieś 4 duże marchewki starkowane na dużych oczkach i
duszę tak pół godzinki, potem do tej brytfanny wrzucam mięso i troszkę
jeszcze podduszam żeby smaki się wymieszały. Dodaję do tego tak ze 4 ząbki
czosnku i zalewam sosem pomidorowym i 1 puszką pomidorów z puszki bez
skórki. I niech sobie dalej gulga (mieszać czasem).Tak od czasu do czasu
próbuję pod kątem marchewki i jak już wg mnie jest Ok to gotowe. Oczywiście
w trakcie dodaję przyprawy (najchętniej vegetę) i co kto tam lubi, zioła
prowansalskie, gałka, oregano itp. Z makaronu robię takie ładne gniazdka,
zalewam sosem i czasem na wierzch daję kleksik gęstej śmietany (ale jak kto
lubi). No i oczywiście na wierzch duuużo parmezanu albo jak nie ma albo nie
lubi to innego startego sera :-))) Czasem jeszcze zapiekam serek na brązowo
i chrupiąco.
(c) by Sławomir Lewandowski

Dobre :o)

--
Kamil 'Raczek' Raczyński
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

3. Data: 2005-06-09 18:19:21

Od: "Kri$" <u...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Madzik" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
> zalozylam sie z mama ze zrobie obiad w niedziele wiec postanowilam ze
> bedzie to wlasnie spagetti tylko jak samemu zrobic ten sos?

Witam, mój przepis (na ok 2-3 osoby) to:
Starta na drobnej tarce marchewka i seler (2 srednie marchewki i maly seler)
Posiekana (nie za drobno) cebula (1 duza lub 2 male)
Rozgrzac patelnie i wrzucic ok 250g miesa mielonego wieprzowo wolowego i
podsmazyc.
W miedzyczasie do garnka wlac rozpuszczona w szklance goracej wody kostke
bulionu wolowego, wrzucic starta marchew i selera, dodac pomidory z puszki
oraz maly pojemniczek przecieru pomidorowego rozcienczonego w szklance
goracej wody.
Dodac podsmazone mieso, na te sama patelnie dolac odrobine oliwy badz oleju
i zeszklic cebule.
Dodac cebule do gara.
Wycisnac 1 lub 2 zabki czosnku (wedle uznania) i dodac lyzke oregano.
Dusic ok 30 - 40 minut dbajac o to by nie odparowac za duzo wody.

Przygotowac makaron spaghetti (polecam Lubella 6 min.) odcedzic, wlozyc do
glebokiego talerza, nalozyc na to sos, posypac tartym parmezanem lub innym
tartym serem (ja tak wlasnie wole) i udekorowac listkiem natki pietruszki.
Podawac z czerwonym wytrawnym winem o temperaturze pokojowej.
Smacznego

Kri$ P

--
**** Usun co zbedne z adresu ****
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

4. Data: 2005-06-10 11:57:18

Od: xxx <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam oryginalny włoski sos do spaghetii.

CZYTAJ I SIE UCZ OD MISTRZA.

Bierzesz dwie cebule (sredniej wielkosci), kroisz w kosteczke. Na
patelni podgrzewasz oliwe z oliwek i wrzucasz cebule. Smazysz az sie
troszke zeszkli i bedzie miekka.
Dodajesz pomidory pelatti albo cale bez skorki z puszki. Tylko ze jak
masz cale pomidory z puszki to muszisz je rozwalic na patelini zeby sie
rozbełtały. Ja zawsze robie to przyrzadem do robienia purre np. z
ziemniakow.
Gdy juz masz uplynnione pomidorki dodaj 1,5 lyzki czubatej koncentratu
pomidorowego i wszystko mieszaj (najalpiej Pudliszki 30%). Posol do
smaku. DOdaj zabek czosku do smaku (wyscinij przyrzadem). I na koniec
wazne bardzo przyprawy: bazylia, oregano, tymianek. Albo kup gotowa
przyprawe włoską np firmy Kamis sam uzywam jest super.
I to wszystko..
Enjoy

Madzik napisał(a):
> zalozylam sie z mama ze zrobie obiad w niedziele wiec postanowilam ze
> bedzie to wlasnie spagetti tylko jak samemu zrobic ten sos?

Witam wszystkich
test
kaczka
Jak radzić sobie z kurą?