sport-urazy kolan - prośba

1. Data: 2004-03-11 22:24:22

Temat: sport-urazy kolan - prośba
Od: "Paweł P" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam do Was prośbę:
Poradźcie mi, proszę co mogę zrobić (zasugerować lekarzowi) aby wyleczyć
kolana, w skrócie sprawa wygląda tak:
W grudniu rozpocząłem przygotowania do sezonu rowerowego - biegałem
regualnie, niestety zbyt intensywnie (zapewne).
Po kilku tygodniach pachwina i prawe kolano bolało mnie tak bardzo że
kulałem. Zaprzestałem treningów i poszedłem do lekarza sportowego - ortopedy
(podobno :).
Doktor podotykał kolan, ponaciągał, wypytał czy czuję ból zapisał dicloberlt
(lub podobna nazwa - przeciwzapalne), maść - mobilat, i liktokainę do
zabiegów, odbyłem serie 8 zabiegów (każdy składał się z: bioptron, laser,
jonofereza, pole magnetyczne, "jakaś lampa" nagrzewająca).
Dodatkowo przez miesiąc brałem kolagen activ plus oraz wciąż biorę siarczan
glukozaminy (2 x 900 mg dziennie).
Pod koniec leczenia - około 10 lutego bólu nie czułem już wcale.
Lekarz nie poświęcał mi zbytnio uwagi (tak to odebrałem) i diagnoza jaką z
niego WYCIĄGNĄŁEM to "przesilenie, zapalenie".
Po około tygodniu przerwy zacząłem jazdę-rehabilitację na rowerze
stacjonarnym, po kilku dniach ponownie poczułem lekki ból w pachwinie i
kolanie. Natychmiast zaprzestałem jazdy na rowerze.
W poniedziałek idę do lekarza, który cieszy sie dobrą opinią.
I tu właściwe pytanie: jakie badania powinienem przejść (prześwietlenia
etc.??) i jak powinno przebiegać leczenie/rehabilitacja.
Co powinienem zrobić ja oraz lekarz, abym w jak najkrótszym czasie mógł
wznowić treningi?
Wcześniej nie miałem robionych żadnych prześwietleń, ani nic podobnego.
zdaję sobie sprawę, że trudno udzielać porad w tej formie, za wszelkie
wskazówki bardzo jednak dziękuję.
--
Pozdrawiam