surowe ciasto

1. Data: 2003-04-05 17:17:13

Temat: surowe ciasto
Od: "Magda" <magda@nospam_police.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do Was pytanie czy jak pieczecie ciasto np. biszkopta albo murzynka albo
zupelnie inne
prubujecie kiedy jest surowe ?

Ja po jednej nauczce nie probowania (i wywalenia niejadalnego ciasta po
upieczeniu)
zawsze probuje,
a nawet polubilam oblizywac miske :))

Tez tak macie ?

Magda

1. Data: 2003-04-05 17:43:36

Temat: Re: surowe ciasto
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <magda@nospam_police.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zupelnie inne
> prubujecie kiedy jest surowe ?
>
> Ja po jednej nauczce nie probowania (i wywalenia niejadalnego ciasta po

U mnie w domu, zawsze byla bitwa miedzy mna a bratem, kto oblizuje
miske/garnek z surowym ciastem, resztka polewy czekoladowej, po kremach itp
;))))
oblizywane byly takze "koncowki" robota
a ciasto surowe, np kruche, zawsze podskubywalam, jak mama nie patrzyla
zreszta.. do tej pory tak mam ( podskubywanie i oblizywanie) ;)

Marta

1. Data: 2003-04-05 18:00:38

Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 5 Apr 2003 19:17:13 +0200, "Magda" <magda@nospam_police.pl>
wrote:

>Mam do Was pytanie czy jak pieczecie ciasto np. biszkopta albo murzynka albo
>zupelnie inne
>prubujecie kiedy jest surowe ?

Ja probuje tylko drozdzowe i kruche, te na proszku mi nie smakuja ;-))

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-04-05 19:46:32

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 5 Apr 2003 19:43:36 +0200 I had a dream that Marta Trzaska
<m...@m...net.pl> wrote:
> [...]
>a ciasto surowe, np kruche, zawsze podskubywalam, jak mama nie patrzyla
>zreszta.. do tej pory tak mam ( podskubywanie i oblizywanie) ;)

W 100% potwierdzam każde zdanie u mnie :)

1. Data: 2003-04-05 20:40:09

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Catalina" <c...@p...net> napisał w wiadomości

> Ja probuje tylko drozdzowe i kruche, te na proszku mi nie smakuja ;-))

W sumie, oprocz kruchego, najbardziej lubie podjadac, jak ucieraja sie jajka
z cukrem i dodawana jest maka .. wtedy zawsze musze sprawdzic, czy
konsystencja jest na pewno odpowiednia ;))))))
albo ciasto piernikowe mmmmmniami
albo na sernik ... pare razy prosilam mame zeby zrobila z 1,5 porcji, coby
pol zjesc na surowo ;))))

a teraz na swieta bede podjadac ... cos z czego robimyz z mama mazurka ;>
czyli budyn z cala masa bakalii :))))

Marta

1. Data: 2003-04-05 20:44:33

Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 5 Apr 2003 22:40:09 +0200, "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl>
wrote:

>W sumie, oprocz kruchego, najbardziej lubie podjadac, jak ucieraja sie jajka
>z cukrem i dodawana jest maka .. wtedy zawsze musze sprawdzic, czy
>konsystencja jest na pewno odpowiednia ;))))))

Ja jem same jajka z cukrem - normalnie kogla mogla nie robie ;-))

>albo na sernik ... pare razy prosilam mame zeby zrobila z 1,5 porcji, coby
>pol zjesc na surowo ;))))

Fakt surowy sernik jest pyszny ;-)

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-04-05 21:10:21

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> a ciasto surowe, np kruche, zawsze podskubywalam, jak mama nie patrzyla
> zreszta.. do tej pory tak mam ( podskubywanie i oblizywanie) ;)

:))))))))))))))) u mnie za to jest bitwa miedzy mna mama, ( ktora krzyczy
nie jedz surowego ciasta) a mna ktora to lubi. i chyba juz sie nie
odzwyczaje hihihi co prawda nie wiem, czy to ma jakikolwiek wplyw na
pieczenie ciasta. ;)

--
Pozdrawiam cieplutko
***agatka****

1. Data: 2003-04-06 10:46:59

Od: "Dorota \(mama Oli i Zosi\)" <D...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja po jednej nauczce nie probowania (i wywalenia niejadalnego ciasta po
> upieczeniu)
> zawsze probuje,
> a nawet polubilam oblizywac miske :))
>
> Tez tak macie ?

