spirala

31. Data: 2004-03-09 10:18:03

Temat: Re: spirala
Od: POKREC <p...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasik wrote:

[ciach]

W porzadku, doceniam Twoje podejscie do zycia, ale dlaczego chcesz
stosowac takie rzeznickie metody? Naprawde nie ma innych, mniej szkodliwych?
Obiegowa (wiem, moze niesluszna) opinia jest taka, ze spirale zaklada
sie (wybacz brutalnosc) prostytutkom, badz psychicznym ktore nie maja
mozliwosci stosowac innych metod.
Owszem, fakt, ze cos jest dozwolone prawem nie jest rownoznacznym z
niwelacja skutkow. Spirala to naprawde mordowanie dzieci. Fakt, ze w
hitlerowskich Niemczech prawem dopuszczone byly pewne rzeczy nie czyni z
nich rzeczy moralnie dobrych. Pamietaj o tym i nie tlumacz sie
kiedykolwiek, ze nikt Ci nie powiedzial.
Pzdr,
POKREC.

32. Data: 2004-03-09 10:26:59

Od: POKREC <p...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jotte wrote:

> OK. Tylko to jest grupa o medycynie. Nie o etyce, wierzeniach,
> przekonaniach, obsesjach i fobiach (chyba, ?e w kontek?cie terapii).
> I kto?, kto czytuje t? grup? u?ywaj?c modemu z bij?cym licznikiem (a jest
> ich wielu - sprawd 1/4 ), lub po prostu szanuj?cym swój czas, nie jest
> zainteresowany zapoznawaniem si? z tym, co uwa?asz za swoj? postaw? moraln?,
> tylko wyk?adni? lub chocia? opini? z zakresu nauki medycznej (sci.medycyna).
> Dlatego b?d 1/4 cie (ty, Rto i ew. inni) kulturalni, poczytajcie netykiet?, nie
> nara?ajcie ich na zb?dne koszty i id 1/4 cie sobie gdzie indziej.

Czlowiek jest istota moralna i nie ma mozliwosci odzielenia aspektu
moralnego od nauki. Bo jak w takim razie oceniac dr. Mengele? On sie
zajmowal wylacznie nauka. Poza tym skoro to jest ,,sci'', to dlaczego
kupa ludzi szuka tu rozwiazania wlasnych, konkretnych problemow
medycznych zamiast dyskutowac o szczegolach anatomicznych obojczyka i o
tym, ze gdzies w alasie anatomicznym takimtoatakim rysownikowi omsknal
sie olowek? Tam, gdzie w rachube wchodzi ludzkie zycie - nie ma dyskusji
o jakiejs tam etykiecie i paru nedznych impulsach. Pewne rzeczy musza
byc jasno powiedziane. Czlowiek zawsze musi byc soba - lekarz poz
zalozeniu kitla nie pozostawia swojej moralnosci za progiem gabinetu.
Poza tym medycyna, jak zadana nauka od poczatku byla nierozerwalnie
zwiazana z etyka i miloscia blizniego. Powiedzialbym, ze to wlasnie na
etyce opiera sie cala medycyna.
Wiem, kilka rzeczy boli. Bardziej, niz zepsuty zab. I najlepiej
bagatelizowac uzywajac jako pretekstu impulsow. Byle tylko nie myslec,
byle tylko zagluszyc...
Pzdr,
POKREC.

33. Data: 2004-03-09 11:10:06

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie rozpoczynające wątek zawiera prośbę o opinię na temat najlepszej
spirali.
Nie widzę w nim zachęty do pseudomoralizatorskich tyrad czy ją stosować, czy
może zagrać w ruletkę watykańską.
Należy czytać ze zrozumieniem. Off-topic na żadnej grupie nie jest mile
widziany.

Dla mnie EOT

34. Data: 2004-03-09 11:12:58

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "POKREC" <p...@w...interia.pl> napisal w wiadomosci

> W zasadzie
> czytalem, ze spirale zaklada sie w takich przypadkach, kiedy kobieta nie
> jest w stanie (z roznych przyczyn: od wlasnego niedorozwoju umyslowego
> do pracy w pewnym konkretnym fachu) stosowac zadnej innej metody
> zapobiegania ciazy.

od jakichs 6 lat na rynku dostepna jest Mirena - hormonalna wkladka
domaciczna. jej dzialanie to przede wszystkim zatrzymanie wzrostu
endometrium. do tego tez dosc czesto wywoluje zatrzymanie owulacji. czy to
tez jest wczesnoporonne??? czy kobiety noszace Mirene wg. ciebie tez sa
morderczyniami???

