w sprawie ciasta bananowego Magdy Basset

1. Data: 2001-03-11 17:27:33

Temat: w sprawie ciasta bananowego Magdy Basset
Od: "Bartłomiej Jaworski" <d...@t...t4.ds.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglabym dostac ten przepis
od niedawan korzystam z tej grupy
a o tym ciscie juz duzo slyszalam...
prosze...
Aska

1. Data: 2001-03-11 19:12:30

Temat: Re: w sprawie ciasta bananowego Magdy Basset
Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Mysle ze Magda nie bedzie miala nic przeciw, jezeli poraz kolejny
skopiuje ten przepis dla Ciebie.
Cytuje:
" CIASTO BANANOWE

110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego

Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu
(jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka,
ubijac 1
minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac
1
minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco
sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka,
przelac
do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo
brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie
opadaja
na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo
dojrzale,
mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo sie obieraja po
zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.
MB"

Pozdrawiam Ania

1. Data: 2001-03-11 23:07:44

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moglabym dostac ten przepis
> od niedawan korzystam z tej grupy
> a o tym ciscie juz duzo slyszalam...
> prosze...

Przepraszam, ze sie podczepiam pod ten watek, ale akurat mi podpasowalo.
Zrobilam w/w ciasto _dokladnie_ wedlug przepisu i co? I zakalec!
Jak to mozliwe - podobno ono _zawsze_ wychodzi.
Pytanie mam takie - czy powodem zakalca moze byc to, ze moj piekarnik oklamuje
mnie w sprawie swojej temparatury? Podaje nizsza niz w rzeczywistosci?
Jakie moze byc inne wytlumaczenie?

Poprosze o wyjasnienia w wyzej wymienionej, nurtujacej mnie kwestii. Gosciom
udalo mi sie wytlumaczyc, ze 'ten typ tak ma', wiec zjedli, calkiem zreszta
dobre bylo:-) ale na przyszlosc, chcialabym jednak bez zakalca, jesli mozna...

Dagmara

--
a...@w...nl

1. Data: 2001-03-11 23:20:12

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał...
> [...]
oklamuje
> mnie w sprawie swojej temparatury? Podaje nizsza niz w rzeczywistosci?

A na pewno nakłułaś patyczkiem do dna i był zupełnie suchy?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-03-11 23:33:16

Od: dagmara & jurek <a...@w...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Mar 2001 00:20:12 +0100, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> przelał(a) swe myśli na mój ekran
pisząc:

>Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał...
>oklamuje
>
>A na pewno nakłułaś patyczkiem do dna i był zupełnie suchy?

Jak bonie-dydy naklulam - razem z moja przyjaciolka nakluwalam (e-mail
do wgladu:-). Doszlysmy do wniosku, ze ok - suchy.
Potem, jak juz kroilysmy ciacho i dostrzeglysmy zakalca, doszlysmy do
wniosku, ze moze za bardzo 'zmiksowalysmy' (mozna tak mowic, bo juz
sie boje) banany - tak na papke plynna, ale... czy to powod zakalca?
Ja obastawiam jednak, ze to za niska temperatura piekarnika, albo za
niska wrazliwosc moich palcow na suchosc 'patyczka probnego'.

Uprzejmie prosze o krytyke.

Dagmara

--
a...@w...nl

1. Data: 2001-03-12 06:19:32

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dagmara & jurek" <a...@w...nl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ja obastawiam jednak, ze to za niska temperatura piekarnika, albo za
> niska wrazliwosc moich palcow na suchosc 'patyczka probnego'.

Dwa razy robilam to ciasto i wyszlo cudowne - puszyste i wilgotne, najlepsze
na drugi dzien. Na ogol mam tendencje do modyfikowania przepisow, ale tu
trzymalam sie scisle, nawet cukier najpierm mieszalam z olejem a dopiero
potem jajka, choc wydaje sie to dziwne. Moze to rzeczywiscie kwestia
temperatury, ale tu akurat wprowadzilam zmiane -
ciasto wstawilam do tem. ok. 150 stopni, po wsawieniu ciasta wylaczylam
grzanie z gory, bo inaczej wierzch sie spieka i nie moze rosnac, a tem.
podkrecilam do 180 st. Gore wlaczylam ponownie, gdy ciasto bylo wyrosniete i
zaczynalo sie rumienic. Pieklo sie 1godz. i 20 min.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-03-14 12:10:02

Temat: Odp: w sprawie ciasta bananowego Magdy Basset
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania Derejski <a...@v...ca> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:q6Qq6.1358$8...@w...videotron.net..
> " CIASTO BANANOWE
>
> 110 ml oleju (1/2 cup)
> 110 gr bialego cukru (1/2 cup)

Ja przemnozylam proporcje przez 2, poniewaz pieklam w dosc duzej okraglej
formie, ale i tak wyszlo jak zloto, tzn. jak piernik. Moj maz, ktory unika
wszystkiego co z konserwantami i 'lekko' nieswiezego, przeczytal przepis
Magdy, gdzie stoi jak wol, ze im bardziej oslizgle wg mezusia zepsute, tym
lepsze, i potem informowal wszystkich gosci, ze to ciasto z zepsutych
bananow, ale i tak wszyscy sie zachwycali.
Asia

1. Data: 2001-03-14 19:09:50

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Asiunia" <j...@p...gda.pl> wrote

> [...]
> lepsze, i potem informowal wszystkich gosci, ze to ciasto z zepsutych
> bananow, ale i tak wszyscy sie zachwycali.

Najlepiej nie wtajemniczac meza we wszystko :)))
Ania

Portobello mushrooms
puszkkka i moje przepisy
Pichcenie w akademiku + powitanie
olej dyniowy
CD: bylo na 8-go jest: polszczyzna - b.dlugie