triglicerydy

1. Data: 2002-09-13 18:55:20

Temat: triglicerydy
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za co odpowiedzialne sa w ogranizmie??? Jaki powinien byc ich poziom? Tzn
norma 0,46-1,68 ale lepiej w dolnej czy gornej granicy normy???
Jak sie ma do pozostalych czynnikow HDL i LDL???
Kropelka

2. Data: 2002-09-13 20:09:14

Temat: Re: triglicerydy
Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Sep 2002 20:55:20 +0200, Kropelka <k...@n...serwery.pl>
wrote:
> Za co odpowiedzialne sa w ogranizmie??? Jaki powinien byc ich poziom? Tzn
> norma 0,46-1,68 ale lepiej w dolnej czy gornej granicy normy???
> Jak sie ma do pozostalych czynnikow HDL i LDL???

Informacje :
http://www.medleksykon.prv.pl/ee.php?n=447

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

3. Data: 2002-09-14 10:37:54

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> norma 0,46-1,68 ale lepiej w dolnej czy gornej granicy normy???
> Jak sie ma do pozostalych czynnikow HDL i LDL???

Trójglicerydy (TG) powstają w ustroju na drodze estryfikacji glicerolu przez
kwasy tłuszczowe. Stanowią one główną formę magazynowania kwasów
tłuszczowych, i faktycznie są głównym źródłem energii u ludzi. TG są
magazynowane w komórkach tłuszczowych, stąd są uwalniane do krążenia.
Związek pomiędzy TG a ryzykiem chorób krążenia jest mniej jasny niż związek
cholesterolu całkowitego i cholesterolu we frakcji HDL. Wysokie wartości TG
( powyżej 1000 mg/dl) stanowią zagrożenie ostrego zapalenia trzustki ( zwane
OZT).
Na podstawie badań epidemiologicznych zagrożenia miażdżycą, za wartości
pożądane TG uznaje się takie, które nie powodują wzrostu ryzyka choroby
niedokrwiennej serca.
Wartością pożądaną jest wartość poniżej 200 mg/dl ( <2.3 mmol/l)
Łagodna hipertriglicerydemia : 200-500 mg/dl (2.3-5.6 mmol/l)
Znaczna hipertriglicerydemia : >500 mg/dl (>5.6 mmol/l)
Mariusz Maksiński - Analityk medyczny.

BNO pląsawica
Pani Ginekolog w Katowicach lub Sosnowcu???
cholesterolu czesc dalsza
Co to jest test TRAb?
nadmierna sennnosc