uprawianie sztuki i zapieprz

1. Data: 2003-01-26 06:22:38

Temat: uprawianie sztuki i zapieprz
Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam precedensu:
artystka, matka, żona - wszyskie te fumkcje spełnione
(przynajmniej poprawnie) w jednej osobie;
da/ło się???

~~
Mania

______________________
alt.pl.hum.sztuka - archiwum
http://groups.google.com/groups?hl=pl&group=alt.pl.h
um.sztuka
http://atticus.pl/mania/

PS wrzuciłam to pytanie na aphasie, ale z altami nie mozna sie
crosspostować :(, więc może wrzucajcie re i tu i tam pls :)

1. Data: 2003-01-26 08:36:24

Temat: Re: uprawianie sztuki i zapieprz
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> szukam precedensu:
> artystka, matka, żona - wszyskie te fumkcje spełnione
> (przynajmniej poprawnie) w jednej osobie;
> da/ło się???

A dlaczego miałoby się nie dać?
IMHO wiele się da pod warunkiem gdy ma się dobry związek, tzn. osoby
współpracują, a nie licytują się kto mniej wkłada do wspólnego. I pod
warunkiem, że potrzeba bycia artystką będzie zdroworozsądkowa.

Asmira

1. Data: 2003-01-26 10:27:22

Od: "Łukasz Nawrocki" <l...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> szukam precedensu:
> artystka, matka, żona - wszyskie te fumkcje spełnione
> (przynajmniej poprawnie) w jednej osobie;
> da/ło się???

moja mama łączy te trzy funkcje w sobie... i każdą z wielkim poświęceniem i
oddaniem - bardzo szanuje ją za to.

1. Data: 2003-01-26 16:40:25

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"mania" <m...@a...pl> wrote in message news:b0vuqk$atj$1@news.tpi.pl...
> szukam precedensu:
> artystka, matka, żona - wszyskie te fumkcje spełnione
> (przynajmniej poprawnie) w jednej osobie;
> da/ło się???

Moja kolezanka, Ania Luczak-Romaszewska, (malarka).
(pierwszy przyklad, jaki mi przyszedl do glowy).
Uprawia i zyje ze sztuki, jedno malzenstwo -juz od przeszlo 25 lat (maz
Antek Romaszewski tez artysta) - madry, udany syn. Oboje ksztalceni na ASP,
maja nawet papiury na artystow.

Kaska

1. Data: 2003-01-26 16:44:40

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"asmira" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> współpracują, a nie licytują się kto mniej wkłada do wspólnego. I pod
> warunkiem, że potrzeba bycia artystką będzie zdroworozsądkowa.

Trzymajac sie podanego wyzej przez siebie przykladu Anki Romaszewskiej.
Zdroworozsadkowo to byloby gdyby zaczela tluc grafike komputerowa np., bo to
by przynioslo znacznie wiekszy dochod. Ale oni wola "niezdroworozsadkowo" -
i zyja , pracuja, a wychowali naprawde wyjatkowo udane dziecko ( choc
nie -artyste:)

Kaska

1. Data: 2003-01-26 19:22:05

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
"niezdroworozsadkowo" -
> i zyja , pracuja, a wychowali naprawde wyjatkowo udane dziecko ( choc

Nie, rzemiosło artystczne, jakim bywa grafika komputerowa, byłoby bardzo
praktyczne (i przy okazji zdroworozsadkowe). Mnie jednak bardziej chodzilo o
zdrowy rozsadek w znaczeniu dostrzegania potrzeb calej rodziny, nie
pozwalaniu na to, by zagluszal je zew sztuki. Bo jednak przykladow rodzin,
ktore rozpadly sie z powodu uprawianej sztuki (i wiazacego sie z tym trybu
zycia), bylo znacznie wiecej.

Asmira

1. Data: 2003-01-26 23:22:03

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mania" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
[]

Zona i matka to chyba nie takie trudne? :-)
potem wystarczy dodac "artyska" - znalesc taka- i precedens gotowy :)
Duch

1. Data: 2003-01-26 23:22:47

Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

mania:
> da/ło się???

Jest ktos taki w Irlandii.
To wokalistka.
Kiedys sluchalem z nia wywiadu w radiu.

Czarek

1. Data: 2003-01-27 02:17:51

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mania" news:b0vuqk$atj$1@news.tpi.pl...

serdeczne dzięki wszystkim

<< Dla fizyka najważniejszym celem jest poszukiwanie podstawo-
wych praw natury ogólnej, które są punktem wyjścia do dedukowa-
nia wizji świata. Umożliwia to _jedynie_ intuicja połączona
z czymś w rodzaju zamiłowania do empirii. Podobnie jak Schopen-
chauer uważam, że jednym z najsilniejszych bodźców, które poz-
walają coś osiągnąć w sztuce i w nauce jest potrzeba ucieczki
od codziennego życia, dokuczliwego chamstwa i smutnej monoto-
nii. [To] Chęć uwolnienia się od krępujących więzów, jakimi są
nasze własne, wiecznie zmieniające się pragnienia. >>
[film dokumentalny "Einstein - mit i człowiek"]
z: news:b09f3o$jdv$3@news.tpi.pl...

1. Data: 2003-01-27 22:14:13

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| "mania" news:b0vuqk$atj$1@news.tpi.pl...
|
| serdeczne dzięki wszystkim

Jak się czujesz?

| << Dla fizyka najważniejszym celem jest poszukiwanie podstawo-
| wych praw natury ogólnej,

Dla wszystkich

| które są punktem wyjścia do dedukowa-
| nia wizji świata.

dedukowanie jest etapem początkowym. - ścieżka 1

| Umożliwia to _jedynie_ intuicja połączona
| z czymś w rodzaju zamiłowania do empirii.

A to prawda - dla ścieżki 1

| Podobnie jak Schopen-
| chauer uważam, że jednym z najsilniejszych bodźców, które poz-
| walają coś osiągnąć w sztuce i w nauce jest potrzeba ucieczki

Podobnie i ja uważam - strach/motywacja
inni też uważają - marchewka/motywacja

| od codziennego życia, dokuczliwego chamstwa i smutnej monoto-
| nii.

Wytłumaczenie 1 cywilizacyjne, dla ścieżki 1

| [To] Chęć uwolnienia się od krępujących więzów, jakimi są
| nasze własne, wiecznie zmieniające się pragnienia. >>

Wytłumaczenie 2 dla ścieżki 1

| [film dokumentalny "Einstein - mit i człowiek"]
| z: news:b09f3o$jdv$3@news.tpi.pl...

To miło, że słuchasz klasyków :-))
To nie Ty się zmieniłaś, to ja :-))
To nie Ty zawiniłaś, to ja.
Ale ja dzięki temu posiadłem kolosalną wiedzę.
Uczę się z tym żyć :-)
Dzięki.
ett
:-)