ulgi komunikacyjne w Warszawie!

1. Data: 2002-05-12 18:51:46

Temat: ulgi komunikacyjne w Warszawie!
Od: "dymitr" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos z grupowiczow orientuje sie, jak na dzien dzisiejszy wygladaja ulgi
dla I grupy w korzystaniu z komunikacji miejskiej w Warszawie?(metro,
tramwaje,autobusy). wczesniej (tzn. przed pseudo-zmianami naszego rzadu) ON
z I grupa podrozowali za darmo wraz z opiekunami, ale jak to wyglada
dzisiaj?
z gory wielkie dzieki i pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2002-05-13 06:21:02

Temat: Re: ulgi komunikacyjne w Warszawie!
Od: "mkarwan" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wykaz osób uprawnionych uchwałą Rady m.st. Warszawy do przejazdów
bezpłatnych lub ze zniżką 48%.

1. Do bezpłatnych przejazdów środkami gminnego transportu zbiorowego
uprawnieni są:

5/ dzieci i młodzież dotknięta inwalidztwem lub niepełnosprawnością, nie
dłużej niż do ukończenia 26 roku życia - na podstawie ważnej legitymacji
wydanej przez:

a) placówkę oświatową dla uczniów dotkniętych inwalidztwem lub
niepełnosprawnych (wzór MEN-II/182),

b) Krajowy Komitet Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym przy Zarządzie
Głównym Towarzystwa Przyjaciół Dzieci,

c) Polski Związek Głuchych

lub orzeczenia komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia
stwierdzającego zaliczenie do jednej z grup inwalidów, albo orzeczenia
zespołu orzekającego o stopniu niepełnosprawności: znacznym, umiarkowanym
lub lekkim.

6/ opiekun dzieci i młodzieży, o których mowa w pkt 5, który:

a) podróżuje z uprawnionym,

b) podróżuje po uprawnionego lub po odwiezieniu uprawnionego -
wyłącznie na trasie od miejsca zamieszkania do placówki oświatowej, ośrodka
terapii, przychodni lekarskiej lub zakładu opieki zdrowotnej - na podstawie
zaświadczenia z podaną trasą dojazdu wydanego przez placówkę oświatową,
ośrodek terapii, przychodnię lekarską lub zakład opieki zdrowotnej.

7/ osoby:

a) uznane za całkowicie niezdolne do pracy i samodzielnej
egzystencji - na podstawie orzeczenia ZUS,

b) uznane za niepełnosprawne w stopniu znacznym - na podstawie
orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność wydanego przez zespół
orzekający o stopniu niepełnosprawności,

c) będące opiekunami towarzyszącymi osobom wymienionym pod lit. "a"
lub "b" na podstawie wskazania przez osobę uprawnioną.

Osobom wymienionym pod lit. "a" lub "b" uprawnienia przysługują,
jeżeli ich inwalidztwo lub niepełnosprawność została określona na podstawie
przepisów prawa polskiego.

8/ ociemniali wraz ze wskazanym przez nich przewodnikiem - na podstawie
legitymacji Polskiego Związku Niewidomych.

9/ upośledzeni umysłowo wraz z opiekunem - na podstawie legitymacji
Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym lub
legitymacji Warszawskiego Koła tego Stowarzyszenia.

Rozdział IV.

1. Uprawnieni do bezpłatnych przejazdów środkami gminnego transportu
zbiorowego z mocy ustaw szczególnych:

2/ inwalidzi wojenni i wojskowi - na podstawie Książeczki Inwalidy
Wojennego (Wojskowego) wydanej przez ZUS oraz przewodnik inwalidy wojennego
(wojskowego) I grupy - na podstawie wskazania przez inwalidę.

(art. 16 ust.1 ustawy z dnia 29 maja 1974 r. o zaopatrzeniu inwalidów
wojennych i wojskowych oraz ich rodzin - tekst jednolity w Dz.U. z 1983r.
nr.13 poz.68, z późn. zm.).

3/ dzieci i młodzież uczęszczająca do szkół specjalnych, według
wykazu Ministerstwa Edukacji Narodowej na trasie od miejsca zamieszkania
do szkoły - na podstawie ważnej legitymacji szkoły specjalnej (wzór
MEN-II/182) z podaną trasą dojazdu, oraz dla opiekuna na podstawie
zaświadczenia wydanego przez szkołę specjalną z podaną trasą dojazdu

(art. 112 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie
oświaty - Dz.U. nr 95, poz.425, z późn. zm.)

pozostałe informacje o ulgach:
http://www.ztm.waw.pl/tar200110-1.htm
informacje o komunikacji w Warszawie
http://www.ztm.waw.pl/

3. Data: 2002-05-13 19:00:20

Od: "NeoN" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

dla informacji powiem , że w Białymstoku inwalidzi I grupy , przejazdy mają
za darmo. Nie dalej jak w poniedziałek miałem kontrolę w autobusie,
wystarczyło, że powiedziałem I GRUPA. Wystarczyło ))

Pozdrawiam Wojtek
http://samisobie.clan.pl/~radiol
http://wojtekjab.fm.interia.pl/~radiol

4. Data: 2002-05-13 19:02:32

Temat: ot errata
Od: "NeoN" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://wojtekjab.fm.interia.pl/

teraz ok ;))

5. Data: 2002-05-13 19:07:17

Temat: Re[2]: ulgi komunikacyjne w Warszawie!
Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :-) szukaj wiadomości tego autora

Dziś jest 13 maja 2002

witaj na grupie pl.soc.inwalidzi NeoN

W Twoim liście datowanym 13 maja 2002 (21:00:20)o identyfikatorze
news:<3ce00d92_1@news.vogel.pl> można przeczytać:

N> dla informacji powiem , że w Białymstoku inwalidzi I grupy , przejazdy
N> mają za darmo.

W Nawiązaniu do jego treści

Witajcie taka sama sytuacja jest w Bielsku Białej czasem proszą o
pokazanie grupy ale rzadko mnie wystarcz a pieczątka w dowodzie ale ciekawi
mnie jak to jest z nowymi dowodami :) tymi kartami kredytowymi :)

Pozdrowienia,
Piotr
mailto:p...@p...onet.pl

6. Data: 2002-05-15 21:43:27

Temat: Re: Re[2]: ulgi komunikacyjne w Warszawie!
Od: "NeoN" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> witaj na grupie pl.soc.inwalidzi NeoN

Przez chwilę poczułem się jak nowy na grupie :))

> [...]
ciekawi
> mnie jak to jest z nowymi dowodami :) tymi kartami kredytowymi :)

Ja wożę ze sobą orzeczenie, dla świętego spokoju,

- W.

7. Data: 2002-05-16 04:52:15

Temat: Re[4]: ulgi komunikacyjne w Warszawie!
Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :) szukaj wiadomości tego autora

Dziś jest 16 maja 2002

witaj na grupie pl.soc.inwalidzi NeoN

W Twoim liście datowanym 15 maja 2002 (23:43:27)o identyfikatorze
news:<3ce2d6d8_1@news.vogel.pl> można przeczytać:

N> Przez chwilę poczułem się jak nowy na grupie :))

W Nawiązaniu do jego treści:

Haha miło przez chwile przypomnieć sobie stare dobre czasy prawda :)

Pozdrowienia,
Piotr
mailto:p...@p...onet.pl

firma-spam
prosba o pomoc w pisaniu pracy mgr
Biuletyn DPS Forum nr 25B - 10.05.2002
komputer dla niewidomego gimnazjalisty
Może ktoś przerabiał tem temat i podzieli się wsoimi uwagami - warto przeczytac chyba nie jestem sam w takiej sytuacji !