transplantologia

1. Data: 2000-10-24 12:45:39

Temat: transplantologia
Od: " " <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby mi wytlumaczyc jak to jest z pobieraniem organow do
przeszczepu? Czy jest to mozliwe (i przede wszystkim skuteczne) tylko gdy dawca
jest w stanie smierci mozgowej, czy takze po smierci biologicznej? Wielkie
dzieki, pozdrowienia Olka

2. Data: 2000-10-24 14:47:57

Temat: Odp: transplantologia
Od: "ejget" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej Olu,
Nie jestem lekarzem. Ale mam troche wszczepionych tkanek kostnych w
barku...;))
Kontrowersje wokol okolicznosci pobierania tkanek/organow do przeszczepu
mnie takze sprowokowaly do zadania pytania na tej liscie.
Z odpowiedzi, ktora otrzymalam wynika, ze pobor moze nastapic zarowno w
stanie smierci klinicznej, a takze po zgonie dawcy. W moim przypadku
chodzilo np. o twarda tkanke kostna, ktora moze byc pobrana po smierci,
poniewaz wazna w takiej sytuacji jest przede wszystkim struktura kosci.
Oczywiscie w przypadku "kluczowych" organow - serca, watroby jest inaczej.
Tam liczy sie kazda chwila..
Pozdrawiam,
Ejget

PS.
Podobno wymyslono cos takiego jak tatuaz dawcy. U nas chyba w Gdansku juz
sie takie wykonuje. Zdeklarowany dawca tatuuje sobie ramie(drobny znak - z
tego co pamietam przypominalo to znak nieskonczonosci ) co oznacza, ze po
smierci wszystko pozwala sobie wyjac.

odwoluje grzybice stop
Sledziona
Wyzwanie: nienormalny kaszel