w Ace zżółkła serwetka - ratunku!!!!!

1. Data: 2004-08-16 10:23:02

Temat: w Ace zżółkła serwetka - ratunku!!!!!
Od: "Ola" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miesiąc dziergałam serwetkę a potem moje dziecię pisakiem ją delikatnie
pokropkowało. Vanish Oxi nie pomógł więc wrzuciłam ją do Ace i ku mej rozpaczy
zaczęła na moich oczach żółknąć, haft został biały a tkanina pożółkła. Czy
można to jeszcze jakoś wybielić (to było bawełniane płótno 100%)???????
Poratujcie:-(((((

Ola

1. Data: 2004-08-16 10:33:12

Temat: Re: w Ace zżółkła serwetka - ratunku!!!!!
Od: Arleta Potocka-Gąsiorska <A...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy wiecej nie dam sie nabrac na ACE!!!!!!!

Kilka ladnych lat temu przypadkiem wrzucilam sobie cos ciemnego do
bialych rzeczy i zafarbowaly - dalam sie wtedy kolezance namowic na ACE
i owszem - ciuszki zbielaly ... az do nastepnego prania, kiedy wszystkie
zafarbowane i pozniej odplamione powierzchnie zzolkly nieodwracalnie
:-(((

Od tego czasu stronie od wszelkiej masci wybielaczy - wystarcza mi
proszek do bialych rzeczy (aktualnie Ariel) - bardzo ladnie wywabia
wiekszosc plam :-)

Pozdr. :-)

Arleta, wkurzona na maxa na Opoczno!!!

1. Data: 2004-08-16 13:34:13

Od: "piolka" <j...@m...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można to jeszcze jakoś wybielić (to było bawełniane płótno 100%)???????

Oczywiscie jest sposob, nawet dwa. Pierwszy: woda utleniona. Nalezy kupic w
aptece. najlepiej w tabletkach i zrobic roztwor dwa razy silniejszy, niz w
przepisie (dwa razy mniej wody). Namoczyc na kilka godzin, potem uprac w temp.
co najmniej 60 st.C. w proszku do bialego, polecam Ariela. Przewaznie dziala
bez pudla. jesli zazolcenie jest uparte, trzeba wygotowac w garnku w roztworze
wody polaczonej z perhydrolem i woda szklana. Na 2 litry wody szklanka
perhydrolu i szklanka wody szklanej. Mozna to kupic w sklepach chemicznych.
Trzeba uwazac, perhydrol to bodajze 30% roztwor wody utlenionej (apteczna jest
3 - 6%) Potem wyplokac dokladnie i jeszcze raz wygotowac w proszku do bialego.
Na przyszlosc pamietaj, ze mozna jak najbardziej uzywac Ace, ale koniecznie
stosujac dwie zasady: Ace musi byc rozrzedzone woda, wg przepisu i po moczeniu
trzeba natychmiast starannie wyprac odplamiana rzecz, nie w pralce, ale
recznie, energicznie pocierajac. Powtorzyc dwukrotnie (najlepiej zwyklym mydlem
do prania), porzadnie przeplukujac miedzy kolejnymi przepierkami. Nastepnie,
jeszcze mokre, wrzucic do pralki i przeprac normalnie. Zolkniecie spowodowane
jest pozostalosciami zwiazkow chloru, nie wyplukanymi dokladnie z tkaniny.
Zwykle pranie w pralce, albo lekkie przememlanie w reku nie wystarcza, by je
skutecznie usunac.

1. Data: 2004-08-16 16:48:50

Od: "ola" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jest
> 3 - 6%) Potem wyplokac dokladnie i jeszcze raz wygotowac w proszku do bialego.

Wielkie dzięki, lecę po wodę utlenioną i będę walczyć o śnieżną biel. A jeśli
chodzi o Ace to zawsze stosuje zgodnie z przepisem i nigdy nic nie zżółkło,
pomyślałam nawet że ta 100% bawełna miała sztuczne domieszki(haft nie zmienił
koloru) i zaszła jakaś reakcja. Nic to, mam nadzieję, że się uda :-)))))

Pozdrawiam i wielkie, wielkie, wielkie dzięki
Ola

druty-wzory
[szydełko]nadchodzi jesień - poszukje wzoru na piękny szal
[druty] wzory ubranek dla lalki dzidziusia typu baby born
druty - wzory free
Nowości na stronce