w sprawie szybkiego zywoplotu.

1. Data: 2002-09-15 21:08:09

Temat: w sprawie szybkiego zywoplotu.
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyppominam wlasny moj pomysl z zywoplotem z kukurydzy.
MELDUJE - sprawdzil sie przez cale lato po prostu rewelacyjnie. liscie
szumialy i wygladaly fajnie. zaslonily mnie od wiatru i drogi wyrastajac na
dobrze ponad 2 metry BEZ ZADNEJ mojej interwencji.
Teraz sroki bazanty i wrobelstwo obzeraja sie kolbami, a niedlugo zrobie
wielkie, jesienne ognisko z badyli - i ty bedzie piknie....

ALE !
przyszedl mi do glowy inny pomysl na szybki zywoplot - roslina nazywa sie
TOPINAMBUR - jest bulwa, ponoc jadalna, zatem wieloletnia, rosnie czesto
wsrod krzakow - takie zolte, slonecznikowate kwiatki - i tez wyrasta na 3
metry.

ALE !!

poprobowalem tez slonecznika, jako zaslony - no i to tez jest fantastyczne,
bo i piekne i jadalne i zywoplotowe, ze hej.

no i co Wy na to??

Wojtek Pa

2. Data: 2002-09-15 21:18:23

Temat: Re: w sprawie szybkiego zywoplotu.
Od: "Crimson" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z czego i kiedy sadziłeś kukurydzę?

-Crimson-

3. Data: 2002-09-15 21:26:51

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

z kolby bralem ziarenka, sadzilem po kilka do dolkow w odstepie ze 30 - 40
cm - w dwoch naprzemiennych rzedach cos kolo 15 kwietnia.
Wojtek

4. Data: 2002-09-15 21:38:07

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dal mi ja zaprzyjazniony rolnik, ktory jesienia czesc kolb zachwal na
ziarno.
Wiec pedz do zaprzyjaznionego rolnika albo do sklepu - potem niech sobie
schnie ziarenko w kobie az do wiosny. I siej...
Wojtek Pa

5. Data: 2002-09-15 21:39:04

Od: "Crimson" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2002-09-15 22:08:33

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Teraz sroki bazanty i wrobelstwo obzeraja sie kolbami, a niedlugo zrobie
> wielkie, jesienne ognisko z badyli - i ty bedzie piknie....

bardziej na wiosne
pozostaw troche tej kukurydzy na zimem kuropatwom
i innej plowej zwierzynie
:)
moje grunta sasiaduja z kilkuhektorowym polem kukurydzy
w ubieglym roku tez tam byla kukurydza
a ze zebrano ja bardzo pozno
dopiero na poczatku maja uprawiono tam ziemie
:)
zima na niezebranych kolbach pasly sie sarny i kuropatwy
a pozniej od wczesnej wiosny pasly sie oprocz juz wymienionych
dzikie gesi
labedzie
czaple
zurawie

> [...]
>
> poprobowalem tez slonecznika, jako zaslony - no i to tez jest
fantastyczne,
> bo i piekne i jadalne i zywoplotowe, ze hej.

ja mam jeszcze inny pomysl
dzis z zonka zebralismy prawie litr ziarenek groszku pachnacego
i planujemy obsiac nim w przyszlym roku plot z siatki
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2002-09-16 06:14:27

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in news:am2tb9$n66$2@news.tpi.pl:

> [...]
> sie TOPINAMBUR - jest bulwa, ponoc jadalna, zatem wieloletnia, rosnie
> czesto wsrod krzakow - takie zolte, slonecznikowate kwiatki - i tez

Jako osoba walczaca z topinamburem wszedzie i od zawsze serdecznie Ci go
odradzam. No chyba ze planujesz miec za lat ok. 5 dzialke wybitnie
rekreacyjna, pokryta tym swinstwem w 100% i przepiekna w czasie kwitnienia,
ale malo uzyteczna w inne pory roku. Topinambur rozmnaza sie jak dziki, nie
ma naturalnych wrogow i jest bardzo ekspansywny. Tesc trzy lata walczyl,
zeby usunac potomstwo 20 zasadzonych i, jak naiwnie przez krotki moment
mniemal, calkowicie zjedzonych roslin. Duuuuzo lepiej posadzic slonecznik
normalny, nasienny, bo to i ladne i przyjemnosc duzo wieksza, a w razie
zmiany kuncepcji do likwidacji latwiejsze...
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Bulw topinambura tez nie lubie, chociaz znam takich, ktorym smakowaly.

8. Data: 2002-09-16 10:40:06

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in news:20536-1032171697@213.17.138.62:

> Nie dziwię się - jak musiałaś je jeść przez trzy lata - też bym
> znielubił ;-)))

Ja jadlam tylko przez pierwszy rok i to tez z duzymi przerwami :-),
tesciowie byli twardsi i jedli przez dwa lata. Potem tylko wykopywali...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

9. Data: 2002-09-16 11:51:04

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in news:29700-1032174876@213.17.138.62:

> Dostałaś pytanie na priv.?

Aha!
Epistola juz poszla :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Nadal uwazam, ze to swinstwo!

10. Data: 2002-09-16 12:24:05

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Tesc trzy lata walczyl,
[ciach]
> Bulw topinambura tez nie lubie

Nie dziwię się - jak musiałaś je jeść przez trzy lata - też bym
znielubił ;-)))

Pozdrawiam
Qwax

denerwujące krety