Co to za orzechy?

1. Data: 2015-04-25 16:43:25

Temat: Co to za orzechy?
Od: G <@bezmejla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu znalazłem w sieci taki film
https://www.youtube.com/watch?v=vzVcL9wGGVk
To są orzechy włoskie? Jakaś specjalna odmianach (filmik pochodzi
prawdopodobnie z Chin)? Wszystkie orzechy jakie miałem w rękach trzeba
było traktować młotkiem lub dziadkiem do orzechów. Tutaj praktycznie
same się rozsypują.

2. Data: 2015-04-25 16:57:40

Temat: Re: Co to za orzechy?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan G jakiś czas temu znalazł w sieci taki film:

> [...]
> miałem w rękach trzeba było traktować młotkiem lub dziadkiem
> do orzechów. Tutaj praktycznie same się rozsypują.

Chińska tandeta. W rękach się rozsypuje.

Jarek

--
Dzwonki dzwonią, słychać brzęk,
A zegary mruczą cicho,

3. Data: 2015-04-25 22:40:49

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-25 o 16:43, G pisze:
> [...]
> prawdopodobnie z Chin)? Wszystkie orzechy jakie miałem w rękach trzeba
> było traktować młotkiem lub dziadkiem do orzechów. Tutaj praktycznie

Bywają takie odmiany orzecha włoskiego o skorupkach, które
rozgniata damska dłoń.
I to nie żart.

Krycha.

4. Data: 2015-04-26 13:16:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Apr 2015 22:40:49 +0200, Krycha napisał(a):

> Bywają takie odmiany orzecha włoskiego o skorupkach, które
> rozgniata damska dłoń.

"Bywają"? - to od dłuższego czasu coraz bardziej dominująca odmiana,
specjalnie stworzona na potrzeby tzw rynku. Pytanie retoryczne, co to jest
ten "rynek" teraz? Bo i te bezsmakowe truskawki, których już od wczesnej
wiosny pełno wszędzie, też na jego zamówienie podobno, tylko, kurka, nie ma
z czego porządnego kompotu czy konfitur zrobić. Jabłka takoż do luftu. Że
już o czosnku nie wspomnę.

Rolnicy w Polsce narzekają na konkurencję unijną, tylko jakoś nie
rozumieją, że NIEGDYŚ ich przewagą i atutem były własnie pyszne krajowe
odmiany ww owoców, robiące wszędzie furorę. Odkąd się "państwo rolnictwo"
przekwalifikowało na hunijne (=paskudne) odmiany, wszędzie już jest równo
badziewnie jednakowo, nie ma czym imponować ani zdobywać rynku.
--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

5. Data: 2015-05-06 06:31:20

Od: G <@bezmejla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nazywa się ta odmiana i czy smakuje jak normalne orzechy włoskie?

6. Data: 2015-05-06 09:19:13

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-06 o 06:31, G pisze:
> Jak nazywa się ta odmiana i czy smakuje jak normalne orzechy włoskie?
Ja mam w ogrodzie dwa orzechy. Jeden ma twarde skorupy, a drugi takie,
że palcami się je zgniata. Niestety nie wiem, jak się odmiana nazywa, bo
drzewo sadzono jeszcze w czasach, jak nie wszystko musiało mieć etykietkę.
Co do smaku, to smakują jak Nutella, tylko mniej słodkie ;-)
Jacek

7. Data: 2015-05-06 21:58:52

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-06 o 06:31, G pisze:
> Jak nazywa się ta odmiana i czy smakuje jak normalne orzechy włoskie?

Oczywiście, że da się jeść.
Nie znam nazwy, bo znajomi sadzili/siali z otrzymanego orzecha.

Krycha.

8. Data: 2015-05-08 08:07:44

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 25 kwietnia 2015 16:44:10 UTC+2 użytkownik G napisał:
> [...]
> prawdopodobnie z Chin)? Wszystkie orzechy jakie miałem w rękach trzeba
> było traktować młotkiem lub dziadkiem do orzechów. Tutaj praktycznie

Trzydzieści lat temu od wujka z mazur przywiozłem worek orzechów. Posadziłem 2szt
najpierw w doniczce, przez jesień i zimę rosły w domu a wiosną do ogródka. Dzisiamj
to już okazałe drzewa. Orzechy z nich jak te z filmiku- łupiesz ręką, żaden dziadek
do łupania niepotrzebny. Oprocz tych moich, do dzisiaj nie spotkałem nigdzie tak
łatwych do łupania orzechow. Nie mam pojęcia co to za gatunek.

9. Data: 2015-05-08 11:53:42

Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-08 o 08:07, Kris pisze:

> [...]
do łupania niepotrzebny. Oprocz tych moich, do dzisiaj nie spotkałem nigdzie tak
łatwych do łupania orzechow. Nie mam pojęcia co to za gatunek.

Też mam taki na działce i to na dodatek była jakaś samosiejka, która
została przesadzona w połowie lat 80-tych w kąt ogrodu gdzie sobie
do dziś rośnie i jak dobry rok jest to z dwa wiaderka orzechów
uzbierać można, pod warunkiem, ze mi ich nikt wcześniej nie ukradnie co
już mi się parę razy zdarzyło.

10. Data: 2015-05-08 12:42:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 08 May 2015 11:53:42 +0200, Krzysiek napisał(a):

> [...]
> została przesadzona w połowie lat 80-tych w kąt ogrodu gdzie sobie
> do dziś rośnie i jak dobry rok jest to z dwa wiaderka orzechów

35-letni orzech i dwa wiaderka? Wobec tego słabo plenna ta odmiana. U moich
rodziców było z takiego drzewa kilka wiaderek orzechów.
--
XL
Kim jest ten fajny gość?

WILKI