trawnikowe zmartwienia

11. Data: 2002-04-22 18:12:17

Temat: Re: trawnikowe zmartwienia
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nauczyciel" <s...@e...net.pl> napisał w wiadomości
news:a9ov4d$1h0$1@news.tpi.pl...
> Sprawa jest banalna - mocz zawiera duże ilości azotu, działa więc tak
samo,
> jak nawozy azotowe.
Oj nauczycielu!!! Mam nadzieje, ze nie uczysz chemii ;-)
Pozdrawiam
GK

12. Data: 2002-04-23 08:05:25

Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <aa1jq3$5ci$2@news.onet.pl>, Grzegorz Karolczak wrote:

> Užytkownik "Nauczyciel" <s...@e...net.pl> napisaˆ w wiadomo˜ci
> Oj nauczycielu!!! Mam nadzieje, ze nie uczysz chemii ;-)
No prosze, a ja ciagle uwazalem, ze wlasnie chodzi o ten azot (w moczniku),
ale widze, ze sie mylilem.
Bardzo prosze o oswiecenie (naprawde pisze bez sarkazmu).

Artur Lipowski

13. Data: 2002-04-23 08:50:29

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No prosze, a ja ciagle uwazalem, ze wlasnie chodzi o ten azot (w
moczniku),
> ale widze, ze sie mylilem.
> Bardzo prosze o oswiecenie (naprawde pisze bez sarkazmu).

No proszę, nawet o siuśki potrafią się posprzeczać.
http://wiem.onet.pl/wiem/0072a7.html
http://wiem.onet.pl/wiem/005d55.html

--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

14. Data: 2002-04-23 09:06:14

Temat: Odp: trawnikowe zmartwienia
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie wygląda to tak, że w miejscu "X" jest plama wypalonej trawy, naokoło
tego jest krąg trawy bujnie wyrosłej. Tłumaczę to sobie różnicą w stężeniu
roztworu w zalezności od odległości od strategicznego miejsca:)

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2002-04-23 11:28:25

Od: "Nauczyciel" <s...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie uczę chemii, ale w ramach tzw. wyksztalcenia ogólnego wiem, że w
moczniku znajduje się azot. Rozumiem, że ktoś nie rozróżnia azotu jako gazu
od związków azotu - ale to jego problem.
AZ

16. Data: 2002-04-23 11:35:13

Od: "Nauczyciel" <s...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego jest krąg trawy bujnie wyrosłej. Tłumaczę to sobie różnicą w stężeniu
> roztworu w zalezności od odległości od strategicznego miejsca:)
Tak jest - słuszny domysł. Mocznik w zbyt dużej ilości powoduje tzw.
"wypalenie" trawy (to samo będzie, jeśli wysieje się zbyt dużo nawozu
mocznikowego 46% w jedno miejsce - dlatego należy stosować nawozy
trójskładnikowe). Po kilku miesiącach trawa zwykle wraca do stanu
wyjściowego - jest potem bujniejsza. Częste podlewanie trawników m.in. służy
temu, aby nieco zneutralizować takie "strategiczne miesjca".
AZ

17. Data: 2002-04-23 11:36:31

Od: "Nauczyciel" <s...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opisany efekt, to skutek "podlewania" przez suke.
> Jedynym rozwiazaniem jest albo nauczenie psa, gdzie moze sie zalatwiac,
> albo, nie wpuszczanie go(jej) na trawnik.
Albo często ten trawnik podlewać, wtedy nieco zneutralizuje się skutki
sikania.
AZ

18. Data: 2002-04-23 15:35:08

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> samo,
> moczniku),

Bez sarkazmu? To ja tez bez sarkazmu - od nadmiaru wodoru i tlenu gnija
rosliny ;-)
No, to bylo z odrobine wieksza precyzja niz z tym azotem ;-)
Pozdrawiam
Grzegorz

Przemrozić?
Paciorecznik