tulipany

51. Data: 2015-05-11 22:49:46

Temat: Re: tulipany
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wśród tych moich wigilijnych są też takie podobne do tych różowych.
> Ale jakieś takie bardziej fioletowe.

Zdjęcie było robione trochę pod słońce, więc kolor rozjaśniony. W
rzeczywistości są bardzo zbliżone kolorystycznie do tego mojego lilaka.
Za Chiny nie mogę sobie przypomnieć, gdzie te cebulki kupiłam. Pewnie
wpadły mi w oko w jakiejś biedrze.

> Za to nastolatki mają łodyżki
> niewiele cieńsze od zapałki. Korci mnie, by zrobić eksperyment i je
> w tym roku wykopać. Nie wcześniej jednak, niż 11 lipca -- co u mnie,
> niegramotnego, jest chyba zrozumiałe. Pamiętam jedno przekopywanie
> ogródka -- tulipanowe cebulki były głębiej niż na łopatę, i miały
> dłuuugie łodyżki (to wiosną było).

A te żółte to nie są te z przykróconymi łodygami, tamte przyziemne już
dawno przekwitły.
Ciekawe, czy wykopanie po takim czasie jeszcze coś da. Z drugiej strony
nie wiem, czy czasem się te żółte nie rozmnożyły, bo nie jestem pewna,
czy aż pięć cebulek wtedy tak blisko siebie wkopałam.

Ewa

52. Data: 2015-05-12 00:06:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> rzeczywistości są bardzo zbliżone kolorystycznie do tego mojego lilaka.
> Za Chiny nie mogę sobie przypomnieć, gdzie te cebulki kupiłam. Pewnie

Moje na pewno kupine w biedrze -- więc to te same. Za to lilak zrobiony
w promieniach zachodzącego słońca, tuż przed wysłaniem wiadomości. Też
jakiś taki bardziej jasny na zdjęciu wyszedł.

> Ciekawe, czy wykopanie po takim czasie jeszcze coś da. Z drugiej strony
> nie wiem, czy czasem się te żółte nie rozmnożyły, bo nie jestem pewna,
> czy aż pięć cebulek wtedy tak blisko siebie wkopałam.

Chęci wykopania i poddania podziemia analizom wciąż mam. Jeśli do lipca
mi nie przejdą, to dam znać.

--
Jarek

Akant, stratyfikacja nasion