> Spirala czesto powoduje ciezkie powiklania i oferuje
> wbrew pozorom niezbyt wysoka skutecznosc, zwlaszcza w porownaniu ze
> srodkami hormonalnymi, czy nawet z arystokracja w tym fachu: metodami
> naturalnymi.

skutecznosc Mireny moze byc porównywana jedynie ze sterylizacja. a z
ostatnich badan wynika, ze okolo 10% kobiet ma owulacje 2 razy w ciagu cyklu
i metody naturalne sa w takim przypadku bezuzyteczne... czy zalozenie przez
nie spirali tez klasyfikuje je jako uposledzone umyslowo czy prostytutki???

> Pzdr,
> POKREC.

nie pozdrawiam,
iza

35. Data: 2004-03-09 11:23:26

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> >

> Dziękuję za pomoc:-)
> Pozdrawiam:-)
> Kasik

Hejka, mam nadzieję, że nie przejęłaś się zbytnio opiniami tych POKREConych
księżuli?
Pozdrówka - Agnieszka
P.S. polecam Copper T

36. Data: 2004-03-09 11:51:13

Od: "Rto" <r...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie rozpoczynające wątek zawiera prośbę o opinię na temat najlepszej
> spirali.

I medycyna, której najbardziej podstawowym zadaniem jest ratowanie życia,
odpowiada

> Nie widzę w nim zachęty do pseudomoralizatorskich tyrad czy ją stosować,
czy
> może zagrać w ruletkę watykańską.

Jasne, pseudomoralizatorstwem jest to, gdy ktoś mówi, że nie wolno
zabijać. Mam nadzieję, że gdzieś za 1000 lat okaże się, że XXI wiek
to też jeszcze było wczesne średniowiecze. Inaczej trudno mi sobie
wyobrazić, jak to jest, że można legalnie zabijać.

No tak, gdy brakuje argumentów, należy poniżyć rozmówcę (korespondenta?)
i użyć pogardliwych sformułowań takich jak "ruletka watykańska".
Pewnie Twoja wiedza na ten temat zatrzymała się na kalendarzyku
małżeńskim? To powiem Ci coś w wielkiej tajemnicy, tylko nie powtarzaj
nikomu. Zresztą i tak nie powtórzysz, bo to temat tabu. Kalendarzyk
małżeński jest metodą przestarzałą i nie jest już przez nikogo polecany.
Są inne metody, znacznie skuteczniejsze, na dodatek nie opracowywane
przez kardynałów z Watykanu, tylko przez lekarzy ginekologów.

> Należy czytać ze zrozumieniem. Off-topic na żadnej grupie nie jest mile
> widziany.

Wyobraź sobie, że na przejściu dla pieszych, na czerwonym świetle stoi
dziecko. Ty widzisz pędzący samochód, ale nie robisz nic, bo przecież
jest czerwone światło i nie wolno Ci wejść teraz na przejście.

Czy nie dociera do Ciebie, że gdy chodzi o ratowanie ludzkiego życia,
to czerwone światło, czy to, że coś jest off-topic to są rzeczy
_zupełnie_ bez żadnego znaczenia?

> Dla mnie EOT

Dla tych dzieci to też jest EOT...

37. Data: 2004-03-09 12:53:13

Od: "Rto" <r...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hejka, mam nadzieję, że nie przejęłaś się zbytnio opiniami tych
POKREConych
> księżuli?

Bo Twoje samopoczucie jest przecież znacznie ważniejsze,
niż życie innego człowieka.

A księdzem nie jestem i nie zamierzam. :P

38. Data: 2004-03-09 13:20:26

Od: POKREC <p...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

i wrote:

> [...]
> tez jest wczesnoporonne??? czy kobiety noszace Mirene wg. ciebie tez sa

Jesli owa wkladka nie dopuszcza do powstania zycia to powiedzmy, w miare
w porzadku. Ale byla mowa o akich rzezniach, jak wkladki z miedzia. A to
co innego.

