Promanal Treol a deszcz

1. Data: 2015-03-30 09:34:45

Temat: Promanal Treol a deszcz
Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
w obronie moich świerków przed mszycami, ochojnikiem, pokryłam drzewa olejem
parafinowym.
Było sucho i ciepło, ponad 15°C, nie padało kilka dni.
Teraz, po tygodniu spadły deszcze.
Czy deszcz spłucze preparat z iglaków?
Czy będę musiała ponawiać zabieg?

Majka

2. Data: 2015-03-30 19:13:40

Temat: Odp: Promanal Treol a deszcz
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" niepotrzebnie drży jak osika:

> [...]
> olejem parafinowym.
> Było sucho i ciepło, ponad 15°C, nie padało kilka dni.

Spokojna głowa! Po tygodniu to i atom bomba tego nie ruszy ;-)

3. Data: 2015-04-23 11:53:31

Temat: Re: Promanal Treol a deszcz
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 19:14:06 UTC+2 użytkownik Johnny napisał:

> Użytkownik "Majka" niepotrzebnie drży jak osika:

> Spokojna głowa! Po tygodniu to i atom bomba tego nie ruszy ;-)

Dziękuję, masz rację:
pokryte treolem drzewa nadal maja ochronną warstwę preparatu na sobie, mimo wielu
opadów od tamtego czasu.
Zdecydowanie są one innej barwy (głeboka, ciemna, soczysta zieleń) w porównaniu do
świerków sąsiada zza płotu (jego drzewa są bledsze, jasna, sina zieleń).

Pozdrawiam,
Majka

4. Data: 2015-04-23 17:46:14

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...com> nie wie, że draźni
chomika:

> [...]
> Zdecydowanie są one innej barwy (głeboka, ciemna, soczysta zieleń) w
> porównaniu do świerków sąsiada zza płotu (jego drzewa są bledsze, jasna,

Cieszę się, że mogłem pomóc, ale.... szaaaaaaa, bo zaraz tutejsza grupowa
piękność wyzwie mnie od durnych ciuli ;-)

5. Data: 2015-04-27 20:47:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Apr 2015 02:53:31 -0700 (PDT),
k...@g...com napisał(a):

> [...]
świerków sąsiada zza płotu (jego drzewa są bledsze, jasna, sina zieleń).

Ciemniejsza zieleń wcale nie jest tu objawem lepszego zdrowia, lecz po
prostu tłuszcz uczynił wierzchnią warstwę komórek liści bardziej
przezroczystą (tak jak natłuszczony papier).
I nie rozumiem, co mają na celu tego typu preparaty, bo ewidentnie spływają
pod spód liści i muszą zatykać aparaty szparkowe - wtedy roślina nie ma jak
transpirować. A kiedy przez dłuższy czas nie ma transpiracji, roślina musi
umrzeć (lub zmarnieć) z powodu braku dostarczania (wraz z nową wodą)
substancji pokarmowych.

--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

rzeżucha
Czosnek!
Czosnek co z niego zrobić.
Cięcie iglaków?