Odporne zioła

1. Data: 2015-04-13 10:51:47

Temat: Odporne zioła
Od: G <@bezmejla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomiędzy budynkiem gospodarczym a płotem chciałbym posadzić zioła. Tylko
na budynku gospodarczym jest duży dach i zima co jakiś czas schodzi
"lawina" i powstaje taka hałda śniegu o wysokości nawet do 1 m. Jakie
zioła mogą przetrwać takie "prasowanie"? Mięta powinna dać radę bo
wyrasta z kłączy. Jakie jeszcze zioła moglibyście polecić na takie
miejsce? Zioła wieloletnie.

2. Data: 2015-04-13 18:01:12

Temat: Re: Odporne zioła
Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "G" <@bezmejla.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z kłączy. Jakie jeszcze zioła moglibyście polecić na takie miejsce? Zioła

U mnie szałwia i melisa rozrastają się "jak głupie" (bardziej niż mięta) i
nic
nie jest im w stanie zaszkodzić.
Poza tym sądzę, że dla wieloletnich "z naszego klimatu" ziół śnieg nawet
w opisywanej przez Ciebie formie nie jest zagrożeniem.
Ja o swoje zioła w żaden szczególny sposób nie zabiegam. Rosną
bezobsługowo a miewają i zimno i sucho i śnieżyście niejednokrotnie.

3. Data: 2015-04-13 18:52:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> z kłączy. Jakie jeszcze zioła moglibyście polecić na takie miejsce? Zioła

Hejka. Myślę, że doskanala da sobie radę oregano czyli Lebiotka
pospolita (Origanum vulgare) pod warunkiem, że będzie miała dużo słońca.
Pozdrawiam ascetycznie Ja...cki

4. Data: 2015-04-13 20:36:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Apr 2015 18:52:27 +0200, Dirko napisał(a):

> Lebiotka [ojeżu! - p. XL]
> pospolita (Origanum vulgare)

Pisz może tylko po łacinie...
--

Ikselka
pewni siebie."

5. Data: 2015-04-13 21:37:20

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Myślę, że doskanala da sobie radę oregano czyli Lebiotka
> pospolita (Origanum vulgare) pod warunkiem, że będzie miała dużo słońca.
> Pozdrawiam ascetycznie Ja...cki

Między płotem a budynkiem z dużym dachem, to ja bym się tego słońca wiele
nie spodziewał. Jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą, to ja bym raczej
podążał w kierunku czegoś cieniolubnego. Zioła, jak sama nazwa wskazuje,
to przeważnie rośliny zielne -- zimują (jeśli w ogóle) w postaci korzonków.
Więc można przebierać wśród wielu gatunków. Śnieg żadnemu takiemu nie wadzi.
Gdyby hałda zalegała tam w cieniu długo, to można spróbować jakiś ambitny
przebiśnieg.

Jarek

--
Bielą się pola, oj bielą,