szczupak

1. Data: 2003-12-21 18:48:52

Temat: szczupak
Od: " nusiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Bardzo proszę o pomoc dostałam świeżego szczupaka i nie mam pojęcia co mogę
z nim zrobić.
Proszę o przepisy.
Aneta

1. Data: 2003-12-22 00:11:22

Temat: Re: szczupak
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nusiak wrote:
> Witam.
> Bardzo proszę o pomoc dostałam świeżego szczupaka i nie mam pojęcia co mogę
> [...]

Szczupak jest ryba dosyc sucha, wiec tzreba uwazac, bo bedzie wiorowaty
i niesmaczny.
Proponuje nastepujace 2 przepisy jako alterbatywa:

1. Po ogrzemu.
Rybke wyfiletowac, posolic, posypac curry w proszku.
Do brytfanki, lub innego naczynka zaroodpornego wlozyc maselko pokrojone
w plasterki, polozyc na nich rybke i oblozyc ja plasterkami maselka.
Maselka ma byc duzo. ja urzywam na 2-3 osoby prawie cala kostke. Chodzi
o to, zeby rybka plywala w maselku.
Calosc wsadzic do piekarnika, co jakis czas podlewac maselekiem.
Podawac polane rzeczonym maselkiem i posypane pietruszka lub jeszcze
lepiej koperkiem.
Jesli jest swierza kolendra, to tez mozna dodac w umiarkowanych
ilosciach. jako dodatek moze byc ryz, lub ziemniaczki w/g upodoban.

2. Po partyzancku.
Rybke posolic.
na folii alu polozyc kilka plasterkow maselka, na to rybke.
do brzuszka rybki wlozyc natke pietruszki, koperek, ew. kolendre i inne
zielso wedlegustu. Niezle tez wsadzic zabki czosnku (cale, lub co
najwyzej lekko zgniecione).
calosc pokropic cytrynka, polozyc kilka plasterkow masla i zawinac w
folie szczelnie. Uwaga: o ile wyzej sie urzywa masla bez pomiarkowania
(rybka ma w nim plywac), to w tym przepisie maselka jest o wiele mniej
(poniewaz sie ja zawija w folie, to maselko i tak zostaje w srodku).
awinieta "mumie" wlozyc do brytfanki i wsadzic do piekarnika.
podawac pokropione sokiem cytrynowym i polane stopionym maselkiem.
Dodatki podobnie jak wyzej.

Smacznego.
pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-12-22 13:13:06

Od: Hektor <m...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

" nusiak" <a...@w...pl> wrote in

> Witam.
> Bardzo proszę o pomoc dostałam świeżego szczupaka i nie mam pojęcia co
> mogę z nim zrobić.
> Proszę o przepisy.
> Aneta

Jak duzy to wedkarze susza glowe i maja jako trofeum

polewa przezroczysta, jak to sie robi?
no i jestem
Jak dobrze, że nie ma pani Be
karp w galarecie - jaki sos