tulipany, hiacynty, krokusy

1. Data: 2000-05-30 13:40:35

Temat: tulipany, hiacynty, krokusy
Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, bo nie mam doświadczenia z cebulowymi, które wykopać i co
zrobić (może przesuszyć).
Wydaje mi się, że tylko tulipany na zimę się wykopuje, może ktoś wie kiedy i
jak je przechować do następnej wiosny, a może sadzi się je spowrotem na
jesieni? A co z krokusami i hiacyntami, może je przesadzić to trochę
odreagują?
Pozdrawiam, Monika

2. Data: 2000-05-30 13:48:29

Temat: Re: tulipany, hiacynty, krokusy
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Tulipany: wykopuje sie co roku. tylko botaniczne mozna rzadziej. wykop,
wysusz w przewiewnym miejscu (nie na sloncu), oczysc, wyrzuc chore
cebulki. posadz pod koniec wrzesnia lub w pazdzierniku. w innym miejscu
niz poprzednio.
Inne cebulowe mozna zostawic w ziemi, szczegolnie jesli rosna w suchej,
piaszczystej glebie. w mokrej i zwiezlej lepiej ich nie zostawiac, bo
moga zgnic. szczegolnie hiacynty wykopane przechowuje sie tak jak
tulipany i sadzi mniej wiecej w tym samym terminie, z wyjatkiem
narcyzow, ktore sadzi sie w sierpniu.
Krokusy i inne male gatunki wykopuje sie dopiero kiedy sie nadmiernie
zageszcza.
D.

3. Data: 2000-05-30 14:53:56

Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Nowicka napisał(a) w wiadomości: <3...@n...gov.pl>...
> [...]
>narcyzow, ktore sadzi sie w sierpniu.
>Krokusy i inne male gatunki wykopuje sie dopiero kiedy sie nadmiernie

STOKROTNE DZIEKI, Monika

4. Data: 2000-05-30 19:51:38

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Dorota
Myslalam, zeby swoje tulipany zostawic w tym roku i nie wykopywac, ale
piszesz tak sugestywnie, ze chyba sie zmobilizuje i wykopie. Nie lubie tego
robic, bo zawsze pomieszam cebule.
A jak Twoja rozsada parapetowa, wszystko udalo Ci sie powsadzac?
Ja gdy skonczylam wsadzac te wszystkie jednoroczne, obiecalam sobie, ze w
przyszlym roku kupie tylko po jednej paczce nasion.
Pozdrawiam serdecznie, Wiesia

5. Data: 2000-05-31 07:56:20

Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tulipany: wykopuje sie co roku. D.

Mam jeszcze pytanie: czy poczekac az znikna wszystkie liscie czy moge je juz
teraz wykopac, a liscie oberwac, dodam, ze tulipany dawno juz przekwitly!
Zagladalam w ziemie - cebulki sie rozmnozyly.
Monika

6. Data: 2000-05-31 10:07:32

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

jesli liscie zzolkly to mozna kopac. a najlepiej sprawdzic na jednej
sztuce czy luski cebulek sa juz brazowe. jesli tak, to kopac smialo. i
trzeba pamietac, ze cebule zastepcze wrastaja gleboko w ziemie. trzeba
gleboko kopac, bo inaczej w przyszlym roku tulipany beda wszedzie,
rowniez tam, skad podobno byly wykopane :-)))!
D.

7. Data: 2000-05-31 10:16:30

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Ja tez zawsze pomieszam. mimo naprawde wielkich staran, zaznaczania
kazdego tulipana tasma z nazwa. zawsze mi sie jakis zaplacze.
moja rozsada parapetowa...no coz. w tym roku mialam koszmarne straty,
poniewaz zakupilam polskie doniczki torfowe, ktore byly zarazone
grzybem. grzyb nie mogl pochodzic z ziemi, bo ziemie autoklawowalam.
niniejszym wszystkim odradzam powyzsze doniczki. w ten weekend
posadzilam ostatnia partie roslinek. ledwo skonczylam, rozpetala sie
burza i oberwanie chmury co zmusilo mnie do szybkiej ewakuacji. dopiero
w sobote dowiem sie, jak moje roslinki to przezyly...mam zle przeczucia.
na pocieszenie kupilam sobie roze, niewiadomej odmiany, dzikawa z
wygladu, niska, pelna i ciemnorozowa i pachnaca jak fabryka olejku
rozanego...
jak twoje roze z florexpolu? nie musze nadmieniac, ze moje zamowienie
zostalo zlekcewazone calkowicie?
Pozdrawiam serdecznie
Dorota
PS. obietnice ogrodowej wstrzemiezliwosci skladam sobie co roku :-)))!

8. Data: 2000-05-31 10:40:45

Temat: Odp: tulipany, hiacynty, krokusy
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do
(ciach)
> [...]
> gleboko kopac, bo inaczej w przyszlym roku tulipany beda wszedzie,
> rowniez tam, skad podobno byly wykopane :-)))!
Chyba, ze posadzisz cebulki w koszyczkach, wtedy nie ma klopotu z
wykopywaniem. Jest to wtedy nawet przyjemnosc. "Uciekanie" cebulek jest
wtedy rzadkoscia.
Pozdrawiam Krystyna

9. Data: 2000-05-31 10:43:54

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Sadze w koszyczkach. przynajmniej wiekszosc. te skubance potrafia
przeniknac przez szparki w koszyczku! zgadzam sie jednak, ze koszyczki
to swietne udogodnienie.
Dorota

10. Data: 2000-05-31 11:51:43

Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>gleboko kopac, bo inaczej w przyszlym roku tulipany beda wszedzie,
>rowniez tam, skad podobno byly wykopane :-)))!
Ten pomysl z koszyczkiem jest naprawde dobry, mysle sobie ze mozna go tez
wykorzystac przy innych cebulowych. Co do brazowego zabrwienia to owszem,
ale takie sa tylko te maciezyste cebulki, bo te odrostki sa biale. Rozumiem,
ze wykopywac wolno tylko te brazowe. A co by bylo jak bym te biale zostawila
w ziemi, czy bez cebuli glównej i lisci beda dalej sie rozwijac? Pozdrawiam,
Monika

www.magro.pl
oczko wodne
grzyby na trawie