stan przedzawalowy?

1. Data: 2002-09-17 06:57:45

Temat: stan przedzawalowy?
Od: JR <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

czy to prawda, ze dretwienie lewej reki (praktycznie od lokcia do
dloni i polowa palcy) moze swiadczyc o stanie przedzawalowym?

Rysiek

2. Data: 2002-09-17 08:43:56

Temat: Re: stan przedzawalowy?
Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "JR" <r...@p...pl> napisal w wiadomosci
> witam
>
> czy to prawda, ze dretwienie lewej reki (praktycznie od lokcia do
> dloni i polowa palcy) moze swiadczyc o stanie przedzawalowym?

Predzej dopatrywalbym sie nieprawidlowosci w obwodowym lub rzadziej
centralnym ukladzie nerwowym.

Bol dlawicowy (towarzyszacy chorobie niedokrwiennej serca) moze faktycznie
promieniowac do lewej reki.
Jednak dlawica objawiajaca sie wylacznie dretwieniem lewej reki jest
rzadkoscia.
Prawdopodobnie w rozmowie z lekarzem wyszlyby jeszcze inne objawy, ktore
ulatwilyby rozpoznanie.

Chris

3. Data: 2002-09-17 08:52:52

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "JR" <r...@p...pl> napisal w wiadomosci
> witam
>
> czy to prawda, ze dretwienie lewej reki (praktycznie od lokcia do
> dloni i polowa palcy) moze swiadczyc o stanie przedzawalowym?

Z doswiadczenia wiem, ze swiadczy przede wszystkim o nieprawidlowym ulozeniu
rak i dloni na klawiaturze ;-) Nalezy usiasc na tyle wysoko, aby tylko
dlonie spoczywaly na klawiaturze; lokcie i przedramiona nie powinny dotykac
biurka. Jesli wiec duzo pracujesz z komputerem to proponuje kupic krzeslo
lub fotel z dobrze regulowana wysokoscia.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan

4. Data: 2002-09-17 09:12:45

Od: JR <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Sep 2002 10:43:56 +0200, "KM" <k...@m...pl> wrote:

>Prawdopodobnie w rozmowie z lekarzem wyszlyby jeszcze inne objawy, ktore
>ulatwilyby rozpoznanie.

ide jutro. zobaczymy co powie.

dzieki
Rysiek

5. Data: 2002-09-17 09:13:28

Od: JR <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Sep 2002 10:52:52 +0200, "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
wrote:

>biurka. Jesli wiec duzo pracujesz z komputerem to proponuje kupic krzeslo
>lub fotel z dobrze regulowana wysokoscia.

fotel juz podwyzszylem, zobaczymy...
ale teraz kregoslup mi sie zgina ;)

dzieki
Rysiek

6. Data: 2002-09-17 17:19:37

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Sep 2002 08:57:45 +0200, JR <r...@p...pl> wrote:

>witam
>
>czy to prawda, ze dretwienie lewej reki (praktycznie od lokcia do
>dloni i polowa palcy) moze swiadczyc o stanie przedzawalowym?

Zeby jeszcze od barku do lokcia to predzej.
Charakterystycznym bolem przedzawalowym jest
bol za mostkiem, miedzy lopatkami, u niektorych
brzucha, zuchwy, gardla, barku, zwlaszcza lewego.
U nielicznych chorych brak objawow bolowych.

Bol przedzawalowy jest jednostajny, nie pulsujacy.
Jesli nasila sie przy ruszaniu reka,niektorych pozycjach reki,
barku, lub (wokol mostka) przy glebokim oddechu to
nie ma nic wspolnego z problemami sercowymi.

Ludzie przechodzacy zawal jakich znam tak samo wspominaja,
ze w ten dzien fatalnie czuli sie od rana. W miare postepu
dnia nasilaja sie uczucia leku, niepokoju.

7. Data: 2002-09-18 23:25:22

Od: "hefalump" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...pl> pogrążył kota w worku i w zadumie
nabazgroliu pazurem po posadzce :

> fotel juz podwyzszylem, zobaczymy...
> ale teraz kregoslup mi sie zgina ;)

* Z drugiej strony monitor powinien być na wysokości lub powyżej poziomu
oczu - im niżej tym gorzej.
Uprzedzajonc pytania - chodzi o mruganie - a co za tym idzie bezpieczeństwo
i zdrowie oka. Patrząc do góry - mrugamy częściej nawilżając oko :)

--
Pozdrowionka!
Gzie boberków pienć, tam nie ma co jeść, bo bobry

szczepienie przeciw grypie
Ukaszenie owada
Thalidomid pilne
Dzięki za pomoc !!!!