> skutecznosc Mireny moze byc porównywana jedynie ze sterylizacja.

Jesli to srodek hormonalny to sie nie dziwie.

> [...]
> nie spirali tez klasyfikuje je jako uposledzone umyslowo czy prostytutki???

Nie powiedzialem, ze kazda kobieta stosujaca spirale to jedna z takich.
Prosze czytac. Napisalem, ze jednymi ze wskazan do spirali (z miedzia)
jako srodka z wyboru sa wspomniane przeze mnie. Owe swinstwa nie dosc,
ze sa slabo skuteczne, to jeszcze rabia zdrowie ile wlezie (przewlekly
stan zapalny macicy). Rozumie sie wtedy, ze jesli nie zachodza jakies
konkretne wskazania zewnetrzne do uzywania spirali, to sie jej nie
uzywa. Tylko ze zgledu na zdrowie kobiety. To jest typowy problem kazdej
terapii i jej skutkow ubocznych - czy ,,skorka jest wrt za wyprawke''.

I gdyby problem antykoncepcji dotyczyl 10% kobiet, to w aptekach srodki
hormonalne nie szlyby jak woda. A mam info z 1 reki - moja kolezanka
pracuje w aptece. Mowi, ze spora czesc dochodu w takiej placowce to
wlasnie hormony antykoncepcyjne.

A metody naturalne sa moim zdaiem najlepsze z jednego powodu: wymagaja
czegos od czlowieka. To jest taki rodzaj medytacji, wzniesienia sie na
wyzszy poziom. Nikogo nie potepiam, pisze tylko, jak jest, a jesli ktos
chce sie obrazac na prawde - jego sprawa.

> nie pozdrawiam,

Upije sie z zalosci. Albo nie, pochlastam sie zyletka.

> iza

Pzdr,
POKREC.

39. Data: 2004-03-09 13:27:20

Od: POKREC <p...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

[ciach]

> Hejka, mam nadzieję, że nie przejęłaś się zbytnio opiniami tych POKREConych
> księżuli?

Ksiedzem nie jestem. Ani nie bylem. Ani nie zamierzam. Mowie tylko, jak
jest. Zeby nikt sie potem sw. Piotrowi nie tlumaczyl, ze mu nie
powiedzieli. Wyborow nalezy dokonywac bedac swiadomymi ryzyka i
konsekwencji. Chowanie glowy w piasek i wyobrazanie sobie, ze kazdy ma
swoja prawde nie jest wyjsciem. Prawda jest jedna.
Skoro juz to sobie wyjasnilismy, to mozemy isc w swoje strony. Pewnego
dnia wszystko i tak wyjdzie na jaw.
Zreszta - tak naprawde, to po cholere sie w ogole odzywam? Zeby narazac
sie na wyzwiska, plucie i co najmniej wysmianie? Moglbym to miec gdzies.
Niestety, moja moralnosc nie pozwala mi milczec, kiedy widze, ze ktos ma
palnac glupstwo, i to ciezkiego kalibru. Ale skoro to zostalo
powiedziane - robta co chceta i wiedzta, ze konskwencje dopadna kazdego,
chocby sie w nie nie wiem jak nie wierzylo.
Pzdr,
POKREC.

40. Data: 2004-03-09 19:47:21

Od: "Kasik" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nich rzeczy moralnie dobrych. Pamietaj o tym i nie tlumacz sie
> kiedykolwiek, ze nikt Ci nie powiedzial.

Widze, ze meczy cie mój wybór, a juz na pewno jestem niezmiernie oburzona,
choc nie mówisz tego wprost, zaszufladkowales mnie z chorymi psychicznie i
prostytutkami. Lepiej uwazaj na slowa, bo nie zycze sobie abys mnie obrazal.
Wlacz sobie Radio Maryja, nawet tam zadzwon i podyskutuj. Tutaj na forum nie
mam zamiaru z toba dyskutowac. Moje decyzje to nie twoja sprawa i daruj
sobie pogawedki umoralniajace.
Kasik

Soczewki kontaktowe
Soczewki
Coś dziwnego w jądrze
recepta
Pigulki hormonalne a wegiel aktywny - interakcje