tlumaczenie rozpoznania

1. Data: 2001-12-14 15:17:18

Temat: tlumaczenie rozpoznania
Od: "loveless" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.
bede wdzieczny za przetlumaczenie rozpoznania:

Abscessus pulmonis dex.Emphysema bullosa pulmonum. Bronchitis chronica.
Statua post operationem et radiotherapiam maxillae sin.propter
ca.spinocellulare keratodes ad 1997/98.

dzieki.

2. Data: 2001-12-14 21:45:55

Temat: Re: tlumaczenie rozpoznania
Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Abscessus pulmonis dex.Emphysema bullosa pulmonum. Bronchitis chronica.
> Status post operationem et radiotherapiam maxillae sin.propter
> ca.spinocellulare keratodes ad 1997/98.

Własciwie powinieneś/aś powiedzieć, kim dla Ciebie jest osoba nosząca takie
rozpoznanie.
Pacjent ma prawo zastrzec sobie, by lekarz nie informował niektórych
członków rodziny o stanie zdrowia.
W tym przypadku nie ma nic, co stanowi aktualne bezpośrednie zagrożenie
życia, więc tłumaczę:

Ropień płuca prawego.
Rozedma pęcherzowa płuc.
Przewlekłe zapalenie oskrzeli.
Stan po operacji i radioterapii sutka lewego z powodu raka
kolczystokomórkowego rogowaciejącego w roku 1997/98

Pozdrawiam. Beata

3. Data: 2001-12-14 22:40:22

Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stan po operacji i radioterapii sutka lewego z powodu raka
> kolczystokomórkowego rogowaciejącego w roku 1997/98

Eeee, nie ma jak rozpęd. Oczywiście nie chodzi o sutek lewy (mamma, mammae),
tylko a szczękę(maxilla, maxillae).
Sorki. Beata

4. Data: 2001-12-14 23:21:26

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata wrote:

> Eeee, nie ma jak rozpęd. Oczywiście nie chodzi o sutek lewy (mamma, mammae),
> tylko a szczękę(maxilla, maxillae).

Z takim rozpoznaniem to pewnie by usuneli juz ta piers :(

5. Data: 2001-12-14 23:41:35

Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z takim rozpoznaniem to pewnie by usuneli juz ta piers :(

Nie usunęliby, bo to już stan po usunięciu!!! :-))) Ci z rodziny, co
mogą znać rozpoznanie zapewne dobrze wiedzą, co było usunięte.
Zastanawia mnie tylko, czy pytanie na grupach o tłumaczenia nie wynika z
braku zaufania do lekarzy... przecież mają oni obowiązek informowania
pacjenta i osob, które on wskazuje...
Pozdrawiam. Beata

6. Data: 2001-12-15 18:18:34

Od: "loveless" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik loveless <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9vdbdb$ej0$...@n...tpi.pl...
> [...]
>
> Abscessus pulmonis dex.Emphysema bullosa pulmonum. Bronchitis chronica.
> Statua post operationem et radiotherapiam maxillae sin.propter

wielu z was ma do mnie pretensje, ze pytam o takie rzeczy na grupie, wiec
wyjasniam, ze doskonale wiem co ta osoba przeszla, nie robie tego w
tajemnicy przed nia - chcialem tylko znac fachowe tlumaczenie diagnozy na
jezyk polski.

dzieki za odzew.
pozdrawiam wszystkich.

Re: pokrewienstwo
Objawy - przyjmowania narkotyków, a chorobowe - POMOC potrzebna
Gaz N2O - Jak zamówić?
padaczka a marichuana
dretwienie reki po pogryzieniu przez psa...