tuńczyk

1. Data: 2001-03-27 10:38:05

Temat: tuńczyk
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

proszę o przepisy na sałatki z tuńczykiem.
sama natomiast polecam naleśniki z nadzieniem: tuńczyk plus starty zółty ser
plus oregano. pycha!
pozdrawiam
Katarynka

1. Data: 2001-03-27 10:43:21

Temat: Re: tuńczyk
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał...
> proszę o przepisy na sałatki z tuńczykiem.
> sama natomiast polecam naleśniki z nadzieniem: tuńczyk plus starty zółty
ser
> plus oregano. pycha!
Na moich stronach są dwie:
http://jduszczynska.republika.pl/_private/salatka_tu
na.htm
http://jduszczynska.republika.pl/_private/salatka_tu
nanas.htm
Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2001-03-27 10:46:36

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kasiek" <k...@w...ps.pl> wrote in message
> proszę o przepisy na sałatki z tuńczykiem.
> sama natomiast polecam naleśniki z nadzieniem: tuńczyk plus starty zółty
> [...]

Zupelnie przypadkowo przed chwila kliknelam w naszym archiwum na marzec
2000r i pierwszy watek w miesiacu- to " tunczyk -cudowna sprawa"- trzy posty
i trzy przepisy na salatki. Zerknij ...

Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Jola L-L

1. Data: 2001-03-27 10:48:01

Od: "Weronika" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam1
Oto przepis na sałatkę z tuńczyka:

puszka tuńczyka w oleju
groszek konserwowy
czerwona papryka
ogórek korniszony
torebka ryżu
majonez
sól, pieprz

ps. można dodać trochę startego zółtego sera

1. Data: 2001-03-27 11:03:31

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiek <k...@w...ps.pl> wrote in message
> proszę o przepisy na sałatki z tuńczykiem.

Czesto robie taka salatke:
puszka tunczyka w kawalkach sosie wlasnym
puszka czerwonej fasoli
Pokrojone w kostke:
3 jajka na twardo
ugotowana marchewka
ugotowana pietruszka
2-3 ziemniaki
1 maly por (biale czesc)
2 ogorki kiszone
majonez - ilosc wg uznania
lyzeczka musztardy
pieprz
sol

Salatka jest pyszna. Polecam.

Asia

1. Data: 2001-03-27 11:06:04

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia <a...@p...onet.pl> wrote in message

> kasiek <k...@w...ps.pl> wrote in message
>
> Czesto robie taka salatke:
zapomnialam napisac o papryce konserwowej - tak kilka kawalkow pokrojonych w
kostke
Asia :)

1. Data: 2001-03-27 11:15:20

Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

kasiek wrote:

> proszę o przepisy na sałatki z tuńczykiem.

Moja ulubiona salatka z tunczyka:

- puszka tunczyka w oleju
- 2 pomidory
- 1 duza papryka (kolor obojetny)
- 1 mala cebulka lub szczypior
- 2 - 3 ogorki kiszone
- 1 zabek czosnku
- 1 - 2 lyzki oliwy z oliwek
- 1 - 2 jajka na twardo
- sol, bialy pieprz, natka pietruszki

Wszystkie skladniki posiekac, wymieszac. Z wierzchu posypac parmezanem,
udekorowac jajkiem i pietruszka. Podawac schlodzone z bagietka i bialym
winkiem.
To jest bardzo lekka i pyszna salatka. Nie wiem, dlaczego, ale nie cierpie
zestawienia tunczyka i majonezu - jak dla mnie "gryza sie" (zwlaszcza,
jesli tunczyk w oleju) no i sprawia, ze salatka rozbi sie 'ciezka' i nie
wyglada apetycznie. Inna sprawa z roznymi dressingami.

A propos parmezanu - udalo mi sie wczoraj wyprodukowac wspaniale i proste
filety kurczacze w parmezanie - jak chcecie to wklepie.

--
GB

1. Data: 2001-03-27 11:28:12

Od: "Agnes" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja uwielbiam prosta, szybka i klasyczna salatke z tunczyka:
- torebka ryzu
- puszka tunczyka w oleju
- czosnek (zmiazdzyc min. ze 4 zabki)
- natka pietruszki (koniecznie swieza!)

Porzadnie schodzic, najlepiej jak sie przegryzie ze 30 min.
Nieskomplikowane ale smaczne jak malo co :-)

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2001-03-27 11:30:30

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A propos parmezanu - udalo mi sie wczoraj wyprodukowac wspaniale i proste
> filety kurczacze w parmezanie - jak chcecie to wklepie.
> GB

...chcecie..
.nigdy o to nie pytaj tylko dawaj:))))

Jola L-L

1. Data: 2001-03-27 11:59:50

Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> .nigdy o to nie pytaj tylko dawaj:))))

W sumie to przepis jest bardzo prosty. Piersi kurczacze dzielimy na pol,
nacieramy czosnkiem, sola, pieprzem i ziolami prowansalskimi, po czym
odsawiamy minimum na godzine. Potem obsmazamy na goracym oleju do lekkiego
zrumienienia.
Dno blachy (takiej malej do pieczenia ciasta) - w miejscach, gdzie maja
lezec filety - wysypujemy parmezanem, na to kurze cycki i znowu parmezan.
Zapiekamy w piekarniku 20-30 min. do zrumienienia sera.
'Kruczek' tkwi w tym, ze parmezan sie nie topi, tylko robi sie z niego
pyszna chrupiaca panierka.
Ja to zapodawalam z ziemniaczkami purre z zielonymi dodatkami (pietruszka,
szczypiorek) i duszona marchewka.

GB

A może by tak... piwko?
prosze o wyrozumialosc i pomoc