trawienie weglowodanow

1. Data: 2006-03-06 22:46:12

Temat: trawienie weglowodanow
Od: "Zalek" <z...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Tak szukam szukam i nie moge znalezc.
Niektore disaccharidies (dwu-cukry?) sa rozbijane nie tylko na molekuly
glukozy, ale tez fruktozy i galaktozy. Co sie dzieje z glukoza, to mniej
wiecej wiem. Natomiast jak to jest z galaktoza i fruktoza? No wiem ze maja
ta sama formule co glukoza (C6H12O6), ale inaczej zaaranzowane. Czy w takim
razie trafiaja do watroby, gdzie zostaja poddane jakims procesom? Bo
przeciez o ile wiem, komorki uzywaja jedynie glukozy do ATP, a nie fruktozy
czy galaktozy.

zalek

2. Data: 2006-03-06 23:14:50

Temat: Re: trawienie weglowodanow
Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zalek wrote:
Czy w takim
> razie trafiaja do watroby, gdzie zostaja poddane jakims procesom? Bo
> przeciez o ile wiem, komorki uzywaja jedynie glukozy do ATP, a nie fruktozy
> czy galaktozy.

tak...

w wątrobie są "przerabiane" na glukozę

pzdr
murek

3. Data: 2006-03-06 23:46:35

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takim razie trafiaja do watroby, gdzie zostaja poddane jakims procesom? Bo
> przeciez o ile wiem, komorki uzywaja jedynie glukozy do ATP, a nie

Nie wiem po co ci to ale:
http://web.indstate.edu/thcme/mwking/home.html
dokladnie ten link:
http://web.indstate.edu/thcme/mwking/non-glucose-sug
ar-metabolism.html
Mysle ze starczy na poczatek :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2006-03-12 22:20:01

Od: "Zalek" <z...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

"Norbert" <a...@w...gazeta.pl> wrote in message
> Nie wiem po co ci to ale:
> [...]

dzieki wielkie
(dzieki rowniez murkowi).
to raczej z czystej ciekawosci i checi wiedzenia, jak to jest. nigdy nie
wiadomo, kiedy moze sie czlowiekowi przydac.
bo na ten przyklad wczesniej nie wpadlem na to, ze galaktoza i fruktoza
kraza sobie po organizmie nie wplywajac na poziom cukru we krwii.

slawek cyprian

czerwone wypryski na zoledzi ...
Soczewki korygujace ksztalt oka (zakladane na noc)
chcem mieć apteke
Coś z sercem ?
Zmiana na skórze - niby nowotwór