[szycie] kilka luznych pytan

1. Data: 2005-07-20 12:30:00

Temat: [szycie] kilka luznych pytan
Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wieki cale mnie tu nie bylo!!! :-)
Wyszlam bez pozegnania, to i bez powitania wracam :-))))

Ale ostatnio z powodu sezonu urlopowego w pracy mam znowu chwile, wiec
zajrzalam, znowu sie zapalilam do szycia [kolekcja szmat rosnie] i mam w
zwiazku z tym kilka pytan.

1. Czy dobrze wiem, ze KAZDA szmate przed rozpoczeciem krojenia nalezy
zdekatyzowac, czy tylko niektorym sie to nalezy?
2. Czy przepis na dekatyzowanie* z patchworkowo.org jest ogolnie
obowiazujacy na wszelkie tkaniny? Logika podpowiada, ze nie.
[* zalac material wrzatkiem, zostawic na 30 minut i nie wyciskajac
powiesic do wyschniecia. Gdy jeszcze troche wilgotne, uprasowac goracym
zelazkiem - i gotowe.]
3. Gdzie w Warszawie mozna kupic kalke do wykrojow [w duzych arkuszach]?
4. Czy mnie sie zdaje, ze na Dworcu Srodmiescie nie daja juz Burdy z
poprzedniego miesiaca? Czy ktos wie, czy to tymczasowo, czy juz w ogole
nie bedzie?
5. W zw. z pkt 4. - gdzie indziej mozna dostac Burdy z poprzedniego
miesiaca? [Chodzi mi o kupowanie wzglednie swiezych numerow
archiwalnych, bo ze wymietoszone starocie zalegaja np. w podziemiach pod
Zachodnim, to wiem]

Z gory dzieki za odpowiedzi.

P.S. Kocie: usciski dla Zochny [mam nadzieje, ze juz zdrowsza?]. Gdy
bylam tu ostatnio, Ty bylas jeszcze 2 w 1. :-))

Pozdr,

--
Uka P.

2. Data: 2005-07-20 13:18:27

Temat: Re: [szycie] kilka luznych pytan
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uka P. wrote:
> Witam,
>
> Wieki cale mnie tu nie bylo!!! :-)
> Wyszlam bez pozegnania, to i bez powitania wracam :-))))

Witam witam :)

> 1. Czy dobrze wiem, ze KAZDA szmate przed rozpoczeciem krojenia nalezy
> zdekatyzowac, czy tylko niektorym sie to nalezy?

Każdą to bez przesady, ale tkaniny bawełniane i lniane obowiązkowo. W
porządnych sklepach powinni Ci nawet powiedzieć, ile taka tkanina się
zbiega na metrze. Bywa, że tkanina jest już fabrycznie zdekatyzowana,
trzeba o to pytać.

> [...]
> [* zalac material wrzatkiem, zostawic na 30 minut i nie wyciskajac
> powiesic do wyschniecia. Gdy jeszcze troche wilgotne, uprasowac goracym

Ja robiłam tak: zalewałam wrzątkiem, zostawiałam na trochę, lekko
odciskałam i takie jeszcze mokre prasowałam. Działało idealnie.
Dekatyzowałam bawełny z Ikei.

> 3. Gdzie w Warszawie mozna kupic kalke do wykrojow [w duzych arkuszach]?

Na Targowej spróbuj.

> 4. Czy mnie sie zdaje, ze na Dworcu Srodmiescie nie daja juz Burdy z
> poprzedniego miesiaca? Czy ktos wie, czy to tymczasowo, czy juz w ogole
> nie bedzie?

Na Śródmieściu się zaczął remont w poniedziałek, więc może gazeciarze
się na ten czas wynieśli, bo ludzi tam prawie nie ma. Spróbuj na Dw.
Wschodnim Ostatnio Burdy były.

Pozdrawiam
J.

3. Data: 2005-07-20 16:12:02

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Uka P. wrote:

> [...]
>
> 1. Czy dobrze wiem, ze KAZDA szmate przed rozpoczeciem krojenia nalezy
> zdekatyzowac, czy tylko niektorym sie to nalezy?

Chyba tylko naturalne, nie? Bo takiego nylonu to bym nie probowala,
zwlaszcza zalewac wrzatkiem ;)

> [...]
> goracym zelazkiem - i gotowe.]
> 3. Gdzie w Warszawie mozna kupic kalke do wykrojow [w duzych arkuszach]?

Na Twoim miejscu bym w sklepie szmacianym popytala. Logika podpowiada,
ze powinni miec ;) J mam fart/niefart (zalezy czy patrzec od strony
maszyny czy portwela) i taki sklep jest 50 metrow od mojego domu ;)

> P.S. Kocie: usciski dla Zochny [mam nadzieje, ze juz zdrowsza?]. Gdy
> bylam tu ostatnio, Ty bylas jeszcze 2 w 1. :-))

Zdrowsza, choc nos jeszcze zakitowany i utrudnia jedzenie... Wlasnie
jej, za przeproszeniem, wielka baba z tego nosa wystaje, ale nie ruszam,
bo bidula ma juz traume na tym punkcie, od wpuszczania soli
fizjologicznej i gruszkowania, i co rusze nos, to jest Histeria i
Spazmy... Za to wlasnie wrocilam ze sklepow szmacianych obladowana jak
wielbuond (zwariowalam !!!???!!!), bo postanowilam lalce uszyc mate
edukacyjna, z zielonego polaru, z rzeka, w rzece ryby, obok drzewo,
krowa, kwiaty i motyle.

