termometr elektroniczny +-0,1stC

1. Data: 2007-01-15 17:33:28

Temat: termometr elektroniczny +-0,1stC
Od: Rafał M <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy mozecie polecic jakis dobry elektroniczny termometr czas pomiaru do
20s, kupilem braun 1000 za 24zl , ale ide go oddac, do niczego sie nie
nadaje,
napisali ze pomiar trwa 10s, co prawda tyle trwa ale dokladnosc jest
tragiczna - mam 36,6 a pokazuje po 15s ze 35,1 ...

Prosze o porade i pozdrawiam,
Rafal

2. Data: 2007-01-15 18:38:19

Temat: Re: termometr elektroniczny +-0,1stC
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja znam tylko jeden termometr elektroniczny, który wg. specyfikacji
producenta spełnia Twoje wymagania. Kosztuje ponad tysiąc złotych. Radzę
nieco spuścić z tonu ;-). Prawie nie ma na rynku termometrów
elektronicznych mierzących rzeczywiście z dokładnością do 0,1 st.C.
Standardem jest 0,3 st, a dodatkowo dokładność jest zmienna w zależności
od zakresu temperatury.

Pytanie poza konkursem: Skąd wiedziałeś, że w momencie pomiaru miałeś
temperaturę 36,6?

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2007-01-15 21:49:13

Od: Rafał M <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):
> [...]
> elektronicznych mierzących rzeczywiście z dokładnością do 0,1 st.C.
> Standardem jest 0,3 st, a dodatkowo dokładność jest zmienna w zależności

czy moglbym prosic o nazwy firm/nazwy produktow, 0,3 powinno wystarczyc ...

> Pytanie poza konkursem: Skąd wiedziałeś, że w momencie pomiaru miałeś
> temperaturę 36,6?

na zwyklym termometrze rteciowym raz mialem 3,6 raz 3,3 :)

4. Data: 2007-01-16 06:24:24

Od: "Maaciek" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na zwyklym termometrze rteciowym raz mialem 3,6 raz 3,3 :)

wow i jeszcze żyłes?

5. Data: 2007-01-16 07:59:20

Od: "bramka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Czy mozecie polecic jakis dobry elektroniczny termometr >

Witam,
mam trzy nieszczęsne elektroniczne, nie wiem właściwie dlaczego aż tyle...?
w tym dwa firmy Hartmann - beznadzieja, nawet po wymianie baterii wskazują
jakieś głupoty, różnica prawie 0,5 st. C a to już zdecydowanie za dużo...
Mam jeszcze jakiś dziwny firmy Becton Dickinson ale też do niczego ten
termometr. Rtęć, tylko rtęć mi pozostaje...

6. Data: 2007-01-16 08:25:47

Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

bramka napisał(a):

> [...]
> zdecydowanie za dużo... Mam jeszcze jakiś dziwny firmy Becton Dickinson
> ale też do niczego ten termometr. Rtęć, tylko rtęć mi pozostaje...

No niekoniecznie... Bardzo dobre są termometry na podczerwień, do ucha
np. Są jednak dosyć dokuczliwe w eksploatacji bowiem za każdym pomiarem
powinno się wymieniać końcówkę (ze względów higienicznych). Czasami
trudno te końcówki kupić. Ale nic lepszego na rynku nie ma w
akceptowalnej cenie.

Pozdrawiam
Juanitos

7. Data: 2007-01-16 09:21:30

Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał M" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> napisali ze pomiar trwa 10s, co prawda tyle trwa ale dokladnosc jest
> tragiczna - mam 36,6 a pokazuje po 15s ze 35,1 ...

ja już miała kilka elektronicznych termoetrów, żaden nie powtarzał pomiaru,
za kazdym razem wychodziła inna temperatura. Rtęciowe termometry są moim
zdaniem najlepsze

8. Data: 2007-01-16 10:06:55

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał M" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Czy mozecie polecic jakis dobry elektroniczny termometr czas pomiaru do

Ja mam zwykły elektroniczny: Microlife MT-1622.
U mnie powtarza temperaturę.

Teoretycznie dokładność pomiaru wynosi 0,1 ale z tego co mi brat klarował,
to lipa, bo przy obecnej technice musiałby być dużo, dużo droższy (drogi
czujnik pomiaru). Nie wiem więc, czy rzeczywiście pokazywane 36,6 to 36,6.
Ale za to jak zmierzę jeszcze raz, to też jest 36,6 (zazwyczaj, czasem jest
różnica 0,1-0,2).

Druga sprawa to miejsce mierzenia. Musi być dokładnie to samo.

Na termometrach mierzących temperaturę w uchu się znam :)

Pozdrawiam
Jola

9. Data: 2007-01-16 15:10:44

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu powinieneś coś dla siebie znaleźć. Pamiętaj o zasadzie: niska cena -
niska jakość, wysoka cena - większa szansa na wysoką jakość ;). Co
prawda tutaj nie ma termometru firmy, o której mówiłem (WelchAllyn), ale
to nie ta półka cenowa, która Cię interesuje.

http://www.medyczny.pl/sklep/default.php?cPath=51_22
9&

Pozdrawiam
Piotr

10. Data: 2007-01-16 18:51:42

Od: Rafał M <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mermaind wrote:
> [...]
>
> Druga sprawa to miejsce mierzenia. Musi być dokładnie to samo.
>
> Na termometrach mierzących temperaturę w uchu się znam :)

czas pomiaru 60 sek dla metody rektalnej i oralnej, 5-10min pod pachą

http://mediweb.pl/sklep/product_info.php/cPath/22_82
/products_id/4178

glownie chcialem kupic elektroniczny, w celu szybkiego pomiaru < 30s

Szukam dobrego ginekologa w Szczecinie!
Odzywki proteinowe, pokrzywka i male jaderka;)
Gwałtowna, jednostronna utrata słuchu
myśl o krzywych zębach...
Migdały i wszystkie plagi egipskie