szatka chrzcielna

1. Data: 2004-10-20 23:53:22

Temat: szatka chrzcielna
Od: Urszula Piotrkiewicz <u...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogie Grupowiczki!
Już od kilku miesięcy jestem cichą czytelniczką Waszej (a może Naszej?)
grupy.
Mam do Was ogromna prośbę.
Niedługo będę trzymać do chrztu mojego siostrzeńca i chciałabym
przygotowac szatkę chrzcielną. SZukam wzorów do wyhaftowania, najlepiej
xxx ale niekoniecznie. Czas leci bo Staś już dwa tygodnie temu się
urodził a rodzice raczej nie będą zwlekać z sakramentem.

Będę bardzo wdzięczna za pomoc
Ulka

1. Data: 2004-10-21 07:57:55

Temat: Re: szatka chrzcielna
Od: "Gocha" <gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Urszula Piotrkiewicz" <u...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:cl6t8t$1b3m$1@mamut.aster.pl...
> Drogie Grupowiczki!
> Już od kilku miesięcy jestem cichą czytelniczką Waszej (a może Naszej?)
> grupy.
Jasne że naszej. Witamy.

>chciałabym
> przygotowac szatkę chrzcielną. SZukam wzorów do wyhaftowania, najlepiej
> xxx ale niekoniecznie.

Niestety nie spotkałam się z takim wzorem. Znam tylko wzory na pamiątkowe
obrazki (raczej duże).
Gocha

1. Data: 2004-10-21 08:54:11

Od: "skrzacik" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> xxx ale niekoniecznie. Czas leci bo Staś już dwa tygodnie temu się
> urodził a rodzice raczej nie będą zwlekać z sakramentem.

Kilka lat temu Lakhsmi chrzcila swoja coreczke i dostapilam zaszczytu
wyhaftowania szatki.
kupilam bardzo cienka etaminke, biala muline, narysowalam krzyz wokol niego
jakis motyw roslinny, bardzo delikatny. wszystko wyhaftowalam haftem plaskim
stosujac 2 nitki muliny. calosc umiejscowiam mniej wiecej 10-15 cm od
wykroju szyi. dol szatki ozobilam podobna wariacja na tematy roslinne. nie
pamietam czy obrobilam te szatke szydelkiem, czy podszylam gotowa koronke.

skrzacik

1. Data: 2004-10-21 09:41:29

Od: " Gosia z Gdyni" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój synek miał do chrztu szatkę zrobioną przez moją Mamę.
Szatka prosta wiązana z tyłu, wykończenie dekoltu i dół szatki obszyte złotą
taśmą (zygzaki) a na piersi wychaftowany złoty krzyżyk.
Szatka była śliczna, bardzoprosta, ale w tym był jej urok.
Myslę ze na szatce chrzcielnej nie ma co przesadzać
Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2004-10-21 13:22:21

Od: "Agania" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

SZukam wzorów do wyhaftowania, najlepiej
> xxx ale niekoniecznie. Czas leci bo Staś już dwa tygodnie temu się
> urodził a rodzice raczej nie będą zwlekać z sakramentem.

Moja mama robiła kiedyś szatke sama - kupiła kawałek białego materiału i
obszyła go taśmą z takich małych kwaituszków - wygładało to bardzo ładnie:)
a moja koleżanka też kiedyś robiła szatkę - kupiła bilay materiał, uszyłą
szatkę. Do tego kupiła taśmę Aida i wyhaftowała na niej rybki - taki obrys
rybki tylko jak symbol pierwszych Chrześcijan. I potem naszyła te taśme na
szatke - też było bardzo ładnie:)
Pozdrawiam
Ania (Kraków)

1. Data: 2004-10-21 18:02:27

Od: "basza" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojej chrzestnej córeczce kupiłam szatkę w formie maleńkiej koszulki, perełkami
był wyszyty krzyźyk, a ja wyszyłam datę i imię na pamiątkę.

1. Data: 2004-10-21 18:23:29

Od: "biedronka" <b...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

... tez raczej tylko sledze wasze poczynania na grupie
i raczej rzadko sie udzielam (bo nie mam takich talentow)
... ale do rzeczy ...
ja niestety kupilam szatke chrzcielna swojej chrzesniaczce,
bylo to nielada wyzwanie, ale znalazlam najprostsza jaka sie dalo
tez uwazam ze prostota to najlepsze co moze byc na chrzcie ...
ale moge sie pochwalic tym iz ...
... ksiadz na nauczaniu dzien przed chrztem powiedzial ze fajna
rzecza jest gdy na szatce jest wyhaftowana data chrztu ...
tez tak pomyslalam ze moze to byc fajna pamiatka i w nocy usiadlam
i pod szyjka wyhaftowalam imie oraz date chrztu ... mysle ze to bardzo
oryginalny i fajny prezent ...
... z obawy przed tym ze zle mi to wyjdzie haft zrobilam z tylu i ksiadz
tego nie zauwazyl i podsumowal to tak ...
"o widze ze zaden z chrzestnych nie poswiecil nocy na oryginalna pamiatke"
buuu ale ja wiedzialam ze to tam jest ;-)

pozdrawiam i zycze powodzenia
ANia

Świateczna wystawa Lublin
[ot] do Oli Gregorczyk