test t Studenta????

1. Data: 2002-02-12 16:50:55

Temat: test t Studenta????
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam
- test t-Studenta
- 5 grup kontrolnych i jedną porównawczą

mojue grupy składają się z takiej samej, lub róznej ilosci próbek - w
zależności, jakie pomiary na nich przeprowadzałam

moje 4 próby (oprócz jednej kontorlnej) tworzą "trzon doświadczenia
modelowego", można wiec przyjac, że sa identyczne (pochodziły z tych samych
nasioh, rosły w tych samych warunkach, etc.)

zastosowałam w stosunku do nich czynnik stersujacy i chcę wiedzieć, jakie
zmiany istotnie statystyczne spowodował ten czynnik w wybranych parametrach
mojej hodowli

NAJWAZNIEJSZE PYTANIE:
jaki doładnie test t-Studenta powinnm zastosować
(różnice w wariancjach są przewaznie nieistotne statystycznie)
- czy test t dla prób zalezych
- czy dla niezaleznych

czekam z niecierpliowscia na odpowiedź

(i dziekuję z góry) :)