[szydełko] Pytanie o włóczkę?

1. Data: 2005-08-07 20:29:57

Temat: [szydełko] Pytanie o włóczkę?
Od: "lyche" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lyche 7 Sie. 12:29 pokaż opcje

Grupa dyskusyjna: pl.rec.robotki-reczne
Od: "lyche" <l...@p...onet.pl> - Znajdź wiadomości tego autora
Data: 7 Aug 2005 03:29:04 -0700
Lokalna: Niedz. 7 Sie. 2005 12:29
Odpowiedz | Odpowiedz autorowi | Przekieruj | Drukuj | Wiadomość prywatna |
Pokaż oryginalną wiadomość | Usuń | Zgłoś naruszenie prawa lub regulaminu

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Przeszukałam (mam nadzieję, że
dokładnie) archiwum, ale niestety nie znalazłam nic co rozwiązałoby
mój problem.
Od ładnych paru lat szydełkuję i wszystkie obrusy, serwety i
serwetki, które zrobiłam wymagają prasowania (robiłam zawsze
bawełnianą włóczką).
Teraz chciałabym zrobić obrus na prezent dla praktycznej i
zapracowanej osoby, tzn. nie wymagający prasowania. Widziałam już
takie serwety, ale nie wiem z jakiej były włóczki. Serweta w dotyku
była miękka, po praniu nie deformowała się.
Jaka włóczka nadawałaby się najbardziej na taki obrus?
Radomianka Olga

2. Data: 2005-08-08 08:52:05

Temat: Re: [szydełko] Pytanie o włóczkę?
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

lyche napisał(a):

> [...]
> była miękka, po praniu nie deformowała się.
> Jaka włóczka nadawałaby się najbardziej na taki obrus?

Mozesz spokojnie zrobic obrus z bawelny wzorem nie wymagajacym
naciagania (np. siateczka), jesli obrus bedzie dostatecznie duzy, bo
spora czesc zwisala ze stolu, to grawitacja zadziala i sam sie
odpowiednio naciagnie.
Moja mama robi tak z obrusem, ktory zrobilam z kordonka ariadny i, o
zgrozo!, pierze go nawet w pralce automatycznej i lekko odwirowuje.
Zadnych sladow zniszczenia, a obrus sie niemal sam prasuje.

th

3. Data: 2005-08-08 19:13:54

Od: "Mirella" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zgrozo!, pierze go nawet w pralce automatycznej i lekko odwirowuje.
> Zadnych sladow zniszczenia, a obrus sie niemal sam prasuje.

Robię obrusy od wielu lat średnicy od 150 do 230 cm. Leżą u mnie na codzień
na stole w kuchni i nie mam zdrowia ich krochmalić i prasować ( obrusy są
okrągłe stół owalny ). Robiłam je zawsze z bawełny kiedyś z PERŁY teraz
robię z MAXI, z różnych czeskich nici i polskich. Zawsze piorę w automacie
nastawionym na 90 stopni wiruje na 800 obrotów, susze rozwieszone i jak mam
któryś położyć na stół po prostu delikatnie spryskuje spryskiwaczem do
bielizny i naciągam zawsze wyglądają dobrze i nikomu na myśl nie przyjdzie
że nie są prasowane.
Pozdrawiam Mirella

[xxx] fleur de lis - frog
xxx - Lanarte