trawnik

21. Data: 2003-09-22 19:23:32

Temat: Re: trawnik
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można zastosować jeszcze inne opcje, tematycznie zbliżone.
>
> pozdrawiam
> Ewa
> (z małym ale WYSTARCZAJĄCYM trawnikiem)

Np. Po przynapiciu,wypiciu,opiciu i wreszcie
zapiciu pospać na miękkiej i czystej trawce,
a nie w błocku lub kompoście:-))

Pozdrawia boletus

22. Data: 2003-09-22 21:18:41

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m18yogac0p.fsf@sapijaszko.net...

> Ja myślę, że trawnik jest potrzebny tylko i wyłącznie po to, aby go z
> czasem usuwać i zastępować rabatami/drzewami/krzewami :-)

No jasne, świadomość, że jeszcze jest jakaś rezerwa miejsca też nie jest bez
znaczenia :)

Pozdrawiam
Ewa

23. Data: 2003-09-22 21:23:27

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Np. Po przynapiciu,wypiciu,opiciu i wreszcie
> zapiciu pospać na miękkiej i czystej trawce,
> a nie w błocku lub kompoście:-))

Na kompoście może być zdrowiej, bo grzeje ;-)

pozdrawiam poradniczo
Ewa

24. Data: 2003-09-23 08:12:30

Temat: Odp: trawnik
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.W. <t...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bknd90$sjf$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> No Ty nie wiesz podstawowej rzeczy?!
> Po to, żeby czasem postawić na nim leżak i pić wino ;-)
> Albo lepiej kilka leżaków i pić wino z przyjaciółmi.
> Można zastosować jeszcze inne opcje, tematycznie zbliżone.

I na boso w czasie upałów można sobie po chłodnym trawniku chodzić. Bardzo
miła rzecz :)
--
Pozdrawiam, Kaśka

25. Data: 2003-09-23 10:18:22

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> I na boso w czasie upałów można sobie po chłodnym trawniku chodzić. Bardzo
> miła rzecz :)

I koty się na nim wyciągają jak długie dla ochłody, a my się zachwycamy,
jakie nam duże urosły ;-)

pozdrawiam
Ewa i koty

26. Data: 2003-09-23 10:44:15

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasper <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]

No widzisz boletusie, niepotrzebnie się martwisz. Patrz niżej.
;-)))

> A miałem w zeszłą sobotę posiać, [...]

Jak przykryjesz agrowłókniną to o nic się nie martw, jeszcze wyrośnie w tym
roku.

> No trudno zobaczę może w przyszłą sobotę posadzę.

Ooooo to jest myśl.
Ciekaw jestem ile tej ziemi masz do obsadzenia?
Hmmm ;-)))
pozdr. Jerzy
PS
Sam kiedyś przesadzałem trawnik ale to była darń.

27. Data: 2003-09-24 18:25:26

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkmqnd$jev$...@n...news.tpi.pl...

A kosil ktos z was kosiarka jalowiec "Wiltonii"?

Elfir

28. Data: 2003-09-24 18:48:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bksoll$9m3$...@n...news.tpi.pl...

> A kosil ktos z was kosiarka jalowiec "Wiltonii"?

A po co??? 8-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

29. Data: 2003-09-25 17:48:45

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Posiałem równo 2 tyg. temu trawę

2 tyg. temu było ciepło, od ostatniej niedzieli jest raczej zimno.

> wzeszła po kilku dniach,

Po kilku dniach to co najwyżej skiełkowało ci 20 -30% nasion. Pamiętać
należy że nasiona w zależności od rodzaju/gatunku/odmiany mają różny "termal
time" i siłę kiełkowania.

> a obecnie ma ok. 10-ciu cm.

Po 2-uch ciepłych i słonecznych tygodniach to normalne, teraz po 2tyg.
to skiełkuje a wymaganą wysokość [10 - 12 cm] do pierwszego koszenia trawa
osiągnie nie wiadomo kiedy.

> Trzy dni temu dosiewałem.Za tydzień skopię
> ścieżkę i także obsieję trawą.
> Gwarantuję,że wzejdzie i urośnie,a przed zimą
> raz skoszę.Zimę przetrwa bez problemu.
> Robiłem podobnie rok temu.Dodam jeszcze,
> że trawa jest odporna na jesienne chłody
> i rośnie nawet,gdy temp. wynosi 4 st C,
> choć oczywiście przyrost zielonej masy
> jest minimalny.

Każdy robi sobie jak uważa, ale doradzanie chałtury komuś to inna
sprawa. Dosiewania są skuteczne [wizualnie] na krótko. Układ korzeniowy
dosianych nasion nie jest zagłębiony w podłożu dostatecznie głęboko lub
wcale, co po osiągnięciu "dojrzałości" przez trawę, przy niskim koszeniu
spowoduje to iż będzie ona szczeciniasta i będą jaśniejsze plamy jak również
wcześniejsze "starzenie" się trawnika.
Jeżeli ktoś [jak już wcześniej napisałem] nie chce mieć TRAWNIKA tylko
"zadarnienie" z wizją wiecznych dosiewek to proszę bardzo.

Pozd.
PP.

30. Data: 2003-09-25 18:31:21

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkspnt$dio$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:bksoll$9m3$...@n...news.tpi.pl...

> A po co??? 8-)

Przeczytalam wlasnie, ze koszony regularnie od mlodosci jest ladniejszy,
rownieszy i gestszy niz rosnacy naturalnie.
Moze ktos eksperymentowal w tej kwestii?
Elfir

Co to za roślina???
Flowertarg Katowice
Problem z gruszą.
problem
Biały, drobny piasek wapienny - gdzie kupię?