Oczywiście, że mamy. Nie dalej jak wczoraj robiłam maślane ciasteczka Wkn i
to ciasto jest tak pyszne, że sobie spróbowałam całkiem spory kawałek
(surowy oczywista). Ciasto zawiera proszek do pieczenia, a ja wcześniej nic
nie jadłam (no cóż, tak to bywa) i ten proszek przez 3 godziny buzował w
moim brzuszku tak, że czułam go w przełyku, gardle, nosie i całej głowie.
Rada zatem dla łasuchów - nie próbować surowego ciasta (które i tak jest
przepyszne) NA GŁODNIAKA!

Dorota

1. Data: 2003-04-06 17:05:19

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> wrote in message
> a teraz na swieta bede podjadac ... cos z czego robimyz z mama mazurka ;>
> czyli budyn z cala masa bakalii :))))

Budyń i dużo bakalii???? To jest to, co tygrysy lubią najbardziej.
Poproszę przepis, pliiiizzzzz:)
Anka

1. Data: 2003-04-06 17:41:09

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> Budyń i dużo bakalii???? To jest to, co tygrysy lubią najbardziej.
> Poproszę przepis, pliiiizzzzz:)

Ten mazurek to nic takiego wielkiego, do zrobienia.. ale to jedyny mazurek
ktory jadam.. bo nie jest tak strasznie slodki jak wiekszosc innych mazurkow
ktore znam.

Mazurek budyniowy:

7-8 paczek herbatnikow (petitki sa najlepsze - na wierzch mazurka idzie
polewa czekoladowa, wiec jak komus nie chce sie takowej robic, moze na
wierzchu poukladac petitki w czekoladzie)

3-4 torebki budyniu waniliowego lub smietankowego

do gotowania wziasc 2/3 porcji mleka przewidzianej w "przepisie" na budyniu
czyli jak mamy 3 torebki budyniu, to mleka nie 1,5 litra tylko litr
ostatnio jednak budynie podczas stygniecia przeobrazaja sie w dziwna packe
... dlategotez mleka daje nawet mniej niz litr (rok temu na 4 budynie dalam
litr mleka)

lyzka masla lub margaryny

bakalie - rodzynki, orzechy wloskie i laskowe, morele suszone pokrojone w
drobna kostke, papaja, banany suszone - w zeszlym roku przyuwazylam
mieszanka bakaliowa chyba afrykanska sie zwala, tam sa wszytskie bakalie
wymieszane, lacznie z dosc sporymi kawalkami kokosow)

Dno i boki blaszki, czy innego naczynia w ktorym mazurek bedzie stal,
wylozyc herbatnikami.
Ugotowac budyn i dodac do niego tluszcz. Zostawic do ostygniecia. Jak juz
lekko podstygnie wsypac bakalie i wymieszac. Mase wylozyc na herbatniki,
wyrownac i na wierzch nalozyc kolejna porcje herbatnikow. Wierzch polac
polewa czekoladowa, posypac wiorkami kokosowymi lub czym tam chcemy
udekorowac

Polewa:

1 szklanka cukru pudru
1 lyzka masla
2 lyzki kakao
3 lyzki goracego mleka
wszytsko razem roztopic, mieszac az zacznie "babelkowac" ;))
goraca wylewac na biszkopty

polewa zawsze sie udaje i na plackach ladnie wyglada

Marta

Kostka sojowa
Sledz a la'trestan
rafaello