tort Rafaello - sprawozdanie

1. Data: 2001-12-14 09:27:08

Temat: tort Rafaello - sprawozdanie
Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wreszcie wczoraj zrobilam. Baaaardzo smaczny - lubie takie torty , w ktorych
nie ma maslanych mas, tylko smietanowe....

Wiec bylo tak.

Biszkopt upieklam wedlug przepisu Magdaleny B - rzeczywiscie wyszedl. Smaczny,
urosl ladnie i w ogole pycha.

Potem zgodnie z zaleceniami:)))
1. zmmiejszylam ilosc smietany -ja na 600 ml - mialam kubeczki po 200 ml
2. dodalam do kremu wiorki - polecam....
3. dalam 2 czekolady - bo tylko 2 mialam:))) MIlki dalam, bo takie byly w
sklepie.
4. ovczywiscie sie pomylilam:))) Otoz w przepisie bylo zeby czekolade
rozpuscic w 20 ml smietan, a reszte ubic.
Ja stiwerdzilam, ze tyle mam w kubeczku :)))
Jeden kubeczek podgrzalam w kapieli wodnej i w tym rozpuscilam czekolade
2 kubeczki ubilam.
Zdziwilam sie, ze smietane bez cukru ubic, ale ..... twardo cukru nie dodalam.
Jak zaczelam mieszac, to bylo rzadkie bardzo. Wiec dalam duuuuuuuzo wiorkow -
troche zgestanialo, ale... nadal rzadkie.
Nic to - wywalilam na pol biszkopta i do lodowki.

Dzis rano bylo pyszne i o wlasciwej konsystencji - ale... uswiadomilam sobie,
ze ja podgrzalam 200 ml, a nie 20 ml:)))) I moze dlatego bylo rzdakie.... Bo
bita smietana byla z mniejszej ilosci.

W kazdym razie jest pyszne, slodkie bardzo i rzeczywiscie smakuje jak Rafaello.
Polecam

Monisiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-12-14 09:42:48

Temat: Re: tort Rafaello - sprawozdanie
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monisiatko <M...@c...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Biszkopt upieklam wedlug przepisu Magdaleny B - rzeczywiscie wyszedl.
> Smaczny, urosl ladnie i w ogole pycha.

To najwazniejsze, dobry biszkopt to podstawa.

> 1. zmmiejszylam ilosc smietany -ja na 600 ml - mialam kubeczki po 200 ml

Ja robilam z 400 ml smietany.

> 2. dodalam do kremu wiorki - polecam....

U mnie byly tylko na wierzchu tortu, ale chyba smakuja rowniez i w kremie.

> 3. dalam 2 czekolady - bo tylko 2 mialam:))) MIlki dalam, bo takie byly w
> sklepie.

Tylko 2? :) Ja dalam jedna 100 g.

> 4. ovczywiscie sie pomylilam:))) Otoz w przepisie bylo zeby czekolade
> rozpuscic w 20 ml smietan, a reszte ubic.
> Ja stiwerdzilam, ze tyle mam w kubeczku :)))

No tak... 20 ml i 200 ml to jest dosc podobne ;-)

> Zdziwilam sie, ze smietane bez cukru ubic, ale ..... twardo cukru nie dodalam.

Jest juz slodycz z czekolady, wiec cukier nie jest potrzebny.

> Jak zaczelam mieszac, to bylo rzadkie bardzo. Wiec dalam duuuuuuuzo wiorkow -
> troche zgestanialo, ale... nadal rzadkie.

A czy wreszcie w ktoryms momencie dalas usztywniacz do smietany???
Jakis smietan-fix czy Sniezke?

> Nic to - wywalilam na pol biszkopta i do lodowki.

Ale to drugie pol biszkopta ladnie pokruszylas i wymieszalas z reszta
skladnikow, prawda?

Moja masa od razu byla gesta, mozna ja bylo wprost nakladac lyzka.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-14 10:28:03

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>To najwazniejsze, dobry biszkopt to podstawa.

a ten rzeczywiscie bardzio dobry

>Ja robilam z 400 ml smietany.

ale w przepisie jest litr:))) Kto zje taka ilosc kalorii???

>U mnie byly tylko na wierzchu tortu, ale chyba smakuja rowniez i w kremie.
Bardzo dobry krem z wiorkami..

>Tylko 2? :) Ja dalam jedna 100 g.
a w przepisie 3:))))
Mysle, ze jedna tez OK - byloby mniej slodkie

>No tak... 20 ml i 200 ml to jest dosc podobne ;-)
Nawet bardzo:))))) w koncu kubeczek byl maly - z zewnatrz wygladal na 20
ml:)))))

>dodalam.
>
>Jest juz slodycz z czekolady, wiec cukier nie jest potrzebny.
Potem na to wpadlam..

>-
>
>A czy wreszcie w ktoryms momencie dalas usztywniacz do smietany???
>Jakis smietan-fix czy Sniezke?
dalam - i smietana byla super. Tylko tej czrekolady ze smietana mialam duzo...

>Ale to drugie pol biszkopta ladnie pokruszylas i wymieszalas z reszta
>skladnikow, prawda?
Oczywiscie... Przy czym pokruszyla w raczej duze kawalki.

1. Data: 2001-12-14 13:47:37

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale w przepisie jest litr:))) Kto zje taka ilosc kalorii???

To pewnie musi byc baaardzo duzy biszkopt na taka ilosc smietany,
moze taki ok. fi 30 cm :)

> Oczywiscie... Przy czym pokruszyla w raczej duze kawalki.

No to masa byla rzadka chyba tylko ze wzgledu na to rozpuszczenie
czekolady z 200 ml smietanki, bo reszta sie zgadza :)
Najwazniejsze, ze ciasto bylo pyszne.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-14 15:30:42

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>No to masa byla rzadka chyba tylko ze wzgledu na to rozpuszczenie
>czekolady z 200 ml smietanki, bo reszta sie zgadza :)
>Najwazniejsze, ze ciasto bylo pyszne.

Przepyszne

1. Data: 2001-12-14 17:18:56

Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zrobilam w takim razie podobnie, choc uzylam 1 Milke i polowe smietany czyli 1/2
litra. Poza tym wszystko tak samo - i torcik dodaje do moich ulubionych przepisow
:-))
Zastanwiam sie czy nastepnym razem zamiast wiorkami nie posypac torciku platkami
migdalowymi...
--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-12-15 06:20:18

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnes <v...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> Zastanwiam sie czy nastepnym razem zamiast wiorkami nie posypac torciku platkami
> migdalowymi...

Mozna oczywiscie uzyc i platki migdalowe, ale jak dla mnie wiorki ladniej
wygladaja, tworzac taka namiastke sniegu.

Pozdrawiam
Lilla

DO KRYSI OPAKOWANEJ
ratunku! krem do napoleonek