tym razem po wlosku - spagetti carbonare?

1. Data: 2003-12-16 16:53:14

Temat: Re: tym razem po wlosku - spagetti carbonare?
Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 16 Dec 2003 17:49:16 +0100, na pl.rec.kuchnia, Evunia napisał(a):

> http://www.roma-o-matic.com/ricette_en.php3?cod_ric=
91

I jeszcze:

http://tinylink.com/?BKrFmGujH9

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-16 18:52:09

Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wam wszystkim za pomoc! W zamian zrewanzuje si emoze jakims
przepisem... chociaz wy wszystko juz znacie :D

pozdrawiam
izis_

1. Data: 2003-12-16 19:03:55

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

co do przepisu do spaghetti albo do tagliatelle nie bede sie wtracal.
Orginal zostal prawie juz zapomniany ( tam uzywa sie 'policzkow" swinskich
itd.). pamietaj ze jezeli robisz cos po WLOSKU, to pasta a wiec spaghetti,
macharoni, lasagne i co ci sie tylko przysni, musisz pamietac ze to
przekaska albo pierwsze danie (Primo piatto). Oznacza to, ze po speghetti
podajesz danie glowne. albo obad trzy-daniowy z przystawka na zimno. I nie
polecam pomidorow bo teraz maja smak waty. Zrob zupe z dyni, potem male
porcje spaghetti a jako danie glowne scalopina - cielecina z gorgonzola albo
jeszcze lepiej z taleggio.
Po takim typowym zimowym menu jako deser podaj cantuccini z kawa

Smacznego

Dario

1. Data: 2003-12-16 19:49:53

Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dario" <D...@i...nu> napisał w wiadomości
> [...]
albo
> jeszcze lepiej z taleggio.
> Po takim typowym zimowym menu jako deser podaj cantuccini z kawa

kiedy bedziesz to robil??;)...a ja siedze teraz glodna.Chyba anuluje te
grupe na dzis wieczor;)

1. Data: 2003-12-16 20:19:35

Od: "Dario" <D...@i...nu> szukaj wiadomości tego autora

Zima czesciej, ale ogolnie jestem za bardzo tradycyjnym komponowaniem
posilkow z kuchni Casalinga -domowej i nie przepadam za "mieszaniem" w
regionach. Wino ciezko dopasowac, i smaki nie sa do siebie dopasowane. Co
innego w cuchni Novella. tam sie mozna dopiero wyzyc.

Dario

1. Data: 2003-12-16 20:43:12

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Izis_ napisał:
> [...]
> spotkania zazycyzli sobie wlasnie tak po wlosku :) W zwiazku z tym czy ktos
> moze mi podac przepis na spagetti carbonare (nawet nie wiem czy tak to sie
> pisze) bo moj mezczyzna zazyczyl sobie wlasnie takie wiec specjalnego wyboru
> nie mam :) Szukalam w googlach ale nie znalazlam niczego konkretnego :(
>
> Przy okazji, jako ze deser juz mam w planach to chcialam zapytac jaka
> przekaske mozna zrobic po wlosku, taka zeby znajomi nie siedzieli przy
> pustym stole podczas oczekiwania na spagetti oraz po nim. Jakies pomysly?

Hej Izis :-)
A ja Ci napisze przepis mojej siostry :)
Jest bardzo podobny do przepisu Bozenki (chyba :o))

Potrzeba: boczek, oliwe, smietane, ser parmezan, sol, bialy piperz,
jajko no i makaron.

W garze nastaw wode na makaron.
Na patelni wytop boczek na dosc chrupiaco zloto. W miare mozliwosci zlej
wytopiony tluszcz.
parmezan zetrzyj na drobnej tarce na takie wiorki drobne.
smietane wymieszaj z jajkiem. dopraw sola i bialym pieprzem.
gdy makaron sie ugotuje i bedzie odecdzony wlej mieszanine jajka i
smietany. tej mieszanki ma byc tyle by delikatnie oblepila makaron ale
zeby nie plywal w sosie czyli standard wloski.
wazne by wylac te miksture na goracy makaron zeby jajko sie scielo ale
wazne tez by zamieszac...zeby nie miec jaja sadzonego ;)
nastepnie jak z leksza przestygnie wsypac parmezanu(tez z umiarem) i
boczek, delikatnie wymieszac. jesli za malo pikantne to dodaj ciutke
pieprzu ale zeby gorzkie nie bylo, aha - nie musze chyba pisac ze swiezo
zmielony bedzie najlepszy ;) mozna tez dodac troche galki jak ktos lubi.

do tego biale winko i pychota. :-)

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2003-12-16 21:34:01

Od: "mikw" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> napisał w
wiadomości news:brnqo7$q0i$1@SunSITE.icm.edu.pl...

> [...]
> pieprzu ale zeby gorzkie nie bylo, aha - nie musze chyba pisac ze swiezo
> zmielony bedzie najlepszy ;) mozna tez dodac troche galki jak ktos lubi.

Apropos parmezanu, od bardzo dawna używałem tylko parmiggiano reggiano,
i diabli mnie podkusili kupić podróbkę pod tytułem parmezan, firma polser.
Zupełnie nie przypomina oryginału, omijać szerokim łukiem.
Parmezan oczywiście ma być kupiony w kawałku, a nie tarty.

PZDR

mikw

1. Data: 2003-12-16 21:35:38

Od: "walkie!" <walkie_wywal_to@to_tez_wywal_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mikw napisał:

> [...]
> Zupełnie nie przypomina oryginału, omijać szerokim łukiem.
> Parmezan oczywiście ma być kupiony w kawałku, a nie tarty.

POLski wloski ser nie moze byc smaczny. a polser to juz wybitnie ma
jakies zle przezycia chyba z tego typu serem. jego parmezan smakuje jak
strata swieczka.
ja tam mam zawsze bryle porzadnego w lodowce :)

1. Data: 2003-12-17 11:05:59

Od: "Izis_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
albo
> jeszcze lepiej z taleggio.
> Po takim typowym zimowym menu jako deser podaj cantuccini z kawa

ale oni tyle nie zjedza :) Chce zrobic tak: jakas przekaska np salatka albo
tak jak podono mi pomysl, bagietka i ziola w oliwie albo pomidory zapiekane
z parmezanem (?), potem wlasnie to spagetti (jakos nie moge sie do niego
przekonac: bez kurczaka bez czerwonego sosu jakos mi tak lyso no ale czego
sie nie robi dla mezczyzny) i na deser tiramisu, ktore moj M opanowal do
perfekcji.
Ale przyznam ze ta cielecina brzmi niezle. Mozesz podac przepis? I na deser
tez?
Bede wdzieczna

Izis_

1. Data: 2003-12-17 12:43:56

Od: "maciej debski" <m...@s...killer> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izis_" <i...@w...pl> napisał...

> z parmezanem (?), potem wlasnie to spagetti (jakos nie moge sie do niego
> przekonac: bez kurczaka bez czerwonego sosu jakos mi tak lyso no ale czego
> sie nie robi dla mezczyzny)

sprobuj. kuchnia wloska to nie tylko spaghetti bolognese.
a w sosie zamiast kurczaka masz boczek i to zdecydowanie wystarczy - proste
jest piekne (i smaczne).

mac.

makrela?
Japońskie pałeczki do sushi - Wwa
Pierniczki - zdobienie
po prosbie - cos z twarogu
prosze grupowiczów o link do programów polskich kulinarnych