uczulenie na alkohol ?

1. Data: 2003-04-15 15:24:00

Temat: uczulenie na alkohol ?
Od: Daniel <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich, mam drobny problemik zdrowotny - wszystko wskazuje na
to ze jest to cos w rodzaju uczulenia na alkohol - moze ktos mial cos
podobnego ?
Opisze jak sie to objawia...
Otoz zaczelo sie to po wyjezdzie sylwestrowym (kilkudniowym)
bezposrednio przed wyjazdem bralem leki takie przeciwzapalne - na
poczatku grodnia milaem operracje kregoslupa i po poeracji doatalem
tabletki..nie pamietam jak sie nazywaly, w kazdym razie 2 dni przed
piciem tabletki odstawilem...pojechalem na sylwestra, oczywiscie troche
sie pilo, po powrocie - zazylem znowu lekarstwo - i w ciagu 30 minut na
twarzy i calym ciele wyskoczyly mi wypukle plamy -nie byly to bomble,
ale byly wyczuwalne (dotykiem) wygladaly tak ze na zewnatrz byly
czerwone, a w samym srodku mialy kolor skory, i okropnie swedzialy.
Wzialem wiec to co zazwyczaj bierze sie zeby zlagodzic skutki uczulenia
- wapno, witamina c, za pare godzin objawy prawie calkowicie ustapily, a
nazajutrz nie bylo juz po nich sladu.
Potem plamy te (juz z mniejsza intensywnoscia i czestotliwoscia)
pojawialy sie mniej wiecej co 2 dni -glownie pod wieczor i jak
przebywalem w cieplych pomieszczeniach, wyjscie na zewnatrz (zima byla)
bardzo szybko sprawialo ze czesc plam znikala.I tak jak za pierwszym
razem nazajutrz nie bylo juz zadnego sladu, ew. pojawialy sie, ale w
innych miejscach.
Obajawy nasilaly sie nazajutrz, lub na drugi dzien po spozyciu alkoholu.
Poszedlem do lekarza ktory przepisal mi leki odczulajace - pomagaly, ale
na krotka mete,potem sie skonczyly i do lekarza juz nie poszedlem.
Aha, oblawy tego uczulenia z czasem pojawiaja sie coraz zadziej i jak
przez pierwsze 1,5 miesiaca pojawialy sie regularnie, to teraz juz
raczej tylko po baletach.
Spotkal sie ktos z czyms takim?
Lekarzy i tabletek wogule staram sie unikac jesli nie jest to
konieczne..wiec prosze o rade - czy sadzicie ze to cos powaznego ? Czy
moze poprostu powinienem przestac spozywac alkohol? Jakos etermalnie
duzo nie pije -weekendowo, mniej wiecej co drugi weekend.

pozdrowka
daniel

2. Data: 2003-04-15 18:10:19

Temat: Re: uczulenie na alkohol ?
Od: Kaja <k...@B...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

15 kwiecień 2003 (wtorek).Patrzę,a tu o 17:24 *Daniel*
<3...@w...pl> namalował/a:

> moze poprostu powinienem przestac spozywac alkohol?

Prawdopodobnie.

>Jakos etermalnie
> duzo nie pije -weekendowo, mniej wiecej co drugi weekend.

Ale od razu pewnie tak,że zwalasz się z nóg.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

3. Data: 2003-04-16 10:16:56

Od: Daniel <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

>15 kwiecień 2003 (wtorek).Patrzę,a tu o 17:24 *Daniel*
><3...@w...pl> namalował/a:

>Prawdopodobnie.

