syn wegetarianinem?

1. Data: 2007-11-24 12:40:12

Temat: syn wegetarianinem?
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mój starszy syn stwierdził, że będzie wegetarianinem...?
No cóż, mam miesznae uczucia, bo:
1. Sama kilka razy w życiu już nie jadałam mięsa po parę lat, ale potem z
braku czasu na przygotowywanie sobie posiłków osobnych od reszty rodziny
wracałam do jedzenia mięsa i generalnie jestem jak najbardziej za decyzją
syna i go popieram, ale...
2. Właśnie z powodów powyższych wiuem, ile czasu trzeba i wysiłku na dobór
odpowiednich składników (tym bardziej, że syn ma 12 lat i rosnie i
dojrzewa!), aby zapewnić w żywieniu wege wystarczającą ilość wszystkich
składników potrzebnych organizmowi.
3. Syn jest alergikiem - obecnie lekarz zalecił aby odstawić wszystkie
warzywa i owoce surowe (!), bo generalnie tak będzie lepiej (może jeść
przetworzone jedynie - na parze, pasteryzowane, gotowane, pieczone itp,
itd - tu pojawia się czy nie będzie braku tych witamin jednak...?
4. Ja nie mam obecnie czasu zająć się jego dietą (i tak będzie jeszcze około
roku niestety!), mąż jak gotuje to raczej mięso - bo jest typowym mięsożercą
razem z synem młodszym. Prawde mówiąc obecnie jest taki czas że często jemy
byle co i gotowe, bo ciągle brak czasu.

Prosze poradżcie co robić.
Próbowałam z synem rozmawiać i przekonywać, aby ze swoją decyzją poczekał
jeszcze około roku. Jak zrobie doktorat, to zajmę sie naszym jadłospisem i
będziemy oboje wege a tata z młodszym niech sobie jedza mięso. Żeby chociaż
jadł teraz drób i ryby, a potem przestanie całkiem, ale jakoś nie bardzo
chce się na to zgodzić.
Syn jest chyba przekonany w swej nieświadomości, że po prostu przestanie
jeść mięso a inne rzeczy będzie jadł poza mięsem, a tak przecież sie nie da.
Trzeba zastąpić mięso innymi - soja, soczewica, inne grochy i fasole, a
oprócz tego generalnie więcej warzyw i owoców (tym bardziej, że nie surowych
w jego przypadku).

Może ktoś miał, ma podsobne doświadczenia z dziećmi?

pozdrawiam
Podłamana nieco Anka

2. Data: 2007-11-24 16:44:27

Temat: Re: syn wegetarianinem? [tak jakby OT]
Od: Old Rena <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a):
> Może ktoś miał, ma podsobne doświadczenia z dziećmi?

Zajrzyj na początek do wątku "moje dziecko cały czas je". Katarzyna
Kulpa jest wegetarianką. Któraś z jej wypowiedzi nadaje się do
wydrukowania i podsunięcia pod nos dziecku, które sądzi, że odstawi
wszystko z mięsa i to wystarczy, by być wegetarianinem. :)

--
Old Rena, matka licealisty; oba dwa mięsne
[Renata Gierbisz]

MI5 Persecution: Faxes Sent to Parliament2 (4222)
Schody w szkole
moje dziecko cały czas je.
O chłopcach dla chłopców
książka dla 9 latki