szkodniki i inne pytanka

1. Data: 2004-05-19 08:49:17

Temat: szkodniki i inne pytanka
Od: "Aska Z." <a...@u...erb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie. Jestem dumną posiadaczką ogródka przydomowego :)
Pomijam tę cholerę Zośkę, co mi wymroziła kukurydzę i kabaczki. I patafiana
Pankracego co mi zeżarł dalie - moja wina - głupia byłam, że za szybko
wtykałam do ziemi zamiast słuchac mądrzejszych. Ale zapasy dalii są i
zostaną wetknięte szybko :) I nauczka pozostanie :)

Problem w czym innym.
1. Rzodkiewka moja kochana - różna, długa, biała, okrągła etc jest
smakowitym pożywieniem dla mrówek chyba. Całe hordy mrówcze łażą pod
rzodkiewkami jak po promenadzie w Międzyzdrojach. W zamierzeniu i marzeniach
piękne rzodkiewki są zarobaczone w środku, z wierzchu w bliznach i
pomarszczone jak cholera i... wcale nie wyglądają jak te na zdjęciach czy w
sklepikach. Co zrobić droga redakcjo?
My jesteśmy rzodkiewkojady. Mam wysianą w różnych terminach a wszytskie tak
samo liche. Ziemia dobra próchnicza, lekka - nawiozłam warstwę 12 cm na
lokalny piach.

2. Obornik - mam kupiony jakiś super hiper obornik w workach. Czy można
rozsypywac pod bób, groszek cukrowy, marchew pietruchę i inne warzywa? A pod
maliny (wiem, wiem - to chwast dla winniczków :)) Na pewno pod truskawki -
bo rośnie jak dzika (chyba, że znowu coś zeżre - tfu tfu tfu)

3. Mszyce - na mojej hodowli selera naciowego siedzą mszyce - tłukę
ręcznie - ale jak zaraza się rozpleni po wysadzeniu to co zrobić?
Podrawiam
Joaśka

2. Data: 2004-05-19 09:45:49

Temat: Re: szkodniki i inne pytanka
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c8f70s$iti$1@atlantis.news.tpi.pl Aska Z.
<a...@u...erb.pl> napisał(a):

> [...]
> smakowitym pożywieniem dla mrówek chyba. Całe hordy mrówcze łażą pod
> rzodkiewkami jak po promenadzie w Międzyzdrojach.

Hejka. Mrówki nie żrą rzodkiewek.

> 2. Obornik - mam kupiony jakiś super hiper obornik w workach. Czy
> można rozsypywac pod bób, groszek cukrowy, marchew pietruchę i inne
> warzywa?

Można, ale trzeba wiedzieć pod które warzywa.

> 3. Mszyce - na mojej hodowli selera naciowego siedzą mszyce - tłukę
> ręcznie - ale jak zaraza się rozpleni po wysadzeniu to co zrobić?

Zwiększyc intensywność tłuczenia mszyc a w przerwach robić im
prysznic zimna wodą.
No tak, a nie prościej zajrzeć do jakiejś książki o uprawie warzyw
gruntowych?
Pozdrawiam słonecznie i wietrznie Ja...cki

3. Data: 2004-05-19 23:03:08

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> piękne rzodkiewki są zarobaczone w środku, z wierzchu w bliznach i
> pomarszczone jak cholera i... wcale nie wyglądają jak te na zdjęciach czy
> sklepikach. Co zrobić droga redakcjo?

Zaprawiac nasiona lub oslaniac siewki biala agrowloknina.

> [...]
> maliny (wiem, wiem - to chwast dla winniczków :)) Na pewno pod truskawki -
> bo rośnie jak dzika (chyba, że znowu coś zeżre - tfu tfu tfu)

Pod pomidory, dynie i ogorki, seler. Nie pod korzeniowe i kapustne. W
oborniku marchewce parcieje korzen, wiec mozna ja siac np. w 2-3 roku po
oborniku. A kapusta w bardzo zyznej ziemi narazona jest na kile kapusty.

> 3. Mszyce - na mojej hodowli selera naciowego siedzą mszyce - tłukę
> ręcznie - ale jak zaraza się rozpleni po wysadzeniu to co zrobić?

Opryskac. Lub zrobic nalot biedronek.

Elfir

Zwierzak do identyfikacji
Gdzie kupic torf?