[szydełko} pomóżcie ze stringami

1. Data: 2004-11-27 12:21:51

Temat: [szydełko} pomóżcie ze stringami
Od: "Anuryca" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już od dawna miałam chrapkę na koniakowskie stringi no i się zebrałam i
zaczęłam robić.
Zrobiłam trójkąt na przód, trójkąt na tył, połączyłam paseczkiem i nie wiem
co dalej.
Docelowo majtki mają wyglądac mniej więcej tak jak te:
http://www.koniakow.com/stringi/kolko.jpg
Jak ja mam teraz zgrabnie obszydłkować te kółeczka - te na fotce są
wykończone pięknie.
Jak się do tego zabrać ?

Anuryca (która natrafiła w stringach na problem, którego się nie
spodziewała)

1. Data: 2004-11-27 13:41:38

Temat: Re: [szydełko} pomóżcie ze stringami
Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

zatem: obszydelkuj wszystko dookola lancuszkiem z slupkami, zahaczajac co
jakis czas kwiatki (na stringach z fotki wyglada to na trzy oczka lancuszka
i slupek wkluty w platek kwiatka, slupek laczacy dwa platki kwiatkow
sasiadujacych to slypek trzy razy nawijany-albo dwa, w zaleznosci jak bedzie
wychodzic:) - robiony tak, ze wkluwasz w pierwszy platek i przerabiasz raz -
pierwsze dwie nitki - reszte zostawiasz na szydelku - petelki pozostale,
dalej robisz nowy slupek wkluty w platek drugiego kwiatka i ropiero potem
konczysz poprzedni slupek trzy razy nawijany, ufff......... powinno ci wyjsc
Y do gory nogami), drugi i ostatni rzadek obwodki to same polslupki z
pikotkami - tutaj "na oko" *dwa polslupki i pikotek z trzech oczek lancuszka
dwa polslupki* i i miedzy ** powtarzasz....

ilosc oczek lancuszka musisz dopasowac, w zaleznosci do platkow kwiatkow,
ktore wykonalas wczesniej
powodzenia
pozdrawiam

Ewa (Kraków)
www.republika.pl/ewa_pasinska
ps. jakby co sluze pomoca, ale z doskoku, bo dzieciarnia kompa okupuje

1. Data: 2004-11-27 13:45:44

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Przy nogawce robi sie lancuszek z pikotkami.Robisz 1 oczko lancuszka, pikotke
i 1 oczko lancuszka i laczysz platki kwiatka.Na gorze wydaje mi sie, ze jest
zrobiony lancuszek, a potem polslupki z pikotkami.W pasie chyba powinna byc
jakas gumka, aby gatki nie zlecialy:)Ja robilam tylko stringi wiazane.
Pozdrowienia
dorota

1. Data: 2004-11-27 15:14:16

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak, ja glupia zapomnialam o gumce.....
i rzecz jasna , ze to na gumce trzeba zrobic polslupki z pikotkami
a slupki potrojne z slupkiem (odwrocone Y) trzeba miedzy polslupki z
pikotkami wrobic lub po prostu zrobic rzadek pierwszy tak jak w moim
poprzednim poscie i dolozyc gumeczke, rzadek drugi wykonac obszydelkowujac
razem gumecze z rzadkiem pierwszym

inne rozwiazanie, leciec do dobrej pasmanterii i kupic gumke do wrabiania
(wyglada jak cieniutka nylonowa zylka) i wykonac oba rzadki z nitci gumki
jednoczesnie

1. Data: 2004-11-27 15:55:01

Od: "Anna B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (wyglada jak cieniutka nylonowa zylka) i wykonac oba rzadki z nitci gumki

No własnie, Ewo,
moja mama w tej chwlili dzieje sweterek dla wnusi i została uszczęśliwiona
przeze mnie taką gumeczką. Teraz się zastanawia, czy ta gumeczka powinna iść
razem z nitką? czy może ją lekko naciągać? a może ma iść tylko równolegle z
drutem?

--
Pozdrawiam!
Anna B. (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2004-11-27 16:02:02

Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak robi np. sciagacz to naciagnac, ja przy sciagaczu naciagam nawet dosc,
dosc.... jak robie cos co ma byc jedynie przylegajace to naciagam leciutko,
a wrabiam normalnie razem z wloczka z ktorej robie (tak jakbys rownolegle z
dwoch klebkow dziargala). Mezus chodzi w swetrach z taka gumka juz z 7-8 lat
i nic sie nie rozlazlo! Gumka dziala sliczniusio....

1. Data: 2004-11-27 16:13:24

Temat: Re: [szydełko} pomóżcie ze stringami i gumkami
Od: "Anna B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lat
> i nic sie nie rozlazlo! Gumka dziala sliczniusio....

Dzięki, Ewo,
już lecę meldować mamie!
--
Pozdrawiam!
Anna B. (Ziemia Lubuska)

1. Data: 2004-11-29 10:53:40

Od: "Anuryca" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje serdecznie za wskazówki :)) Zastosowałam się do nich i wychodzi
całkiem całkiem. Mam tylko jeszcze jeden problem - z pikotkami. Dlaczego one
wychodzą mi krzywe jeden względem drugiego?? Na fotkach koniakowskich majtek
są równiutkie jak spod maszyny :(
Ma ktoś na to jakiś patent?
Pikotki robię normalnie, tzn. robię 3 o. łanc., następnie wbijam sie w 1 o.
łanc. i przeciągam nitkę.

Anuryca (wciąż zastanawiająca się co jest fajniejsze - druty czy szydełko)

1. Data: 2004-11-29 11:42:32

Temat: Re: [szydełko} a co z supełkami ?
Od: "Anuryca" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A, no i o jeszcze jednym problemie sobie przypomniałam. Jak kończę każde
kółeczko to potem widać supełek - czy da się jakoś tak to zakańczać, żeby
tych supełków nie było widać?
Stringi robiłam ze snehurki, supełki robiłam mocne, bo bałam się że po
odcięciu nici przy supełku nitka jednak wylazie.

xxx poszukuje
[druty] golf bez swetra poszukuje
Heritage-window flowers
[szydelko+druty] rozne anioly