tarlo u karasi

1. Data: 2004-04-20 13:16:51

Temat: tarlo u karasi
Od: "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wyglada tarlo u karasi czerwonych . Moje od kilku dni trzepia sie na
plyciznach i siedza w rosnacych zieloniutkich glonach nitkowych. Czy chodzi
o tarlo czy moze tam maja wiecej tlenu ?

--
Z pozdrowieniem
Darek f...@w...pl mobile 693 864 222 GG 2237649

2. Data: 2004-04-20 19:13:35

Temat: Re: tarlo u karasi
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Jak wyglada tarlo u karasi czerwonych . Moje od kilku dni trzepia sie na
> plyciznach ...
hehe
to zalezy a po czym sie one trzepia na tych plyciznach
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-04-20 23:00:43

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> napisal w
wiadomosci news:c6381p$idi$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Jak wyglada tarlo u karasi czerwonych . Moje od kilku dni trzepia sie na
> plyciznach i siedza w rosnacych zieloniutkich glonach nitkowych. Czy
chodzi
> o tarlo czy moze tam maja wiecej tlenu ?

Na mój gust na tarlo troche za wczesnie.
Ryby przebywaja na plyciznach bo woda im tam sie szybciej ogrzewa.
W czasie tarla samce tak sie uganiaja za samicami, ze te moga nawet
wyskakiwac
na brzeg.
Arkadiusz Prazmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

4. Data: 2004-04-20 23:38:06

Od: "Paweł Woynowski" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wyglada tarlo u karasi czerwonych . Moje od kilku dni trzepia sie na
> plyciznach i siedza w rosnacych zieloniutkich glonach nitkowych. Czy chodzi
> o tarlo czy moze tam maja wiecej tlenu ?

Myśle że na tarło jeszce za wcześnie, nie wiem co prawda jaką masz temperature
wody w oczku, lecz tarło odbywają w zasadzie w maju i czerwcu. Samce maja wtedy
na skrzelach i płetwach piersiowych brodawki tzw. wysypka tarłowa. Dojrzałość
płciowa osiagają w trzecim lub czwartym roku po osiagnieciu 8 - 15 cm długości.
Jak tarło sie zacznie to zauważysz jak w toni wodnej samce bedą sie uganiały za
samicami, naiekiedy nawet po kilka sztuk samców goni jedną samicę. A nastepnie
zaobsewrujesz jak samice ocierają się o rosliny wodne w płytkich strefach oczka
składając ikrę. To dopiero będzie gwałtowne "trzepanie sie po zaroślach, trwa
to kilka dni.

Podejrzewam że one po prostu intensywnie przed tarłem żerują na tych w łaśnie
glonach. Biorą w pyszczek kepkę glonów i potrzasając gwałtownie całym ciałem
odrywają kawałki glonów, a nastepnie je zjadają. Robia przy tym małe
zamieszanie, szczególnie jeśli zerują na płytkiej wodzie. Obserwuję takie samo
zachowanie u swoich karasi.

Jeśli chciałbyś ograniczyć ilość tych mało ozdobnych roślin, mam na myśli
glony, to proponuję sprawdzić pH wody powinno mieć ok. 6,8 - 7,5. Podejrzewam
na podtsaie tych glonów, że masz odczyn ciut zasadowy pH jest wyższe niż 7,5.
Glony lubia taka wodę, nie toleruja za to wody o odczynie lekko kwasnym i
kwaśnym. Karasiom natomiast bardzo odpowiada kwaśna woda. Nie mają wtedy
problemów z chorabami grzybowymi skóry, np. pleśniawka i wybarwiaja sie bardzo
ładnie na intensywny dukatowy kolor. Chcąc podnieść pH proponuje zatopić w
oczku kwąśny torf ogrodniczy wsypany do sizalowego worka, stosuje proporce 60
l torfu na 10 000 l wody. (Szczegółowy opis walki z glonami opisuję na stronie
http://www.mikrojezioro.met.pl w dziale Flora, podstrona Glony)

Pozdrawiam,

Paweł Woynowski

5. Data: 2004-04-21 10:31:35

Od: "Darek{ filip122 }" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski <p...@m...pl> bedac w pelni wladz umyslowych
naskrobał(a) co następuje

> [...]
> sizalowego worka, stosuje proporce 60 l torfu na 10 000 l wody.
> (Szczegółowy opis walki z glonami opisuję na stronie

Wlasnie to zrobilem, Dzieki Twoim postom z ubieglego roku pH w ubieglym roku
ladnie wyprowadzilem dzieki torfowi spaganinowemu ( tak chyba sie to pisze i
nazywa ) Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Twoja strone tez znam , jest
swietna . baaaaaaaardzo duzo wiedzy.

--

kosiarki spalinowe
Odp: Stalo sie!