wawrzynki

1. Data: 2001-03-10 20:35:02

Temat: wawrzynki
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Namawiam goraco do uprawiania tych krzewow jak w temacie w ogrodzie.(Daphne
mezereum)
Niezwykle pachnace kwiaty w kolorach białych i karmazynowych ukazuja sie o
tej porze roku i sa pierwszym zwiastunem nadchodzacej wiosny.

Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

2. Data: 2001-03-12 08:28:21

Temat: Re: wawrzynki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJMEBPCCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> [...]
> Niezwykle pachnace kwiaty w kolorach białych i karmazynowych ukazuja sie
> tej porze roku i sa pierwszym zwiastunem nadchodzacej wiosny.

Czy różne egzemplarze wawrzynków mają prawo kwitnąć o różnych porach, nawet
o kilka tygodni wcześniej/później?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-03-12 09:14:54

Od: j...@o...org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie sa bardzo ladne,ale...
U mnie sie nie chca utrzymac,nie lubia kwasnej gleby.
Pozdrawiam Juras

4. Data: 2001-03-12 10:32:41

Temat: Odp: wawrzynki
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Kozlowski" <j...@o...org.pl> napisał w wiadomości
> Faktycznie sa bardzo ladne,ale...
> U mnie sie nie chca utrzymac,nie lubia kwasnej gleby.
A u mnie maja sie znakomicie i juz zakwitly (takie w naturalnym liliowym
kolorze). Jest jakas odmiana, ktora nizsza jest od wawrzynka wilczelyko, a
znosi (moze nawet lubi?) kwasna glebe. Trudno ja jednak kupic w Lublinie.
pik

5. Data: 2001-03-12 12:48:26

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2001-03-12 19:10:59

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Odmian karłowatych jest wiele,faktycznie trudno sie ukorzeniaja i dlatego
kłopot z nabyciem.
Jedne z piekniejszych to D.arbuscula i D.petraea wysokosc do 15 cm. ale
rosna bardzo wolno i sa wyjatkowo kaprysne.
Pierwsze karlowe egzemplarze nabyłem w byłej Czechosłowacji,do tej pory nie
wiem jak je rozmnozyc, wszystkie próby sadzonkowania kończa sie
niepowodzeniem.
Sa mrozoodporne jak zakwitaja to widac tylko kwiaty.
Generalnie nie znosza kwasnej gleby.

7. Data: 2001-03-12 20:11:43

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJGEDGCCAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...
[...]
> Pierwsze karlowe egzemplarze nabyłem w byłej Czechosłowacji,do tej pory
nie
> wiem jak je rozmnozyc, wszystkie próby sadzonkowania kończa sie
> niepowodzeniem.
Jest ktoś, kto może ci pomoże. ;-)))
Pozdrawiam, Jerzy

8. Data: 2001-03-13 05:52:05

Temat: ukorzenianie brzozy
Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

Marzy mi sie brzoza "placzaca" pod domem. W okolicy nie brakuje sadzonek o
roznym stopni placzliwosci ale mysle ze najpewniej byloby ukorzenic sadzonke
pobrana z doroslego egzemplarza o wybranym pokroju. Czy ktos moglby mi
doradzic czy, jak i kiedy to najlepiej zrobic.
Pozdrawiam
Tomek

9. Data: 2001-03-13 09:19:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJGEDGCCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...
> [...]
nie
> wiem jak je rozmnozyc, wszystkie próby sadzonkowania kończa sie

Czy te gatunki nie wykształacają nasion (jakieś specjalne motylki potrzebne
czy coś takiego?)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-03-13 17:00:38

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niepowodzeniem.

Czy te gatunki nie wykształacają nasion (jakieś specjalne motylki potrzebne

Daphne mezereum sam sie wysiewa bez mojej ingerencji,co roku sa małe
sadzonki,około 20 szt rocznie.
Natomiast te karłowe wawrzynki cneorum ,czy arbuscula po wysianu siewki sa
bardzo podatne na wirusy powodujace plamistosc lisci.
Na zachodzie wszystkie karłowe wawrzynki sa szczepione.Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

RE: Pomocy!!!
Gdzie mozna sciagnac kalendarz biodynamiczny?
Pomocy!!!
Glorioza
Re: mapa