ukorzenianie lilakow

1. Data: 2003-02-25 07:43:10

Temat: ukorzenianie lilakow
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przycinaja u nas w O.Bot. jak leci i wlasnie robia ciecie odmladzajace
starych lilakow. Wzielam troche tych badylkow i bede probowala cos z nimi
zrobic. Czy ktos moze ukorzenial pedy lilaka? Udaje sie, czy nie? Bo pora
podobno nie najlepsza teraz na pobieranie sadzonek zdrewnialych...
Pozdrowienia - Ewa Sz. z ew. duza iloscia materialu na podpalke.

2. Data: 2003-02-25 07:54:01

Temat: Odp: ukorzenianie lilakow
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> [...]
> podobno nie najlepsza teraz na pobieranie sadzonek zdrewnialych...
> Pozdrowienia - Ewa Sz. z ew. duza iloscia materialu na podpalke.

Ewo prawdę mówiąc to nie mam pojęcia, czy da się ukorzenić lilaki z sadzonek
zdrewaniałych. Sądzę, że nie za bardzo. Wiem, że rozmnaża się lilaki przez
siew, oczkuje lub przez sadzonki zielne. Tak mi się wydaje, że gdyby się
udawało z sadzonek zdrewniałych to byłyby one tańsze, ale próbuj, a jak się
uda, nie zapomnij o tym napisać. A swoją drogą, to ciekawa jestem czy przez
sadzonki zielne rozmanża się wszystkie gatunki lilaków, czy tylko niektóre,
ja w tym roku spróbuję z lilakiem meyera "Palibin"
Kaśka

3. Data: 2003-02-25 08:03:13

Temat: Re: ukorzenianie lilakow
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przycinaja u nas w O.Bot. jak leci i wlasnie robia ciecie odmladzajace
> starych lilakow.

Jeju... zawsze myslalam, ze tnie sie przy okazji zcinania przekwitnietych
kwiatostanow....
Znowu cos zle robilam.... :-(((

Asia

4. Data: 2003-02-25 08:54:55

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jeju... zawsze myslalam, ze tnie sie przy okazji zcinania przekwitnietych
> kwiatostanow....
> Znowu cos zle robilam.... :-(((
>
> Asia

Spokojnie nic żle nie robiłaś ...
Cięcie odmładzające jakie ( jak przypuszczam ) prowadzą w Ogr. Bot.wykonuje się
na strszych krzewach raz na kilka lat w celu prześwietlenia i odmłodzenia
właśnie...

Pozdro
Jack

5. Data: 2003-02-25 09:24:03

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl wrote in

> Spokojnie nic żle nie robiłaś ...

Dokladnie! nawet bardzo dobrze zrobilas!

> Cięcie odmładzające jakie ( jak przypuszczam ) prowadzą w Ogr.
> Bot.wykonuje się na strszych krzewach raz na kilka lat w celu
> prześwietlenia i odmłodzenia właśnie...

Szczerze mowiac, to ja mam wrazenie, ze ostatnio przeprowadzaja ciecia w
celu przeprowadzenia ciecia...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

6. Data: 2003-02-25 09:26:20

Temat: Re: Odp: ukorzenianie lilakow
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in

> [...]
> wydaje, że gdyby się udawało z sadzonek zdrewniałych to byłyby one
> tańsze, ale próbuj, a jak się uda, nie zapomnij o tym napisać.

Kto nie eksperymentuje, ten sie nie denerwuje :-)
Zobaczymy. W razie czego zuzyje je na podpalke przy jakim grilowaniu i juz
:-))
A z tych zielnych sadzonek to takie pelnie odmiany mozna, czy trzeba dac im
lepsze korzenie?
Pozdrowienia - Ewa Sz. ustawiona w nowym kierunku

7. Data: 2003-02-25 09:31:12

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

JotHa wrote:

> Jeju... zawsze myslalam, ze tnie sie przy okazji zcinania przekwitnietych
> kwiatostanow....
> Znowu cos zle robilam.... :-(((

A ja myślę, że to oni źle robią (chociaż fachowcy :-)) Lilaki
teraz cięte raczej nie zakwitną w tym roku. Ewa, wypowiedz się,
może jakieś głupstwa plotę?

Krycha&Co(ty)

8. Data: 2003-02-25 09:40:19

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote in

> A ja myślę, że to oni źle robią (chociaż fachowcy :-)) Lilaki
> teraz cięte raczej nie zakwitną w tym roku. Ewa, wypowiedz się,
> może jakieś głupstwa plotę?

Masz swieta racje!
A ja mam nadzieje, ze jakis kawalek z pakami kwiatowymi zostawia...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

9. Data: 2003-02-25 09:55:53

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> [...]
> probowala cos z nimi zrobic. Czy ktos moze ukorzenial pedy lilaka?
> Udaje sie, czy nie? Bo pora podobno nie najlepsza teraz na

W mądrych książkach nie ma nic o sadzonkach zdrewniałych. O sianiu,
szcepieniu i sadzonkach zielnych -- owszem. A o zdrewniałych nic.

Ale mimo wszystko, wybrałbym dobre, grube pędy i wsadził do ziemi. I
niech siedzi -- jeść nie chce, a może jednak się uda?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Ruski matros z wybrzeża Czukotki
Miał zajoba na punkcie Bardotki.

10. Data: 2003-02-25 13:40:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> Szczerze mowiac, to ja mam wrazenie, ze ostatnio przeprowadzaja ciecia w
> celu przeprowadzenia ciecia...

Zapewne sa na to pieniadze, ktorych nie wolno wykorzystac na cokolwiek innego.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz