[szydełko ] witrażyki okienne - pytanie

1. Data: 2005-10-13 15:40:37

Temat: [szydełko ] witrażyki okienne - pytanie
Od: Moolinea <moolinea@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z witrażykiem szydełkowym, a mianowicie nie wiem jak
obrobić metalową ramkę, na której witrazyk bedzie umocowany.
Czy robi sie to szydełkiem, a jeśli tak to w jaki sposób? Domyslam
się, że czynność tę robi sie na koncu jednocześnie mocując wydziergany
motyw na obręczy...

Moolinea

2. Data: 2005-10-14 05:58:22

Temat: Re: [szydełko ] witrażyki okienne - pytanie
Od: "Hania" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy robi sie to szydełkiem, a jeśli tak to w jaki sposób? Domyslam
> się, że czynność tę robi sie na koncu jednocześnie mocując wydziergany

Witaj!
Ostatnio wykonałam kilka witrażyków (okrągłych), a robiłam to tak: jak już
miałam wykonany cały okragły motyw to wtedy przyłączałam go półsłupkami do
drucianego kółka. Trochę to niewygodna praca (przynajmniej dla mnie), bo jakoś
tak nieporęcznie. Jeśli Twoje witraże to motywy w innym kształcie niż ramka,
to poprostu obrabiaj ramkę półsłupkami, a motyw przyłącz (w trakcie
obrabiania) w kilku miejscach, tak żeby był naciagnięty.
Pozdrawiam
Hania

3. Data: 2005-10-14 07:06:23

Od: Moolinea <moolinea@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>to poprostu obrabiaj ramkę półsłupkami, a motyw przyłącz (w trakcie
>obrabiania) w kilku miejscach, tak żeby był naciagnięty.

Tak też myślałam, tylko własnie to obrabianie jest nieporęczne i
chciałam sie upewnić czy tak sie to robi, czy to ja sobie utrudniam
życie ;).
Dziekuję Haniu
Moolinea.

4. Data: 2005-10-16 17:03:16

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moolinea napisał(a):

> Tak też myślałam, tylko własnie to obrabianie jest nieporęczne i
> chciałam sie upewnić czy tak sie to robi, czy to ja sobie utrudniam
> życie ;).

Ostatnio robiłam abażur na lampkę i górę mocowałam ścisłymi wokół druta
a dół podobnie, tyle że wrabialam je nad koronkowym zakończeniem. Klęlam
jak szewc, ale zrobiłam. ;)

Eulalka

xxx szukam żaby
Re: LINKI !!! szydelko!