telefony-ulgi

1. Data: 2001-10-23 17:28:48

Temat: telefony-ulgi
Od: "Wenza" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miarą człowieczeństwa jest gotowość do niesienia pomocy innym"
Znalazłem przepisy, może się komuś przydadzą.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.
W styczniu 2001 r. Telekomunikacja Polska zniosła wszystkie ulgi
przysługujące dotychczas osobom niepełnosprawnym. Jednak dnia 29 maja 2001
r. Zarząd TP S.A. podjął decyzję (uchwałą nr 85/01) o udzieleniu rabatów w
opłatach za usługi dla osób niepełnosprawnych (uchwała weszła w życie z
dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2001 r.):
1) za przyłączenie do sieci telefonicznej TP S.A. w wysokości 50% ceny za
przyłączenie,
2) w abonamencie miesięcznym w wysokości 50% opłaty abonamentowej.
Podstawą do udzielenia rabatu jest zaświadczenie Powiatowego lub
Wojewódzkiego Zespołu Orzekającego o Stopniu Niepełnosprawności.
Do rabatów mają prawo tylko niektóre grupy osób niepełnosprawnych:
1) w przypadku uszkodzenia wzroku - tylko gdy osoba ma orzeczony znaczny
stopień niepe łnosprawności (dawną I grupę inwalidzką),
2) w przypadku uszkodzenia słuchu lub mowy - tylko gdy osoba ma orzeczony
znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności (odpowiednio dawna I i II
grupa).

Opisywanych rabatów udziela się także:
- osobom niepełnosprawnym, które nabyły prawa do ulg w oparciu o
Rozporządzenie Ministra Ł ączności z dn. 21 października 1996 r. w sprawie
określenia zakresu dostępu osób niepełnosprawnych do świadczonych usług
pocztowych lub telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym, a stopień
niepełnosprawności orzeczony został na okres stały. W przypadku okresowego
orzeczenia rabaty przysługują do upływu orzeczonego okresu
niepełnosprawności.
- prawnym opiekunom osób niepełnosprawnych, przy czym rabat może otrzymać
albo osoba niepełnosprawna uprawniona do uzyskania rabatu albo jej prawny
opiekun.

Także operatorzy sieci telefonii komórkowych są zobowiązane do zapewnienia
ulg osobom niepełnosprawnym. Bliższych informacji najlepiej szukać na ich
stronach internetowych lub dzwonić na infolinie poszczególnych firm.

Pozdrawiam
Wenza

www.wenza.artysta.pl \ w...@a...pl \ w...@p...gazeta.pl
PAJĘCZAKI Wirtualna Społeczność Inwalidów, ich Krewnych i Znajomych

2. Data: 2001-10-23 19:06:33

Temat: Re: telefony-ulgi
Od: "Sylwi@" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczór, ....

Użytkownik Wenza <w...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9r49al$kb2$...@n...tpi.pl...
> [...]
> znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności (odpowiednio dawna I i

Jak korzystam z tego obniżonego o 50% abonamentu ze względu na niedosłuch.
Do orzeczenia trzeba było jeszcze mieć zaświadczenie od foniatry o
obustronnyym niedosłucho powyżej 80 dcB i najlepiej dopisek, że powinnos ię
korzystać z tekstofonu.
Wcale nie trzeba go kupować ale dopisek robrze wpływa na pracowników tpsa
:-))

/ciach/

> Także operatorzy sieci telefonii komórkowych są zobowiązane do zapewnienia
> ulg osobom niepełnosprawnym. Bliższych informacji najlepiej szukać na ich
> stronach internetowych lub dzwonić na infolinie poszczególnych firm.

W takim przypadku jak mój, nie przysługuje. Jeżeli oczywiście uczciwie
stawia się sprawę.
Obniżka ta przysługuje tylko u jednego operatora. Jeżeli ja korzystam z
obniżki w tpsa to niestety komórkę muszę opłacić w 100% bez żadnych zniżek.
Chciałam swego czasu kupić komórkę w Plusie bo zależało mi na SMs-ach i już
ją miałam, już miałam wybrany śliczny numerek jak ...... dano mi do podpisu
oświadczenie, że nie korzystam ze zniżki u innego operatora.
Umowa podarta, numerek zwrócony a Sylwia poszła i kupiła komórkę na kartę
POP ...:-)))
Każdy musi ocenić swoje potrzeby. Mnie to wystarcza bo przez telefon
niewiele rozmawiam.

To tyle w kwestii wyjaśnienia tych przepisów dla przypomnienia bo niedawno o
tym rozmawialiśmy.
Może to co podpowiedziałam przyda się to Grzegorzowi .... :-)))

Trzymajcie sie.
--
Do usłyszenia
Sylwia

e...@p...onet.pl

Gdy uda Cię Twoją rzeczywistość potraktowac jak marzenie,
to wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością.

Likwidacja Kas Chorych
podziekowania...
Alimenty a inwalidztwo
CNE-NOVELL