tarta na slodko, quiche na słono - czyli kuchnia francuska

1. Data: 2003-08-13 07:25:05

Temat: tarta na slodko, quiche na słono - czyli kuchnia francuska
Od: "Dorota" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lipiec spędziłam we Francji, przywiozlam kilka przepisów na pyszne potrawy.
Ponizej dwa sprawdzone. Quiche to świetna przekąska na kolację, tartę
najlepiej jeśc na ciepło, wtedy jest absolutnie pyszna. Zycze udanych
wypieków :)
Dorota

Quiche Lorraine - na słono

proporcja na blaszkę o średnicy 26 cm

ciasto:
250 g mąki
100 g masła
2 jajka
szczypta soli
zimna woda

Posiekać mąkę z miękkim masłem, jajkami i solą, dodać wody, ile ciasto
zabierze. zarobić na gładko, zagnieść kulę. Odłożyć na 30 minut do lodówki.
Blaszkę wysmarować masłem i oprószyć mąką.
Rozwałkować ciasto, oblepić spód i boki blaszki. Nakłuć widelcem, ułożyć
nadzienie.

Nadzienie:
4 jajka
200 g wędzonego boczku (lub 100 g boczku i 150 g pieczarek)
200 ml śmietany
100 ml mleka
100 g żółtego sera startego
pieprz, sól

Boczek pokroić drobno, usmażyć na patelni aby wytopił się tłuszcz. W misce
lub rondelku wymieszać trzepaczką śmietanę, mleko, jajka, dodać soli i
pieprzu. Ostrożnie z solą, gdy boczek jest słony.
Na ciasto na blaszce wylać masę śmietanowo-jajeczną, wrzucić boczek, posypać
żółtym serem. Piec w 200 stopniach 40 minut-1 godz.

Tarta z gruszkami

proporcja na blaszkę o średnicy 26 cm

ciasto:
200 g mąki
100 g masła
1 żółtko
szczypta soli
łyżeczka cukru
zimna woda

Posiekać składniki nożem, szybko zarobić z dodatkiem wody. Zrobić kulę,
włożyć do lodówki na 30 minut. Wyjąć, rozwałkować, złożyć na trzy części,
rozwałkować jeszcze raz. I tak trzy razy. Wałkować tylko w jedna stronę.
Wyłożyć ciasto na blaszkę wysmarowaną masłem i oprószoną mąką. Nakłuć
widelcem, ułożyć owoce.

nadzienie:
1,5 kg gruszek
100 g migdałów w płatkach
100 g masła
100 g cukru
1 żółtko
cukier waniliowy (jedno opakowanie)

Gruszko obrane ze skórki pokroić w ósemki, wydrążyć nasiona, rozłożyć na
cieście w blaszce.
Masło roztopić w rondelku, wymieszać z cukrem i cukrem pudrem, dodać żółtko.
Wylać masę na gruszki, posypać migdałami.
Piec 40 minut w temp. 180-200 stopni.

Piec 30-40 minut w 180-200 stopniach.

1. Data: 2003-08-13 07:43:53

Od: Grzegorz Mucha <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Aug 2003 09:25:05 +0200, Dorota wrote:

> [...]
> Ponizej dwa sprawdzone. Quiche to świetna przekąska na kolację, tartę
> najlepiej jeśc na ciepło, wtedy jest absolutnie pyszna. Zycze udanych

Oj, tarty uwielbiam. Zdecydowanie najlepsza jest z wiśniami, dzięki
słodko-kwaśnej mieszance kremu i owoców. Raz próbowałem nawet czarne
porzeczki (nadprodukcja),ale to już mordę wykręca.

Gruszki i jabłka też są bardzo OK. Aaaaale,ale, 2 miejsce po wiśniach -
cytryny, skórka+sok, dużo migdałów do tego. Pachnące i pyszne

mucher

1. Data: 2003-08-13 10:42:23

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Mucha" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> Oj, tarty uwielbiam. Zdecydowanie najlepsza jest z wiśniami, dzięki
> słodko-kwaśnej mieszance kremu i owoców.

A jakiz to jest krem? Taki sam jak powyzej?

1. Data: 2003-08-13 12:05:14

Od: Grzegorz Mucha <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Aug 2003 10:42:23 GMT, zefirka wrote:

> Użytkownik "Grzegorz Mucha" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> A jakiz to jest krem? Taki sam jak powyzej?

Krem jest słodki, przeważnie śmietanka ubita z jajami i cukrem,ew. wanilią.
Do tego mogą być migdały. Masła do kremu nie daję - na podpieczony spód
wykładam owoce, zalewam kremem i piekę tak z 25-30 minut.

A kwaśne są owoce.

mucher

1. Data: 2003-08-13 14:54:06

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do tego mogą być migdały. Masła do kremu nie daję - na podpieczony spód
> wykładam owoce, zalewam kremem i piekę tak z 25-30 minut.

Dzieki za przepis :)

1. Data: 2003-08-13 15:43:52

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Do tego mogą być migdały. Masła do kremu nie daję - na podpieczony spód
> wykładam owoce, zalewam kremem i piekę tak z 25-30 minut.

Czy ta masa smietankowo-jajeczna powinna sie sciac? Robilam ostatnio tarte
(po raz drugi w zyciu) masa sciela sie lekko z wierzchu, w srodku
pozostajac dosc rzadka. Pieklam znacznie dluzej niz w przepisie. Smak byl
ok, tylko sie "rozciapywala" na talerzu.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-15 07:07:15

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> słodko-kwaśnej mieszance kremu i owoców. Raz próbowałem nawet czarne
> porzeczki (nadprodukcja),ale to już mordę wykręca.

moglbys podac dokladny przepis na te tarte z wisniami?

1. Data: 2003-08-15 07:07:29

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

i czy wisnie moga byc mrozone?

Fw: PIKLE-sałatka z ogórków