tuje szmaragdowe

1. Data: 2005-05-01 20:42:20

Temat: tuje szmaragdowe
Od: "trofek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wzdłuż płotu posadzone tuje , są już wysokie mąją ponad 2 metry ,
niestety od jakiegoś półtora roku może dwóch lat ,na końcach gałązek w wielu
miejscach są brunatne przebarwienia. powiedziano mi że to choroba wirusowa ,
drzewka były pryskane kilka razy , ale z marnym skutkiem ! Co robić ?
POMUŻCIE !!!

2. Data: 2005-05-01 22:25:13

Temat: Re: tuje szmaragdowe
Od: "pak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drzewka były pryskane kilka razy , ale z marnym skutkiem ! Co robić ?

czy te przebarwienia wystepuja głownie w dolnych partiach roślin ?

3. Data: 2005-05-02 06:11:56

Od: "wiktorpolak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To na pewno nie wirus,tylko jak juz to grzyb .To normalka na tujach
szmaragdowych,

4. Data: 2005-05-03 20:03:38

Od: "trofek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie , te przebarwienia są na całej roślinie , w nie dużych ogniskach na
końcach gałązek

5. Data: 2005-05-04 08:32:33

Od: "trofek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak skutecznie sobie z tym poradzić ?

6. Data: 2005-05-05 10:37:38

Od: "Jurek Gąsior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obcinaj zainfekowane części rosliny z kawałkiem zdrowej tkanki,a w
sezonie,zwłaszcza po opadach deszczu opryskuj profilaktycznie jakims
preparatem grzybobójczym.

7. Data: 2005-05-05 12:07:25

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d5csr3$3r3$1@news.onet.pl Jurek Gąsior
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Obcinaj zainfekowane części rosliny z kawałkiem zdrowej tkanki,a w
> sezonie,zwłaszcza po opadach deszczu opryskuj profilaktycznie jakims
> preparatem grzybobójczym.

Hejka. Czy należy pryskać po każdym opadzie deszczu? Czy to może być
preparat grzybobójczy np. do impregnacji drewna? A może zastosować metodę
Tadzia hehehe i opryskać preparatem Bravo? ;-)
Pozdrawiam loteryjnie Ja...cki

PS A może to robota grzybka Didymascella thujina? :-)

8. Data: 2005-05-07 04:29:02

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> PS A może to robota grzybka Didymascella thujina? :-)

Lub: Kabatina thujae
http://bfw.ac.at/ws/sdis.schadenstyp_w?schadenstyp_i
d_in=85
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

9. Data: 2005-05-11 13:46:08

Od: "Tomek B." <R...@p...hj.rqh.cy> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy zauważył(a), że:

> Lub: Kabatina thujae
> http://bfw.ac.at/ws/sdis.schadenstyp_w?schadenstyp_i
d_in=85

Podłączę się z pytaniami ;-(. Dwie tuje posadzone w zeszłym roku
wykazują takież grzybiczne objawy. Tyle, że zaatakowane są wierzchołki
(krzaczki małe i wiele poza wierzchołkami nie mają :-). Jak je obetnę,
to jak one dalej się zachowają, tzn jak będą rosły (puszczą coś z boku
o góry, rozkrzaczą się na boki)?

--
Pozdrawiam :-)
Tomek B

Jak założyć dziki ogród i dzikie rośliny jadalne - 6-9 maja 2005 - Sokołowsk koło Wałbrzycha.
Re: REGGAE FESTIWAL NIE ZABIJAJ 16 lipca 2005 STARE OLESNO
Producent ziemi
Tanie kosy spalinowe ?
Pomoc dla Pawła Sity, dyrektora radia BIS !!