- ze prawdopodobnie, to do tego sam doszedlem, wiec akurat ameryki nie
odkrylas

>Ale od razu pewnie tak,że zwalasz się z nóg.

o...to juz jest obrazliwe...podejzewam ze sie nie znamy wiec skad te
domysly ?
Tak na przyszlosc- jak nie masz nic do powiedzenia na zadane pytanie to
siedz cicho.

pozdrawiam

daniel

4. Data: 2003-04-18 00:19:57

Od: "Het Sprinkhaan" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich, mam drobny problemik zdrowotny - wszystko wskazuje na
> to ze jest to cos w rodzaju uczulenia na alkohol - moze ktos mial cos
> podobnego ?

Hmmm....
Brat miał podobne objawy lecz z lżejszym przebiegiem. Plamy na twarzy i
szyi. Nieregularne, w miejscach po przypadkowym dotknięciu. Wyczuwalne było
lekkie pieczenie tych miejsc.
Plamy utrzymywały się przez ok. 0,5-1 h . Nie ważny był rodzaj alkoholu,
lecz stan ogólny. Lekarze ignorowali opis i cały przypadek. Po wyjeżdzie za
granice zwykły lekarz internista ogólnie tak to opisał, że ma to związek z
florą bakteryjną utrzymującą się w jamie ustnej i gardle a szczególnie na
migdałkach. Alkohol drażniąc "tę florę" powoduje jej reakcję obronną,
wydzielanie przez nią"nazwijmy to "toksyn" i powstawanie odczynów
uczuleniowych w takiej postaci. Przed pójściem więc na imprezkę najlepiej
będzie wypłukać gardło i possać Strepsils. Być może twoje objawy mają inne
przyczyny immunologiczne. Wiedza na temat mechanizmów powstawania chorób
jest jak widzisz w Polsce tajemna.

5. Data: 2003-04-18 08:39:55

Od: most wanted <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Het Sprinkhaan wrote:

>Być może twoje objawy mają inne
>przyczyny immunologiczne. Wiedza na temat mechanizmów powstawania chorób
>jest jak widzisz w Polsce tajemna.
>Pozdrawiam

No wlasnie - lekarz u ktorego bylem nie zrobil nic aby sie dowiedzec o
co chodzi - wez pan tabletki i do domu, po co myslec - lekarstwa przecie
mamy...

ps. dzieki za odpowiedz

pozdrawiam
daniel

6. Data: 2003-04-28 18:05:13

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

wystepuje uczulenie na alkohol uwarunkowane genetycznie. dosyc czeste
u japonczykow, nawet alkoholizowany cukierek moze wywolac reakcje. a
co u Ciebie, nie wiem

7. Data: 2003-04-28 20:09:20

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:minqavg0es1nm3stff0k3rld9s6mu1qs8b@4ax.com tako rzecze Jack
Szaniawski

> wystepuje uczulenie na alkohol uwarunkowane genetycznie. dosyc czeste
> u japonczykow, nawet alkoholizowany cukierek moze wywolac reakcje
?
Jesteś pewien tego co piszesz? W Chinach i Japonii częściej występuje
mutacja genu odpowiadającego za pewien enzym, pozwalający organizmu
łatwiej rozkładać alkohol (dehydrogenaza alkoholowa?). Stąd słabsze
głowy, ale żeby ich ubzdryngolić cukierkiem to chyba "urban legends"

--
Matwieicz kupował zachodnie piwo w puszkach, przelewał do krajowych
butelek i dopiero wtedy pił. W ten sposób poniżał Zachód.

8. Data: 2003-04-29 12:10:44

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> wrote:

> [...]
>łatwiej rozkładać alkohol (dehydrogenaza alkoholowa?). Stąd słabsze
>głowy, ale żeby ich ubzdryngolić cukierkiem to chyba "urban legends"

wiem to z dugiej (dokladnie) reki. kobieta musiala sie dowiadywac, czy
nie ma alkoholu w lodach czy cukierkach (typu barylka czekoladowa z
likworem - (tak zakladam)). ale glowy nie dam

rejestracja przyczepy camp sprowadzonej z Niemiec
TIVON?
Siusianie w lozko 4-latka
tabletki na żołądek
CEREROLYSIN