szczepionka na grypę

1. Data: 2006-01-27 09:27:59

Temat: szczepionka na grypę
Od: "Tomek" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy można/warto się szczepić na grypę o tej porze?

tomek

2. Data: 2006-01-27 11:05:14

Temat: Re: szczepionka na grypę
Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 27 Jan 2006 10:27:59 +0100, na pl.sci.medycyna, Tomek napisał(a):

> czy można/warto się szczepić na grypę o tej porze?

W ogóle nie warto się szczepić przeciw grypie. To ściema.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

3. Data: 2006-01-27 13:03:23

Od: "ShadowFiend" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ogóle nie warto się szczepić przeciw grypie. To ściema.

ROTFL!
Dobre ;D
nic osobistego, ale waść duby smalone bredzisz...

4. Data: 2006-01-27 13:19:49

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 27 Jan 2006 14:03:23 +0100, na pl.sci.medycyna, ShadowFiend
napisał(a):

> ROTFL!
> Dobre ;D
> nic osobistego, ale waść duby smalone bredzisz...

Niby dlaczego? Wielu ludzi tak jak ja się nie szczepi i nie chorowali od
lat. Pewnie należysz do tych frajerów, którzy wierzą w ptasią grypę.

5. Data: 2006-01-27 13:30:55

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ShadowFiend" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> ROTFL!
> Dobre ;D
> nic osobistego, ale waść duby smalone bredzisz...

hmm dobrze, ze jeszcze nie napisał jaką dietę masz stosować, żeby nie
zachorować na grypę ;)

6. Data: 2006-01-27 17:42:13

Temat: Re: szczepionka na gryp
Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli jestes obecnie zdrowy (nie jesteś przeziebiony) to warto.
Zawsze warto sie szczepic jesli istnieje taka możliwość i zachodzi taka
konieczność (jednoczesnie).
Pozdrawiam

7. Data: 2006-01-27 18:43:17

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

>Wielu ludzi tak jak ja się nie szczepi i nie chorowali od
> lat. Pewnie należysz do tych frajerów, którzy wierzą w ptasią grypę.

To, ze ja latajac samolotami od lat nie miałam jeszcze wypadku znaczy, ze
nie ma takich wypadków? A ci, co wierzą w katastrofy lotnicze to frajerzy?
:-)

HaNkA

8. Data: 2006-01-27 20:21:27

Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli jestes obecnie zdrowy (nie jesteś przeziebiony) to warto.
> Zawsze warto sie szczepic jesli istnieje taka możliwość i zachodzi taka
> konieczność (jednoczesnie).

ale czy szczepionka przeciw grypie to nie jest już przesada?
przecież szczepy grypy mutują nieustannie, więc każda szczepionka jest
nieskuteczna, a na stare szczepy grypy i tak każdy jest genetycznie odporny.

9. Data: 2006-01-27 21:35:58

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale czy szczepionka przeciw grypie to nie jest już przesada?
> przecież szczepy grypy mutują nieustannie, więc każda szczepionka jest
> nieskuteczna,

Owszem, wirusy grypy mutują się szybko, dlatego:
szczepionka przeciwko grypie jest opracowywana specjalnie na każdy sezon
(tzn. w zależności ode tego jaki mutant wirusa obecnie "szaleje"), więc w
danym sezonie jest skuteczna - działa na konkretny, najpopularniejszy w
populacji, w danym czasie szczep np. H5N1.
Miedzy innymi dlatego zaleca sie szczepienie co rok, aby miec odpornosc na
nowe szczepy wirusa grypy równiez.
Z tego co wiem, obecnie dostępne w Polsce preparaty posiadają mieszaninę
antygenów wirusa: z obecnego i poprzedniego sezonu.

> a na stare szczepy grypy i tak każdy jest genetycznie odporny.

Uodporniony jest tylko ten, który grypę przeszedł w danym sezonie.

10. Data: 2006-01-27 22:19:35

Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, wirusy grypy mutują się szybko, dlatego:
> szczepionka przeciwko grypie jest opracowywana specjalnie na każdy sezon
> (tzn. w zależności ode tego jaki mutant wirusa obecnie "szaleje"),

i jesteś aż tak niepoprawnym optymistą że grypa poczeka sobie aż ktoś zrobi
szczepionkę i zaprzestanie mutacji do końca sezonu?:O)

zastanów się jaki jest cykl rozrodczy (czy jak to nazwać) wirusa? a jaki
jest czas tworzenia szczepionki? (w idealnym przypadku po zaszczepieniu się
trafną szczepionką na dany sezon, miesiąc po zaszczepieniu już będą inne
mutacje, a tak na marginesie kto ci wmówił że na dany sezon istnieje jedna
mutacja wirusa? jest ich od cholery i jeszcze trochę!)

> Uodporniony jest tylko ten, który grypę przeszedł w danym sezonie.

jeśli jego przodkowie przeżyli to znaczy że byli odporni i on też na te
stare szczepy jest odporny, a jak nie przechodził grypy i ma kiepską
odporność to umrze, to normalna kolei rzeczy (tak się dzieje od wieków, to
się nazywa ewolucja)

po operacji usuniecia guzkow tarczycy
zawialo mnie i boli mnie szyja ;) pytanie ??
"Kocie oczy" - wada oczu ?
Niedowaga - chce przytyc
Napięcie żąłondka