pesto w mikserze?!?!

1. Data: 2003-08-13 08:16:13

Temat: pesto w mikserze?!?!
Od: "EuGeniusz" <e...@N...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Niewielkie mam doświadczenie z pesto, robiłem dwukrotnie. Ręcznie w
moździerzu, było rewe. Ale wysłuchałem uwag ludzi już mocno upestowionych: w
mikserze, malakserze i innym elektro - nie wychodzi. Poczytałem w Sieci,
podobne zdanie: nóż miksera/malaksera tnie bazylię za szybko, rozgrzewa
ziele i dlatego ulatuje zeń większość olejków eterycznych. Znawcy zalecają
moździerz i drewniany tłuczek. Ja robiłem w mosiężnym, z takimż tłuczkiem.
Zresztą podobnie jest z cebulą: poszatkowana w robocie jest gorzka jak
wszyscy diabli.
Tyle moich uwag.

Pesto z Wami!

--
EuGeniusz Dębski

1. Data: 2003-08-13 09:50:19

Temat: Re: pesto w mikserze?!?!
Od: "morytz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EuGeniusz" <e...@N...art.pl> napisał w wiadomości
> Pesto z Wami!
I z Tobą!
m.

1. Data: 2003-08-15 09:59:29

Od: "Vefour" <V...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moździerz i drewniany tłuczek. Ja robiłem w mosiężnym, z takimż tłuczkiem.
> Zresztą podobnie jest z cebulą: poszatkowana w robocie jest gorzka jak

I tak i nie. w mikserze przede wszytskim muisz robic to "skokami",
pulsacyjnie. Po drugie musisz wsypac GRUBA sol morksa, chlodzi ostrza.

V.

tarta na slodko, quiche na słono - czyli kuchnia francuska
Fw: PIKLE-sałatka z ogórków
papryka konserwowa
Kabaczki - co pysznego da sie zrobic?
pomidory konserwowe