trawy ozdobne

41. Data: 2003-04-27 11:34:13

Temat: Było: trawy ozdobne, Są: byliny
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
news:b8g2tq$2oj$1@nemesis.news.tpi.pl...

> A próbowałaś? Jak na razie inkarwille rosną u mnie bez większych
problemów,
> choć pierwsza była posadzona w zbyt mokrym miejscu i padła, pozostały
> siewki, porozsadzałam je w różne miejsca, bardziej suche zimą i już od
> trzech lat ładnie rosną, ciekawe jak będzie po tej zimie.

Próbowałam parę razy. Z wykopywaniem i bez. Do tego krótko kwitła, więc w
końcu odpuściałam. Podobniat jak bożykwiat Meada, kolejna porażka:-)

Pozdrawiam, Basia.

42. Data: 2003-04-27 14:19:44

Temat: Re: trawy ozdobne
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Natknąłem się także, czytając powyższy wywiad, na ciekawą turzycę (Carex
> muskingumensis), która charakteryzuje się wręcz nieprawdopodobną tolerancją
> w stosunku do siedliska. Może rosnąć na słońcu i w cieniu, na suchych,
> jałowych glebach, np. w alpinariach, a także (i to jest fenomenalne wg. pani
> Dziatko), na stanowiskach podmokłych, a nawet w płytkiej wodzie. Świetna
> hehehe roślina na brzegi oczka wodnego, żywozielona do późnej jesieni -
> niepospolitego wdzięku jasnozielone "palemkowate" pędy, wysokości pół metra.

U mnie rosnie sporo cibory jadalnej (Cyperus esculentus). Pokazuje sie pozna
wiosna lub wczesnym latem. Jest niska, ale wyglada ladnie. Jesc nie probowalem,
zwlaszcza, ze jadalne sa podobno klacza odmiany Cyperus esculentus var. sativus,
a moja zdaje sie nie ta.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

43. Data: 2003-04-27 15:34:10

Temat: Odp: Było: trawy ozdobne, Są: byliny
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b8gfpu$eej$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
>
> Próbowałam parę razy. Z wykopywaniem i bez. Do tego krótko kwitła, więc w
> końcu odpuściałam. Podobniat jak bożykwiat Meada, kolejna porażka:-)

Te porażki chyba są związane z glebą. U mnie bożykwiat rosnie bez większych
problemów sam się wysiewa, w tym roku po raz pierwszy zakwitną siewki, trzy
lata czekałam na pierwsze kwiaty. Natomiast nie mogę dorobić sie pierwiosnka
valii trzy próby i nic z tego, orliki wachlarzowate rosną beznadziejnie,
przylaszczki karłowacieją i w końcu giną, tylko biała jakoś się trzyma

--
Pozdrawiam, Kaśka

44. Data: 2003-04-27 15:45:04

Temat: Odp: trawy ozdobne
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b8gblh$ej3$...@a...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:008801c30c49$c722d300$ae484cd5@d3h6c1 Tadeusz

> Hejka. Czytałem wczoraj wasze posty o trawach ozdobnych i
stwierdziłem,
> że nic nie wiem na ich temat. Jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do ich uprawy.

To załuj, dużo tracisz, ja bardzo lubie trawy ozdobne, a szczególnie ich
kolorowe odmiany potrafią zdobić ogród przez cały sezon :-)

> [...]
metra.
> Na pewno byłaby dobra dla początkujących ogrodników. ;-)

No to muszę ją posadzić na brzegu mojego, załozonego dwa tygodnie temu,
oczka :-)

45. Data: 2003-04-27 16:38:11

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b8gudk$g5v$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> No to muszę ją posadzić na brzegu mojego, załozonego dwa tygodnie temu,
> oczka :-)

Hejka. Oczko na Żuławach, toż to perwersja! :-)
Pozdrawiam pochmurnie Ja...cki

46. Data: 2003-04-27 16:43:56

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b8h126$is$...@a...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:b8gudk$g5v$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna

> Hejka. Oczko na Żuławach, toż to perwersja! :-)

Perwersja? W mojej okolicy oprócz Wisły i rowów melioracyjnych nie ma
żadnych ciekawych zbiorników wodnych. Jest jedno zarosnięte jeziorko ale jak
juz kiedyś pisałam jakiś idiota wypala tam trawy, a oklolczni mieszkańcy
urzadzili tam sobie wysypisko śmieci. Byłam tam tydzień temu na spacerze,
obraz nędzy i rozpaczy
((
--
Pozdrawiam, Kaśka

47. Data: 2003-04-27 17:15:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b8h1s1$5ja$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
> oklolczni mieszkańcy urzadzili tam sobie wysypisko śmieci. Byłam
> tam tydzień temu na spacerze, obraz nędzy i rozpaczy

Hejka. Trudno się dziwić, że palą i śmiecą, wszak wszyscy mieszkańcy
Żuław znajdują się w depresji. :-)
Pozdrawiam wysoczyznowo Ja...cki

48. Data: 2003-04-27 18:16:23

Temat: RE: Było: trawy ozdobne, Są: byliny
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk

> przylaszczki karłowacieją i w końcu giną, tylko biała jakoś się trzyma

> Pozdrawiam, Kaśka

Przylaszczki u mnie wysiewają się w najmniej oczekiwanych miejscach, rosna
nawet w pełnym słońcu co budzi moje zdziwienie :-)
Co do białej przylaszcki chętnie zagospodaruję gdyż ta wyjątkowo u mnie nie
chce rosnąć :-(
:-) Bogusław

49. Data: 2003-04-27 19:38:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
-botaniczny.pl
Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> napisał(a):

> Co do białej przylaszcki chętnie zagospodaruję gdyż ta wyjątkowo u mnie
> nie chce rosnąć :-(

Hejka, każdy by chciał zagospodarować białą przylaszczkę, ja też. :-)
Pozdrawiam gospodarczo Ja...cki

50. Data: 2003-04-27 19:42:49

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> writes:

> Hejka, każdy by chciał zagospodarować białą przylaszczkę, ja
> też. :-)

A jeśli przez przypadek będzie ich nadmiar, to i ja nie pogardzę :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec na plaży waikiki