tulipany

1. Data: 2003-09-29 10:36:29

Temat: tulipany
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdy kupuję to pytają: botaniczne czy nie botaniczne. A cóż to za podział?
Któreś są gorsze? Czym sie różnią?
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2003-09-29 11:42:20

Temat: Re: tulipany
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message
> Gdy kupuję to pytają: botaniczne czy nie botaniczne. A cóż to za podział?
> Któreś są gorsze? Czym sie różnią?

Aha! (to a propos zabylinowania Twojego ogródka:-) )

Tzw. botaniczne są na ogół niższe i zazwyczaj trwalsze (nie wymagają
upiornego kopania), za to niespecjlanie nadają się do cięcia. A dokładniej
to tak z kilkadziesiąt stron chyba należołoby napisać.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-29 11:49:13

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> upiornego kopania), za to niespecjlanie nadają się do cięcia. A dokładniej
> to tak z kilkadziesiąt stron chyba należołoby napisać.

http://www2.gazeta.pl/czasopisma/1,42454,1387959.htm

Pozdrowienia, Jan_jr

4. Data: 2003-09-29 13:28:04

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> upiornego kopania), za to niespecjlanie nadają się do cięcia. A dokładniej
> to tak z kilkadziesiąt stron chyba należołoby napisać.

Botanicznych mam dosłownie kilka sztuk, ale i wrażenie że krócej kwitną...
Czy mnie się tylko tak wydaje?

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2003-09-29 14:05:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Botanicznych mam dosłownie kilka sztuk, ale i wrażenie że krócej
kwitną...
> Czy mnie się tylko tak wydaje?

Chyba ostatnio pogoda nie sprzyjała długiemu kwitnieniu:-)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2003-09-29 15:11:00

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba ostatnio pogoda nie sprzyjała długiemu kwitnieniu:-)

To prawda, ale mam skalę porównawczą w postaci tulipanów niebotanicznych:-)

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2003-09-29 17:55:03

Temat: Odp: tulipany
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bl921l$s0q$...@n...news.tpi.pl...
> Gdy kupuję to pytają: botaniczne czy nie botaniczne. A cóż to za podział?
> Któreś są gorsze? Czym sie różnią?

Jest taki ksiazkowy podzial, dzielacy tulipany na wiele rodzajow- grup w
zaleznosci od ksztaltu i gatunku.
Sa np. tulipany mieszance Darwina, lilioksztaltne, papuzie, itd.
Do botanicznych zalicza sie np. Tulipa tarda, Tulipa kaufmaniana i inne.
Sa najczesciej nizsze niz klasyczne tulipany, czesto maja paski na lisciach
i po kilka kwiatow z edne cebuli.

Elfir

8. Data: 2003-09-29 18:16:31

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bl9rni$lpb$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> Do botanicznych zalicza sie np. Tulipa tarda, Tulipa kaufmaniana i inne.
> Sa najczesciej nizsze niz klasyczne tulipany, czesto maja paski na

A które lepiej sadzić?
--
Pozdrawiam, Kaśka

9. Data: 2003-09-29 18:58:23

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bl9sn2$dth$...@a...news.tpi.pl...

> A które lepiej sadzić?
Te, ktore ci sie bardziej podobaja - podzial jest czesciowo sztuczny. Ale
faktem jest, ze botanicznych nie trzeba wykopywac co roku. Moje Tulipa tarda
przesadzalam z miejsca na miejsce po ogrodku i teraz z cebulek potomnych mam
ogrod pelen tulipanow

Elfir

10. Data: 2003-09-29 19:08:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tarda
> przesadzalam z miejsca na miejsce po ogrodku i teraz z cebulek potomnych
hehe
wirtualny ogrod
bo pisalas kiedys
ze nie masz ogrodu