/szydełko/ bluzka! Pewne niezgodności

1. Data: 2005-05-27 09:36:20

Temat: /szydełko/ bluzka! Pewne niezgodności
Od: "Beata " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaczynałam robic tą o to bluzeczkę:

http://photobucket.com/albums/v718/vasilevna/Zenskie
%20modeli/Modeli%20s%
20sxemami/?action=view&current=mod7a.jpg

ale jest mały problem. Tak w ogóle to jej nie zaczęłam, bo... W opisie jest
podane że wymagane szydełko to 1,75 a liczba oczek łańcuszka to 183 dla
rozmiaru 38/40, a szerokość to 45 cm, niestety robiąc tyle oczek co oni każą
za cholerę nie wychodzi 45 cm tylko dóżo więcej. Próbowałam robic mniejszymi
szydełkami, zmieniałam na cieńsze nici i nic, ciągle to samo, nie chce wyjść
te 45 cm. Co gorsza robiąc ten podstawowy wzór nie wychodzi on taki fajny
jak na zdjęciu tej bluzeczki, tylko jest rozlazły, bardzo nieładny.

Nie wiem czy to ja ostatnio jestem jakaś rozkojarzona (same nieszczęcia
ostatnio mam )i nie mogę dojść co i jak, czy jusz sama nie wiem co. Może
ktoś z Was wie co zrobić.

Pozdrawiam Beata

2. Data: 2005-05-27 11:33:22

Temat: Re: /szydełko/ bluzka! Pewne niezgodności
Od: "Weronika" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata " <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Nie wiem czy to ja ostatnio jestem jakaś rozkojarzona (same nieszczęcia
> ostatnio mam )i nie mogę dojść co i jak, czy jusz sama nie wiem co. Może

Jezeli chodzi o dlugosc lancuszka to zawsze jest dluzszy niz szerokosc
bluzki - w trakcie robienia szczegolnie kilku pierwszych rzedow dlugosc robi
sie odpowiednia. Wez takie nici i szydelko jak w opisie a bedzie dobrze. Ehh
nie znam jezyka, ale robiac ostatnio z tych gazetek [daje do tlumaczenia
wzory] wiekszosc bluzek robi sie w okregu, wiec dlugosc lancuszka w Twoim
wypadku powinna wysiesc okolo 90cm. Moze w tym rzecz.

A jezeli chodzi o ten wzor to mam taka bluzke i wzor jest bardzo ladny. A
pierwsze rzedy moga byc jeszcze nie "uformowane" :]

Weronika

3. Data: 2005-05-27 13:43:13

Od: "Beata " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na początku też myślałąm, że może robi się ją na okrągło, ale tutaj trzeba
odejmować po bokach robiąc wycięcie w talii, a tu raczej nie bardzo pujdzie
na okrągło. No i druga rzecz to to, że robiąc tyle co podają oczek zrobi się
tyle motywów co powinno być tylko na samym przodzie, a szerokość będzie
prawie podwójna.

Pozdrawiam Beata

4. Data: 2005-05-27 13:48:47

Od: "Weronika" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się
> tyle motywów co powinno być tylko na samym przodzie, a szerokość będzie

Odejmowanie lub dodawanie oczek gdy robi sie w okregu jest przeciez proste i
wyglada ladniej niz gdy robi sie czesciami...Ostatnio robilam suknie [tez w
okregu] i miala piekne wciecie w talii. A jezeli o motywy chodzi .. skoro
dlugosc lancuszka odpowiada dwom szerokosciom to szkoda czasu patrzec na
ilosc motywow tylko zabierac sie do roboty :] bo bluzka przesliczna :)

Weronika

5. Data: 2005-05-27 18:21:21

Od: "Beata " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i właśnie dzięki temu, że dłógość tego łańcuszka jest o wiele za duża
wzór wychodzi brzydko, jest bardzo rozlazły i w niczym nie przypomina tego
na zdjęciu. :(

Pozdrawiam Beata

6. Data: 2005-05-29 11:49:27

Od: "magda" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Ja wlsnie skonczylam ten sweterek (tylko ze bez rekawow, bo narazie taka
wole na ramiaczkach). Niestety mi wyszla o jakies 2 cm za mala :)
Ma 44 cm, motywow ma 26. Robilam kordonkiem, szyd. 1.75.
Nie robilam na okraglo, tylko przod i tyl osobno. Pozniej zszylam. Wyszla
rewelacyjnie, tylko troszke za bardzo azurowa. Teraz bede robic ja jeszcze
raz dla mojej siostry tylko ze czarna.

Pozdrawiam
Magda
m...@w...pl

7. Data: 2005-05-29 11:56:53

Od: "magda dd" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki, pomylka, motywow 27 (musi byc nieparzyscie)
Magda

8. Data: 2005-06-05 18:48:46

Od: "Kolbi" <k...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos robił te bluzke juz?Po ile oczek wychodzi na rekaw?Czy te rekawy
wychodza porste czy rozszerzane?Ala

[xxx]taśma z aidy+haft "chłopięcy"
Gdzie kupię tzw. dziadki ze sznurka?
[szydełko] bluzeczki