w sprawie szybkiego zywoplotu.

11. Data: 2002-09-16 13:01:06

Temat: Re: w sprawie szybkiego zywoplotu.
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in news:11286-1032180280@213.17.138.62:

> Może ale mam kilkanaście arów bez możliwości dojazdu jakimkolwiek
> sprzętem (a uprawiać muszę bo jest dzierżawione) - Nic na tym nie
> rośnie prócz ostów (w zeszłym roku zasadziłem 2 worki ziemniaków i
> zebrałem 2 worki ziemniaków). A poza tym jak się skończy dzierżawa (a
> nie wykupię) to ten kto mógłby to zakupić nie jest przeze mnie
> specjalnie lubiany.

A chcesz to wykupic? Czy tylko nie chcesz, zeby ten antypatyczny to kupil?
Masz zdefiniowane, co masz uprawiac, tzn. np. nie mozesz uprawiac krzewow?
Dzikej róży i glogu dla Herbapolu? Wrotycza? Albo innego zielska, czy ja
wiem? Moze to glupie pytania, ale nie wiem, jak tego typu sprawy wygladaja
od strony prawnej. Wprowadzenie topinambura moze byc czynnoscia
nieodwracalna... Mozesz zalowac bardziej, niz tego antypatycznego...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

12. Data: 2002-09-16 13:04:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> Jako osoba walczaca z topinamburem wszedzie i od zawsze serdecznie Ci go
> odradzam. No chyba ze planujesz miec za lat ok. 5 dzialke wybitnie
> rekreacyjna, pokryta tym swinstwem w 100% i przepiekna w czasie kwitnienia,
> ale malo uzyteczna w inne pory roku. Topinambur rozmnaza sie jak dziki, nie
> ma naturalnych wrogow i jest bardzo ekspansywny.

Na stronie
http://www.hort.purdue.edu/newcrop/duke_energy/Helia
nthus_tuberosus.html
polecany jest do ... zwalczania chwastow (tyle, ze nie pisza jak jego zwalczyc,
kiedy on juz wyprze wszystkie inne chwasty). A takze pisza, ze z jego bulw mozna
pedzic dobry samogon :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2002-09-16 13:05:49

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:yFkh9.128970$N9.21270374@twister.neo.rr.com...

> pedzic dobry samogon :-)

Irek! Ty to czytasz? Może ten topinambur efektywniejszy od derenia??? :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

14. Data: 2002-09-16 13:17:05

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jadlam tylko przez pierwszy rok i to tez z duzymi przerwami :-),
> tesciowie byli twardsi i jedli przez dwa lata. Potem tylko
wykopywali...
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Dostałaś pytanie na priv.?

Pozdrawiam
Qwax

15. Data: 2002-09-16 13:42:38

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w
> wiadomości news:yFkh9.128970$N9.21270374@twister.neo.rr.com...

> Irek! Ty to czytasz? Może ten topinambur efektywniejszy od derenia???
:-)))
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Derenia nic nie zastapi! To chyba jasne. Ale polaczyc jedno z drugim, to
moze byc ciekawe. Wlasnie dostalem trzy litry samogonu do doprawienia, bo
cos znajomym nie smakuje. Zastanawiam sie wlasnie jaka z tego nalewke
zrobic. Gdyby byla wiosna lub wczesne lato, zrobilbym listowke z porzeczki
lub orzechowke. Ide dzisiaj znowu po derenia, jak cos zostanie to im
dereniowke zrobie.

Irek kochany

16. Data: 2002-09-16 13:44:55

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in

> Na stronie
> http://www.hort.purdue.edu/newcrop/duke_energy/Helia
nthus_tuberosus.htm
> pisza, ze z jego bulw mozna pedzic dobry samogon :-)

To moze byc sposob! Puscic po wsi informacje, ze jest dobre na bimber! Moze
wybiora?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

17. Data: 2002-09-16 14:19:41

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in news:22485-1032184652@213.17.138.62:

> Ps. Nic nie doszło
> W razie czego powtórzę adres q...@p...gazeta.pl

Mi nic nie czknelo, ale puscilam jeszcze raz
Pozdrowienia - Ewa Sz.

18. Data: 2002-09-16 14:47:09

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2002-09-16 16:00:02

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od strony prawnej. Wprowadzenie topinambura moze byc czynnoscia
> nieodwracalna... Mozesz zalowac bardziej, niz tego antypatycznego...

Docelowo zamierzałbym tam wstawić aronię lub dereń (może winorośle
;->>>>)

Ale ponieważ AWRSP działa jak działa muszę zrobić COŚ - mało nakładów
dużo frajdy na dziś i jutro - (a jak by co to "Rundup'emp Panie,
Rundup'em").

Pozdrawiam
Qwax

20. Data: 2002-09-16 19:14:25

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> A takze pisza, ze z jego bulw mozna pedzic dobry samogon :-)

Aaa, o tym, to mówił nasz polny sąsiad, kiedy syskutowaliśmy o
przyszłości uprawy winorośli w Polsce. I na moje stwierdzenie, że jak
się ni euda, to nie pozostanie nic innego jak zaorać i ziemniaków
nasadzić zaczął się rozwodzić nad zaletami tego topi-cośtam. I
stwierdził, że nie dość, że wieloletnia to jeszcze całkiem dobry
bimber wychodzi...

Pozdrawiam,
Grzesiek

--