sposoby myślenia

1. Data: 2003-04-25 06:15:00

Temat: Re: sposoby myślenia
Od: "tdrk" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja jestem w stanie widziec w myslch na kolorowo. Kolory co prawda bez
skupienia sie sa "wyblakle", ale da sie, jesli np postanowie sobie wyobrazic
trawe.

Co do wczesniejszych rozwazan. Myslenie konkretne opiera sie na obrazach
dzwiekach itp. Natomiast myslenie o a abstraktach, czyli wiekszosc funckji
myslowych wymaga juz "myslenia slowami". Ciekawy jestem, czy analiza
elektrycznego pobudzenia mozgu wskazalaby badaczowie w jakim jezyku ktos
mysli. Roznice nie powinny byc raczej zbyt wielkie, ale moze jedna jakies
bylyby. :))))

Pozdrawiam, teodork
P.S. Zegnam wszytkich az do niedzieli.

1. Data: 2003-04-25 07:32:53

Od: u...@t...internetdsl.tpnet.pl szukaj wiadomości tego autora

> to mnie zawsze intrygowało :] czy wszyscy myślimy w ten sam sposób? chodzi o
> sprawy czysto (a może nie czysto;) techniczne.. jak wygląda Wasze myślenie?
> czy jest to "rozmowa" czy widzicie obrazami czy to zależy od sytuacji...?
> hmmm?
> please :]
> Autor: "patrycja." <p...@K...pl>

ewolucja myślenia ;)
kiedy byłem 'małym chłopcem' myślałem słowami, widziałem kolorowe
obrazy i dźwięki
kiedy byłem trochę większy - powiedziano mi, że jest Bóg, który zna
moje myśli.
Dlaczego ktoś ma znać moje myśli?
rozpoczęła się taka dziwna (niebezpieczna) gra: rozpoczynałem w myślach
fragment zdania i nie kończyłem, ponieważ znałem skrótowo cały sens
(porównaj: szybkie czytanie)

dziś: ;)
oczywiście zupełnie czym innym jest myślenie (rozmowa sam - sam)
czym innym myślenie (odbiór tekstu, słów)
myślenie (reakcja na bodźce)
w całym procesie myślenia biorą udział: wyobraźnia, pamięć, skojarzenia,
nastrój, samopoczucie...
tak tworzy się 'świadomość'

porównaj:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.h
um.poezja&aid=23023842
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.filozofia&aid=24064830
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.filozofia&aid=24029848

:-)
ksRobak
autor pfTC

1. Data: 2003-04-25 07:51:01

Od: "tdrk" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozpoczęła się taka dziwna (niebezpieczna) gra: rozpoczynałem w myślach
> fragment zdania i nie kończyłem, ponieważ znałem skrótowo cały sens

A mnie nikt nie podsluchiwal :). Na CB Radiu takie podluschiwanie nazywa sie
"czajnikowaniem". :))

1. Data: 2003-04-25 08:58:46

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A mnie nikt nie podsluchiwal :). Na CB Radiu takie podluschiwanie nazywa sie
> "czajnikowaniem". :))
>
> Autor: "tdrk" <s...@g...pl>

no! to mamy odpowiedź dla "Patrycji"
na pytanie: "czy wszyscy myślimy w ten sam sposób?"
odpowiedź brzmi: nie wszyscy (bo jednych "czajnikowano" innych nie) ;)

:-)
ksRobak

1. Data: 2003-04-25 12:16:59

Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nikodem Dyzma"
> czy jesli wizualizujecie sobie w glowach jakis obraz..byle co..to czy
> widzicie wtedy kolory?