Kot i WIELKIE plany

--
Włochy i Paryż - przewodniki turystyczne do wyboru. Tylko z lipcowym numerem
miesięcznika Auto+.

4. Data: 2005-07-20 18:08:22

Od: "Aga" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> [* zalac material wrzatkiem, zostawic na 30 minut  i nie wyciskajac
> powiesic do wyschniecia. Gdy jeszcze troche wilgotne, uprasowac goracym

Nie zalewalabym welny bo Ci sie sfilcuje ale tak na prawde to ja dekatyzuje malo
(prawie wcale) zazwyczaj dekatyzuje len i tego typu.

na reszte pytan nie znam odpowiedzi niestety.
Pozdrawiam
Aga(Londyn)

5. Data: 2005-07-21 07:16:14

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każdą to bez przesady, ale tkaniny bawełniane i lniane obowiązkowo.

Zbiegają się jeszcze materiały z dodatkiem lycry ( piszą o tym w Burdach).
Niektóre materiały wystarczy przeprasować na wilgotno aby je zdekatyzować.

Konkretnego adresu Ci nie podam bom z Krakowa, ale u siebie papier do
kopiowania wykrojów kupuję w sklepie z artykułami papierniczymi i biurowymi
(http://www.leviatan.pl/index.html). Na pewno znajdziesz w Warszawie sklep z
podobnym asortymentem. Papier ten co ja kupuję nazywa się siarczan bielony,
jest miękki (w przeciwieństwie do kalki) i niedrogi.

pozdrawiam
Kasia

6. Data: 2005-07-21 07:29:25

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A tę matę to będziesz szyła techniką aplikacji? Czy na rzepy takie zwierzaki
poprzytwierdzasz? Co prawda mam koncepcji do groma, głównie na własne ciuchy,
ale wzbudziłaś we mnie wyrzut rodzicielskiego sumienia ;). Moje małe dziecko ma
7 miesięcy (stare 6lat)i może jej się też coś od życia (czyli
matki)należy....Acha, a masz może gdzieś do obejrzenia taką kocykowa matę?
Pozdrawiam
Urszula z macierzyńskimi wyrzutami sumienia(pewnie mi przejdą po kolejnym
ukąszeniu połączonym z utrata kilku włosów)

7. Data: 2005-07-21 07:54:47

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
>Urszula z macierzyńskimi wyrzutami sumienia(pewnie mi przejdą po kolejnym
>ukąszeniu połączonym z utrata kilku włosów)

To chyba do mnie?
Robie aplikacje i jeszcze inne roznosci, na razie jest rzeka z rybami i
jeden kwiatek z grzechotka w srodku, na lodydze. Drugi bedzie bez
lodygi, za to bardziej strukturalny, jest w trakcie produkcji. Krowe
naszyje i wypcham, dorobie jej ucho do pociagania i moze kwiatka
trzeciego wsadze do paszczy, drzewo tez wypcham, motyle zrobie z dwoch
warstw materialu, w srodek wrzuce szeleszczaca folie (nie wiem skad mam,
cos bylo w nia zapakowane... Ale jakbym nie miala, to bym poszla do
kwiaciarni, oni bukiety w takie pakuja) i przyszyje do koca przez srodek
tuowia, zeby skrzydla odstawaly. Dzidzia mi bardzo przeszkadza w pracy
;) wiec skoncze moze jutro, moze w week-end i zrobie zdjecia. Na razie
sa zdjecia tego, co gotowe, tu:
http://kot.strefa.pl/mata/p6180028.jpg
http://kot.strefa.pl/mata/p6180029.jpg
http://kot.strefa.pl/mata/p6180030.jpg

Sorry, ze troche nieostre, robilam w galopie, bo dzidzia...

Kot

8. Data: 2005-07-21 09:13:10

Od: "Uka P." <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

DZIEEE-KUUUUJ-EE!!! :-))
I pozdrawiam serdelecznie.

P.S. A kilka dni temu widzalam nastolatke - metalowe, ubrana - jak
przystalo na metalowe - na czarno, zalosnie i obdarto, z czarnymi
wlosami i innymi atrybutami Rasowej Metalowy, ale z jednym kiksem.
Miala na ramieniu torbe - czarna i wywleczona jak wszystko, co na sobie
miala - a na torbie naszyta prostokatna aplikacje z ludzka czaszka o
ziejacych czerwonych oczach. No i nie byloby w tym nic dziwnego, gdyby
nie fakt, ze czaszka byla... wyhaftowana krzyzykami :-)))))))))

--
Uka P.

9. Data: 2005-07-21 10:26:04

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

AAAAAAAA, to taka radosna twórczość!!!!!!! Bardzo fajne. A dzidzia ci tych
kwiatków nie oderwie i nie skonsumuje (a przynajmniej pomemła)? Moja zapewne od
tego by zaczęła edukację
Pozdrawiam
Urszula,która właśnie okiełznała pandemonium w pracy

10. Data: 2005-07-21 10:34:38

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
>tego by zaczęła edukację
>Pozdrawiam
>Urszula,która właśnie okiełznała pandemonium w pracy

Wszystko na mur przyszywam, a pomemlac moze, to jest pierne ;)

Kot, jest drugi kwiatek i lisc do niego, do liscia dosypano pare
koralikow do srodka, zeby sie fajniej macalo.

--
Włochy i Paryż - przewodniki turystyczne do wyboru. Tylko z lipcowym numerem
miesięcznika Auto+.
http://www.a-plus.pl

Wielka prośba XXX .
xxx gdzie pociagi na rosyjskiej stronie
(szydełko)torebki
(włóczki) Błagam o opinie..
[ OT] Sposob na oporny- brudny dywan pliiisss!