szyszki :)

1. Data: 2004-11-14 20:08:47

Temat: szyszki :)
Od: Ramona Lenartowicz <r...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętam, że moja babcia robiła kiedyś szyszki (dmuchany ryż, tofi i
jeszcze coś ciągnącego) ostanio mi się to przypomniało i nabrałam na to
wielkiej chęci :) Czy ktoś z Was wiem może jak to się robi ?

Pozdrawiam
ramona^

1. Data: 2004-11-14 20:42:08

Temat: Re: szyszki :)
Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ramona Lenartowicz wrote:
> [...]
> jeszcze coś ciągnącego) ostanio mi się to przypomniało i nabrałam na
> to wielkiej chęci :) Czy ktoś z Was wiem może jak to się robi ?

Wklejam przepis na szyszki wg Myszki (http://tinyurl.com/6fwwh):

SZYSZKI

Składniki:
2 szklanki cukru
2/3 szklanki mleka
5 łyżek kawy inki
2 łyżki kakao
350 g masła lub margaryny
500 g mleka w proszku (nie granulowane i nie instant)
200 g ryżu preparowanego

W mleku rozpuścić kakao i inkę dodać cukier i podgrzewać to wszystko w
garnku dokładnie mieszając. Zagotować aż do rozpuszczenia się cukru(można
też zrobić wersję białą - nie dodając inki i kakao). Zdjąć z ognia, dodać
kostkę (250 g) masła i rozmieszać aby się rozpuściła. Następnie wlać to
gorące do mleka w proszku i dokładnie wymieszać na gładka masę. Do tej masy
dosypać ryż i ze względu na ilość (duża miska) wyrobić/wymieszać ręcznie
(uwaga bo masa jest ciepła). I takie wymieszane formować ręką moczoną w
ciepłej wodzie, w kulki. Wychodzi tego naprawdę dużo.
/koniec cytatu/

Smacznego.
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-11-14 22:12:00

Od: "Netka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
szyszki robiąm jakieś sto lat temu, wiec przepisu dokładnego nie podam ale
proporcje nie są aż tak bardzo ważne;

1 duża paczka ryżu
6-10 ciągnących krówek
masło
miód
pewnie można dać kakao, ja niegd nie dawałam bo lubię tem miodowy smak.
Myślę że tego miodu i masła to wystarczy po łyżce.
Krowki, miód, masło(kakao) wrzucić do garnka, powoli zagrzać(lubi się
przypalać), wrzucić ryż , wymieszać i formować na gorąco.Jak jest za dużo tej
masy wiążącej to jest dość gorące a jak za mało to szyszki się rozlatują, więc
trzeba trochę wprawy.

Netka

1. Data: 2004-11-15 20:25:44

Od: Ramona Lenartowicz <r...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję ślicznie za przepisy :) A oto jeszcze jeden :

0,5 kg. krówek mlecznych
0,25 kg tofi mlecznego
pół kostki masła
pół szklanki mleka
ryż dmuchany opakowań dwa

masło i mleko lekko podgrzać wrzucić krówki i tofi
na bardzo małym ogniu mieszać aż sie rozpuszczą
potem dodawac ryżu i mieszać az będzie dostatecznie gęste -dobre do
formowania kulek.

P/S Podziękowania za ten przepis dla Uli :) dokładnie o taki mi chodziło :)

Pozdrawiam
ramona^

Kwaśnica na miodzie z grzybami
Solingen