nie mam z tym najmniejszych problemów, to dla mnie naturalne jak wyglądanie
przez okno, szczerze mówiąc bardziej mnie zaskoczyło że ktoś _nie_widzi
barw.
moje myślenie wygląda jak.. rozmowa.. ale nie do siebie, często słowa
kieruję.. w przestrzeń, nawet tego nie wiedząc; poza tym dokładnie
_wszystko_ od razu widzę. każdej mojej myśli towarzyszy obraz. myślę o
uchu.. widzę ucho.. nawet rzeczy "niewyobrażalne" widzę.. widzę twarz
internetowego rozmówcy którego nigdy naprawdę nie widziałam.. wszystko widzę
nawet jak wiem że rzeczywistość musi być inna, po prostu tego nie
kontroluję.. ale jak ktoś mi zada pytanie.. np. ktoś mnie zapytał /z netu/
jak go sobie wyobrażam.. nie potrafiłam powiedzieć.. wiedziałam czy "jest"
blondynem czy nie czy wysoki.. czy szczupły etc. ale to wszystko było
rozmazane.. nie potrafiłam zobaczyć szczegółów.. choć gdy o tym "nie myślę"
nie mam z tym najmniejszych problemów :]

p.

1. Data: 2003-04-25 18:01:51

Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie mam z tym najmniejszych problemów, to dla mnie naturalne jak
wyglądanie
> przez okno, szczerze mówiąc bardziej mnie zaskoczyło że ktoś _nie_widzi
> barw.
no wlasnie..mi tez to sie normalne nie wydaje..chocby dlatego ze jeszcze
nikogo nie spotkalem kto nie widzi w myslach barw

> rozmazane.. nie potrafiłam zobaczyć szczegółów.. choć gdy o tym "nie
myślę"
> nie mam z tym najmniejszych problemów :]
rodzi sie tu nastepne pytanie..czy ty/wy potraficie kompletnie o niczym nie
myslec?
taka zupelna pustka w glowie?
jak tak umiem..choc na dosc krotko..w porywach do 1 minuty..zwykle
kilka-kilkanascie sekund
nik

1. Data: 2003-04-25 18:15:14

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikodem Dyzma napisał:

> no wlasnie..mi tez to sie normalne nie wydaje..chocby dlatego ze jeszcze
> nikogo nie spotkalem kto nie widzi w myslach barw

To mi nienormalne się wydaje twierdzenie o widzeniu barw w myślach ;)

Może masz po prostu większą "moc obliczeniową", że stać Cię jeszcze na
generowanie tekstur i kolorów? :)

Ja tam wolę sny bez obrazu z obrazem, przynajmniej wiem, że daleko mi do
realistycznych halucynacji ;).

Flyer

1. Data: 2003-04-25 18:27:07

Od: "Greg" <U...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nikodem Dyzma" w news:b8bt7q$njd$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

> rodzi sie tu nastepne pytanie..czy ty/wy potraficie
> kompletnie o niczym nie myslec? taka zupelna
> pustka w glowie? jak tak umiem..

A ja mam inne pytanie... jak mozna byc swiadomym tego, ze sie nie mysli,
jesli sie nie mysli. Czy mozna zdawac sobie z czegos sprawe jesli sie o
tym nie pomysli? MZ to nie jest mozliwe. Po prostu mysli sie o czyms
innym - chocby o tym, ze wlasnie o niczym sie nie mysli.

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-04-25 18:49:09

Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nikodem Dyzma"
> rodzi sie tu nastepne pytanie..czy ty/wy potraficie kompletnie o niczym
nie
> myslec? taka zupelna pustka w glowie?

czasem tak mam że się.. ~resetuję. wydaje mi się że wtedy o niczym nie
myślę. ale myślę jednak że wtedy też myślę ;D po prostu to jest zbyt odległe
żebym mogła to zrozumieć. tak myślę ;)

1. Data: 2003-04-25 20:54:01

Od: "xris" <x...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patrycja." <p...@K...pl>
napisał w wiadomości

> jak wygląda Wasze myślenie?
> czy jest to "rozmowa" czy widzicie obrazami
> czy to zależy od sytuacji...?

nigdy rozmowa. nie myślę też słowami, ale też trudno
by to nazwać myśleniem obrazami. raczej myślę pojęciami.

Pozdrawiam,
xris

Ostrosłup relacji społecznych
kurs NLP...
liteteraturka-zaslyszne
Pomoc społeczna - prośba o pomoc w pracy magisterskiej
Życiowe problemy pewnej kaczki ;)